Az Ilcsi natúrkozmetikumi márka 1958 óta van jelen Magyarországon és azóta is családi vállalkozásként működik, azóta gyárt és értékesít natúrkozmetikumokat professzionális és otthoni felhasználásra. Az Ilcsi termékei minősített bio- és gyógynövényekből – gyümölcsökből és zöldségekből – készülnek, és a gyártáshoz szükséges alapanyagok legnagyobb részét mind hazai gazdálkodásból szerzik be. A gyártás, a termékek betöltése, keverése, előállítása az Ilcsi budapesti székhelyén történik. A cég a több mint 60 év alatt az egyik legismertebb magyar családi vállalkozássá nőtte ki magát, amelyet már legalább 40 országban ismernek és szeretnek. Termékeik tisztaságát és magas minőségét a német BDIH, a COSMOS NATURAL minősítési elveit ellenőrző szervezet garantálja.
Az Ilcsi esetében a „Termőföldtől a tégelyig” nem csak egy hangzatos kifejezés, hanem valódi tevékenység, és ebből a folyamatból a cég minden dolgozója kiveszi a részét.
Egy olyan professzionális márka életében, ami egész története során a kozmetikus közösség márkája volt nehéz a lakosság felé nyitás. Hat évtizeden keresztül az Ilcsi szűkebb körben, az Ilcsis kozmetikusok által volt elérhető az emberek számára. Az Ilcsi fő bázisát a mai napig a kozmetikusok adják, akik rendelkeznek megfelelő szaktudással, kezelési, valamint bőrdiagnosztikai ismeretekkel és természetesen alapos, folyamatosan frissülő termékismerettel, amely elengedhetetlen feltétele egy professzionális Ilcsi kezelésnek. Ők azok, akik személyre szabottan tudnak ajánlani a gyógynövényekből, zöldségekből, gyümölcsökből és virágokból készült kozmetikumok közül a legkülönbözőbb bőrproblémákra, és segítenek a célzott bőrápolásban. Az ő aktív közreműködésükkel jöhet létre a leghatékonyabb kozmetikai- és otthoni bőrápolás bárki számára.
2015-ben az Attila úti Ilcsi Szépségmanufaktúra megnyitása volt az első lépés a lakossági nyitás felé. A szalont úgy tervezték, hogy mind kinézetében, mind a szolgáltatások minőségében is tükrözze az Ilcsi termékek szakértelmét, minőségét és az Ilcsi filozófiáját. “Tradíció és modernitás, manufakturális módon készített berendezés, minőségi anyaghasználat, funkcionalitás és ergonómia” jellemzi a luxus környezetet.
A Budai vár tövében lévő Szalon márkaboltként is szolgál, ahol az Ilcsi életében először a lakosság számára is megvásárolhatóvá váltak a termékek, nem csak kozmetikuson keresztül.
A vásárlói reakciók egyértelművé tették, hogy ez azonban nem elég, hogy igenis van igény a termékek könnyű és közvetlen elérhetőségére, így 2019-ben elindult az ilcsi.com, az Ilcsi márka saját webshopja.
De hogyan lehet egy professzionális kozmetikumi márkát elérhetővé tenni és hatékonyan árulni webshopon keresztül, ahol hiányzik a szakmai kozmetikusi segítség a termékválasztás során? Ezt a problémát kellett áthidalnia a cégnek, hogy a márkára jellemző személyreszabottság és szakmaiság a digitális térben is megmaradjon. Megoldásként 2020-ban weboldalukon létrehozták az online chatet, ahol a vásárló élő beszélgetésben kérhet tanácsot képzett kozmetikusaiktól bőrproblémáinak megoldására, és abban is segítenek, hogy a legmegfelelőbb termék kerüljön kiválasztásra a vásárlás során.
A lakosság felé nyitás egyre nagyobb teret nyer magának a cég életében. Az Ilcsinél a következő kihívást az jelenti, hogy hogyan mutassa meg egy szélesebb, új célcsoportnak, új generációknak azt a családi, közvetlen környezetet és minőségi munkát, amivel megalkotják termékeiket. Azt, hogy ez a működés és a természet iránti szeretet nem csak egy szépen hangzó kifejezés, hanem a közös munka alapja is. Ennek következő lépése volt az Ilcsi Szépségmanufaktúra felújítása és Újranyitási Eseménye, aminek köszönhetően egyrészt 3 helyett 4 kozmetikai kabinnal várják a szépülni vágyó vendégeket, másrészt az újonnan kialakított, exkluzív oktatóstúdióban a professzionális kozmetikusi képzések mellett lehetőség nyílt a lakosság számára szervezett eseményekre is.
A felújÍtást egy Újranyitási Esemény követte, ahol a sajtó képviselőivel és a lakossággal is jobban szerettek volna megismerkedni a cég képviselői. Az eseményen egyedülálló, különleges, csak azon az estén elérhető akcióval és szépségtanácsadással kedveskedtek vásárlóiknak, akik megismerkedhettek az Ilcsi referenciaszalonjával, szakembereivel és a márkával egyaránt.
A márka őszintén hisz abban, hogy a termékek hatékonysága és az általa képviselt értékek akkor válnak igazán kézzel foghatóvá, ha lekerül a tető a tégelyről. Amikor felkerül a krém az arcra, amikor az igazi rózsa illata és selymessége találkozik a bőrrel. Ezt szeretné az Ilcsi lehetővé tenni, mindenkinek, akinek az anyukája vagy nagymamája használta a termékeket, akinek ismerős az Ilcsi márkanév, de soha nem próbálta, aki velük együtt hisz a természet szépítő erejében és fontos számára a hazai minőségi alapanyagok használata.