spot_imgspot_img
spot_img

„Mind Fridák vagyunk valahol…” Frida Kahló divatkollekció az ősz slágere

-

Article Top Ad (AdSense)

Nagyon menő őszi ruhadarabokkal rukkolt elő a Sugarbird. A SUGARBIRD LOVES FRIDA KAHLO nevű kollekció születéséről a márka kreatív igazgatóját, Jagasics V. Csonka Hedviget kérdeztük.

-Kinek jutott eszébe a Frida Kahló kollekció? Miért ő ihletett meg titeket?

– Van egy nagyon kedves license-ekkel foglalkozó partnerünk-mondhatni barátunk, aki tudja, hogy nagyon szeretjük a különleges projekteket. Éppen Las Vegasban tárgyalt, amikor felhívott, hogy úgy néz ki, meg tudná „szerezni” nekünk Fridát, érdekelne-e, de a válasz azonnal kell. És én azonnal igent mondtam. Mindig is szerettük a munkáit, az életét, ő egy rendkívüli inspiráció.

Sugarbird-Frida Kahlo

– Tanulmányoztátok a mexikói festőművésznő életét, vagy elég volt annyi, hogy a mai napig nagyon felkapott személyiség? Van az életének olyan mondanivalója, ami különösen fontos számotokra?

  – A kreatív csapat minden tagja ismeri és kedveli az életútját, valamint a művészetét. Nem titkolom, imádjuk hogy mindig virágokat hordott a hajában, még akkor is, amikor hónapokig feküdt. Inspiráló a színvilág  amelyben élt,  továbbá az, hogy  fotós szerelme, Muray Miklós miatt megtanult magyarul. Rendkívüli kitartást tanúsított mindezzel, mind fájdalmai viselésével, és mindettől független életszeretete mellett ő nem „csak egy szép nő” volt , de kiemelkedett a férfiak uralta művészetből . Továbbá, kevesen tudják, de még börtönben is volt 2 napig.

Gesztesi Panka

 – Mi fogott meg  titeket ebben a közismert, ám  titokzatos nőben?

 – Az ereje, a küzdeni akarása… az, ahogyan szeretni tudott, és ezt nem félt kimutatni… Frida úgy tűnik, semmitől sem félt. Talán azért, mert „kimondta” festményei által minden félelmét? Mert élni, és mert megélni minden pillanatot. A fájdalomtól a szépségig, virágokig, szerelemig, a csalódásig… Ő egy igazán bátor nő volt.

– Milyen ruhadarabokat terveztetek ?

 – Széles a paletta, joggingtól az alkalmi ruháig, extra csajostól a laza one size darabokig több minden megtalálható.

 -Kellett valamilyen új anyag a ruhák elkészítéséhez? Fejdíszeket is terveztek?

 – Alapvetően következetesen dolgozunk, így az általunk és vásárlóközönségünk számára is megszokott alapanyagokra és alapfazonokra dolgoztunk, de egy két image darab is bekerült a kollekcióba. Ami külön érdekessége a kollekciónak, egy közös kollaboráció Kerényi Virág tervezővel, aki táskákat, öveket és csodás fejdíszeket készített a kollekcióhoz. Bekerültek a mindennapi hétköznapi viseletbe a virággal kirakott fejdíszek és hajpántok is. Szerintem  nagyon jó lenne, ha ilyen csodás hajpántokat hordanánk a mindennapokban is, mivel virágokkal az arcunk körül szebbek vagyunk, ugye. Nem véletlen, hogy korábban több száz évig hordtak a nők fejdíszeket. Nagyon sajnálom, hogy manapság már inkább mosolyognak az emberek, ha valaki virágokkal „díszíti” fel a külsejét, és remélem ezen tudunk változtatni azzal, hogy kicsit divatba hozzuk ezt a viseletet.

Sugarbird
Sugarbird Jagasics Csonka Hedvig

-Mikortól lehet megvásárolnia kollekciót ?

-Szeptember 1-től már kaphatóak a termékek nagy részei, de a kollekció darabjai folyamatosan érkeznek.

-Melyik korosztályt céloztátok meg?

 -Minden korosztályt, de jellemzően a 20-55-ös korosztály szereti leginkább kollekcióinkat.

 -Mennyi  ruhát  szeretnétek értékesíteni ebben a vírusos időszakban?

–  Nem törekszünk mindenáron minél többet eladni, sőt, időnként tudatosan limitálva készítünk egy-egy fazont.

– Melyik modellből számoltok a legnagyobb keresletre ?

–  Alapvetően a one size termékek azok, amelyek szélesebb közönséget érnek el.

 – Itthon vagy külföldön haraptak rá  erre különlegességre?

– Itthon és külföldön egyaránt óriási az érdeklődés a kollekcióra, vannak fazonok, amelyekből már az utángyártás készül. Ugyanakkor vannak, amelyekből nem tervezünk utángyártani, inkább kreálunk egy újabb fazont.

– Ki választotta ki az arcokat, akikkel reklámozzátok? Kiszel Tünde is feltűnt egy reklámfotón, kifejezetten jól állt neki ez a stílus, és nem a szemöldöke miatt.

 -Közösen választottuk együtt a csapattal. Igen, Tünde is tudatosan lett választva. Próbáltunk első körben nem kizárólag nagyon populáris celebekkel együttműködni, hanem többféle korosztályt és típust, ismertet és kevésbé ismertet, nagyon populáris és a jelenlegi média világban kevésbé „menő” és felkapott  arcokat is bevonni a kampányba. Hiszen a nem értelemszerűbb arcok is legalább annyira lehetnek Fridák, mint bárki más, talán pont ezt szeretjük Fridában, a teljes elfogadást. Mind Fridák vagyunk valahol… Hiszen ő nem volt szép, nem volt tökéletes, nem mindenki szerette, nemcsak férfit, de nőt is szeretett… ő minden volt, ami nem a megszokott, mégis ő minden, amik mindannyian vagyunk.  És el kell fogadnunk egymást. Ha híres, ha nem, ha menő, ha nem…, nők vagyunk és nőként érzünk. Ezért is próbáltunk minél szélesebb „palettán „ megvalósítani a 21. századi Fridát.

Kiszel Tünde

–  Nem féltek, hogy a vírushelyzet miatt nem lesz rá elég kereslet és rátok marad?

– Nem félünk! Mivel mi kizárólag mindent Magyarországon gyártunk, a gyártásunkat napról napra szabályozni tudjuk. Továbbá, bízunk a márkaszeretetben, és igen, bízunk Fridában is, akitől ha valamit igazán tanulhattam, ugye amit korábban említettem is, hogy nem szabad félni! :  ) 

Érdekel a divat? A divatvilág jelenlegi helyzetéről Makány Márta divattervezővel készült interjúban olvashatsz.

A hét Cool embere: Makány Márta divattervező

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!