spot_img
spot_img
spot_img

Narancshéjból készült ruhát láthatunk egy kiállításon

-

Article Top Ad (AdSense)

Magyarországra látogat az amszterdami Fashion for Good Museum GROW című pop-up kiállítása.

A fenntartható bioanyagokból – például banánrostból, narancs-, illetve kókuszdióhéjból – készült ruhákat és kiegészítőket bemutató interaktív tárlat a Budapesti Metropolitan Egyetem Építészet és Design Tanszékének üvegtermében kap helyet.

A GROW című utazó kiállítás – amely először Amszterdamban, majd idén februárban Dániában volt látható – a holland Fashion for Good Museum utazó tárlata, amely a divat- és a textiliparban használt bioanyagok világát mutatja be eddig soha nem látott, fenntartható anyagtípusokból készült ruhadarabok és kiegészítők, valamint egy interaktív játék formájában. Mivel a kiállítás célja, hogy inspirálja a divattervezők és a vásárlók következő generációját, a szervezők kifejezetten oktatási intézményeket választottak a tárlat helyszínéül – így került a tárlat Magyarországon a Budapesti Metropolitan Egyetemre.

A Fashion for Good Museum fiatal divattervezőket kért fel arra, hogy a természet adta lehetőségek felhasználásával készítsenek olyan ruhadarabokat és kiegészítőket, amelyekkel bemutatható, hogyan használhatóak a divat- és textiliparban a bioanyagok. Huong Nguyen, Frederieke Broekgaarden, Eva Sonneveld és Charlotte Bakkenes holland tervezők többek között banánrostot, kókuszdióhéjból készült bőralternatívákat és parafa port használtak, hogy bemutassák ezeknek az innovatív anyagoknak a lehetőségeit. A GROW kiállítás legkülönlegesebb darabja Karim Adduchi divattervező és illusztrátor munkája: az egyedi, narancshéjból készült selyemruhát a látogatók nem csak megnézhetik, de meg is érinthetik majd.

„A GROW kiállítás felhívja a figyelmet arra, hogy bár a divat inspirációjának forrása sokszor a természet, a jelenlegi divatipar teljesen kimeríti azt. A piaci működésnek éppen ezért változnia kell, ennek a változásnak pedig fontos részét képezik a most testközelből is megtekinthető új, fenntarthatóbb anyagok” – foglalta össze a koncepció leírását Kudron Anna, a budapesti kiállítás főszervezője az egyetem részéről, a Metropolitan Művészet- és Designelméleti Intézetének oktatója és a divatspecializációs menedzserhallgatók mentora. – Ebben a folyamatban kulcsfontosságú szerepet töltenek majd be a jövő divattervezői és menedzserei, akiket a Metropolitanen kifejezetten ennek szellemében képzünk – arra motiváljuk hallgatóinkat, hogy alkotói munkájuk során mindig tartsák szem előtt a fenntarthatóság szempontjait.”

Bár a bioanyagok fejlesztése már javában zajlik, a nagyközönség számára még többnyire ismeretlennek számítanak, hiszen nem kaphatók a hétköznapi üzletekben. A GROW kiállítás célja éppen ezért az, hogy minél többen megismerjék ezeket a divatipar jövőjében fontos szerepet képviselő anyagokat. Ebben egy interaktív játék is segíti a tárlatra látogatókat: az Allthings.bioPRO által fejlesztett alkalmazást kipróbálva közelebb kerülhetnek a bioanyagok világához, szórakoztató és interaktív módon tanulva a kiállítás témájáról.  Azok, akik sikeresen válaszolnak a kvízkérdésekre és megmentik a digitális várost a környezetszennyezéstől, BioHőssé válhatnak a játékban.

Az ingyenes GROW kiállítás március 13-25. között, a Budapesti Metropolitan Egyetem Rózsa utcai campusának üvegtermében, hétfőtől szombatig (március 15. kivételével) 10.00 és 18.00 óra között tekinthető meg.

A kiállítás az EU Horizon 2020 által finanszírozott Allthings.bioPRO projekt keretében valósul meg.

Magas sarkútól a baltáig: íme a Szakítások Múzeuma

Indul a szezon az Aeroparkban

 

FRISS CIKKEINK

Modern karrier a felső kategóriából – IT csoportvezető állás Budapest cégeinél

Az IT-szektor régóta az egyik legkelendőbb terület az álláspiacon, hiszen a fizetések tekintetében egészen kiemelkedő lehetőségekkel találkozhatnak a munkavállalók. A megfelelő képesítés persze elengedhetetlen és a területen belül is bőven akad mozgástér.

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!