Article Top Ad (AdSense)
Mi az a Munch, nem hallottál még róla? Szeretnél te is környezettudatos lenni? Gondoltál már arra, hogy mennyit takaríthatsz meg a spórolással? Jó lenne, ha a feleslegbe megmaradt élelmiszerek jó helyre kerülnének? Tennél a fenntarthatóságért?
Ha ezekre a kérdésekre mind igennel válaszoltál, semmi más dolgod nincs, mint regisztrálni a Munch alkalmazásra- és te is azok közé fogsz tartozni, akik gazdaságosabban, hatékonyabban tudják üzemeltetni a vállalkozásaikat. Azt se feledd, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, mivel ezzel másoknak is segítesz.
Mi is a MUNCH
Munch egy olyan applikáció, melynek rendszerén keresztül több olyan szolgáltatást lehet igénybe venni, aminek célja a pazarlás megakadályozása- és a fenntarthatóság zászlaja alatt megmenthetjük a feleslegessé vált ételeket, alapanyagokat. A rendszer amilyen egyszerű- annyira hasznos! Segítségével az az étel-gazdálkodás társadalmi és gazdasági szempontból sokkal követhetőbb. Egy olyan platform, ami lehetőséget kínál a kereskedelmi egységek, boltok és a vendéglátóhelyek számára, hogy a már „feleslegessé vált” produktumokat, ételeket, termékeket kedvezményes formában értékesíteni tudják. Azokat a tételeket, melyek valami oknál fogva nem fogytak el, viszont fogyasztásra alkalmasak- így nem kerülnek megsemmisítésre, se a kukába, hanem eljutnak a fogyasztókhoz, méghozzá olcsóbban. Lehetőséget teremt ezen termékek jótékony formában való felhasználására- ezzel segítve a rászoruló embereket.
Az emberek kedvezményesen vásárolhatnak, a vendéglátóhelyek és boltok csökkenteni tudják a veszteséget! WIN-WIN
A magyar startup, ami nem csak itthon lett sikeres
Wettstein Albert, Zsoldos Botond, Perepelica Kirill és Zwecker Bence gondoltak egyet és megvalósították közös álmukat, mely nagyon sokat tud tenni a világ működtethetőségéért. A fiatalok korukat meghazudtoló módon addig ötleteltek és építették a vállalkozásukat, míg sokan fel is kapták rá a fejüket. Egy olyan igényre, problémára adtak választ a Munch segítségével, ami sok vállalkozásnak okoz és okozott fejtörést. Persze a kezdetek egyáltalán nem voltak egyszerűek, de végül szeptemberben megalakult a Munch Europe Szolgáltató Kft. A weboldal elindult, a legelső ételkínálat fel is került az oldalra. Eleinte csak néhány vállalkozás csatlakozott hozzájuk, de ők folyamatosan sale-eltek és mára már majdnem száz partnerrel dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy átlagosan 300-400 adag ételt tudnak megmenteni és eljuttatni azoknak, akiknek szükségük van rá. Az árak magukért beszélnek- hiszen nagyságrendileg 40-től 70 százalékig mozognak az árkedvezmények!
A vendéglátóhelyek, boltok- a rendszer segítségével- sokkal kevesebb ételt dobnak ki, sőt kedvezménnyel ugyan, de értékesíteni is tudják. A vásárlók pedig kedvezményesen jutnak ételekhez, sőt a karitatív lehetőség miatt, sok rászorulónak is tud jutni étel! A Munch-al mindenki jól jár. Nemrégiben röppent fel a hír, hogy az app nemzetközi terjeszkedésbe is fogott, ami nem is véletlen!
Miért működik?
Ha átlagosan tekintjük- hazánk, illetve a világ termelését az élelmiszer területen, megdöbbentően nagy arányban kerülnek megsemmisítésre ételek, alapanyagok, termékek. Ha nagyon egyszerűen akarunk fogalmazni, a megtermelt ételek 1/3-át nem eszi meg senki. Ez egy rettentő globális pazarlás! Míg vannak emberek, akik küzdenek a létfenntartásért és nem kerül a tányérjukra étel, addig ez megengedhetetlen. Míg vannak olyan társadalmi rétegek és vannak olyan országok, ahol még létezik az éhínség, addig nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy kidobásra kerüljenek ételek! A gazdaság működése és motorja persze nyilvánvalóan a fogyasztói társadalom- és ez alapvetése a túltermelésnek. Viszont a többlet egyszerűen nem tud elfogyni időben, annál az egyszerű oknál fogva, hogy sok esetben gazdaságilag elérhetetlen az emberek számára. Így viszont felesleges, pedig abszolút mértékben szükség lenne rá. Ez az a logikai háttér amire felépült a Munch és sikerrel kezdett el működni! Céljuk az, hogy lehetőség szerint ne legyen olyan étel, ami kidobásra kerül!
Környezetvédelem és fenntartható környezet
Az élelmiszer és ételpazarlás tehát óriási léptékű, melynek eredendően környezetterhelő és környezetszennyező hatásai is vannak. Eddig körülbelül több mint 95 000 ADAG MEGMENTETT ÉTEL-ről beszélünk, aminek megfelelő helyre való eljutásával nagyságrendileg 300 tonna üvegházhatást okozó gáz keletkezését tudták megelőzni. Munch mára már több is lett mint egy applikáció, mivel egy százezres közösség alakult ki- akik mindannyian egy közös cél érdekében tesznek, mégpedig hogy megmentsék az ételeket és ezzel segítsék az embereket illetve a vállalkozásokat.
Jótékonykodni is ér
A Munch-on keresztül bárki tehet embertársaiért. Azokért, akik rá vannak szorulva arra, hogy élelmiszerhez jussanak. Az applikációval meg lehet „vendégelni”, meg lehet hívni bárkit egy-egy ételre, így segítve a szűkölködőket.
A fiatal egyetemisták által alapított cégről és az általuk képviselt gondolatiságról még biztosan fogunk hallani! Egy vállalkozás, ami építi a világot, amivel spórolni lehet, akár magánembereknek, akár cégeknek!
Szerző: Budafoki Tamás