spot_img
spot_img
spot_img

Merre tart a divatipar?

-

Article Top Ad (AdSense)

Hamarosan kezdetét veszi a Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi digitális konferencia. Az online eseményre a világ minden tájáról, közel 40 szakértő csatlakozik be, akiknek megszólalásait az esemény hivatalos Facebook oldalán ingyenesen követhetik az érdeklődők. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét. Az angol nyelvű konferencia vezetésében idén egy világhírű keynote speaker segédkezik.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) december 1-2. között rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit (BFTS) ingyenes digitális konferenciát. A szakértők összesen 12 országból, többek között Csehországból, Lengyelországból, Szlovákiából, Hollandiából, Franciaországból, Olaszországból, Kanadából és az Egyesült Államokból jelentkeznek be élő videós előadásokkal a BFTS hivatalos Facebook oldalán. Az idei év újdonságaként az MDDÜ a digitális fejlődés új színterére lép, így a konferencia a Decentraland névre hallgató Metaverzum virtuális világában is követhető lesz. Az esemény olyan aktuális témákat jár körbe, mint a fenntarthatóság, az e-kereskedelem, az edukáció, a technológiai vívmányok vagy a divatipar 21. századi üzleti modelljei.

A divatipar legfontosabb kérdéseit érintő szakmai párbeszédek és nemzetközi szaktekintélyek mellett a 2021-es eseményt egy világhírű keynote speaker, Suzy Menkes vezeti. A brit újságíróval és divatkritikussal a nézők egy exkluzív beszélgetést is meghallgathatnak. A konferencián olyan neves szakemberek osztják meg tapasztalataikat, mint Amanda Cosco, az Electric Runway alapítója; Baldaszti Péter, a Nanushka társalapítója és vezérigazgatója; Chris Burt Allen, influencer; Gili Biegun, az olasz Joys Magazine főszerkesztője; Matthew Drinkwater, a London College of Fashion’s Innovation Agency vezetője; Samata Pattinson, a Red Carpet Green Dress vezérigazgatója vagy Zadrian Smith, újságíró és stylist. 

„A BFTS lehetőséget ad arra, hogy egy olyan nemzetközi szakmai párbeszédet hozzunk létre, mely során szakmai tanácsokkal és egyéb eszközökkel támogathatják egymást a szervezetek és a piaci szereplők” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia. Az MDDÜ vezérigazgatója hozzátette: „A rendezvény egyik fő célja, hogy elősegítsük a közös gondolkodást, lehetővé tegyük a hatékony információcserét és együtt keressünk választ azokra a kérdésekre, amelyek leginkább hatással vannak ma a divatipar jövőjére. Idén új innovációs megoldásokkal érkezünk, a konferencia idejére egy virtuálisan felépített showroomot is elindítunk magyar divat- és designtermékek bemutatására.”

A konferencia első napja a fenntarthatósági panellel veszi kezdetét, melynek kerekasztal-beszélgetése a fenntarthatóság kihívásait és a felelősségvállalás kérdéseit boncolgatja a divatiparban. A beszélgetést követően a nézők egy workshophoz csatlakozhatnak, ahol bárki felteheti a kérdéseit. A következő panel során arról tájékozódhat a közönség, hogyan formálta a divatipart az e-kereskedelem, illetve az előadók a világjárvány által megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelítik meg az iparág jövőjét.

A második nap az edukáció és kulturális értékek panellel kezdődik, melynek kerekasztal-beszélgetése feltárja az ágazat és területének sokszínűségét, összetettségét és a divatoktatás gyakorlatait. Ezt követően a „fashion business” panel előadásai a 21. század divatiparát elemzik, mely során a nézők hasznos információkat kaphatnak arról, hogyan építhetnek karriert ma a divatiparban. 

Az Ügynökség a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített showroommal is bemutatkozik, amelyben a magyar tervezők egyedi darabjai egy kattintással közvetlenül meg is vásárolhatóak a Budapest Select Concept Store oldalán. Ezentúl NFT (non-fungible token) formában is elérhetőek lesznek az alkotások, mely a tervezők munkáinak virtuális értékesítését segíti. 

A divatipari konferenciát egy régiós kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során a V4-es országok szakmai képviselői reflektálnak a divatipar fenntarthatósági kihívásaira. A résztvevők Dorota Stepniak, a Content-story kreatív igazgatója; Olo Krizova, a Czech Fashion Council vezérigazgatója; Zuzana Bobikova, a Slovak Fashion Council vezérigazgatója és Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, akik Keszeg Anna kultúrakutatóval beszélgetnek. A BFTS idei rendezvénye kiemelt figyelmet szentel a környező országok programba való becsatornázására, mellyel az Ügynökség elősegíti, hogy a régió és a V4 országok szakmai szereplőinek jelenléte az eddiginél erőteljesebb legyen a nemzetközi színtéren.

A konferencia december 3-án egy side eventtel folytatódik az érdeklődők számára. A Fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy az MDDÜ felhívja a figyelmet a fenntarthatóság kiemelt fontosságára a divatipart érintő változások esetén.

A BFTS a Magyar Divat & Design Ügynökség őszi tematikus rendezvénysorozatának utolsó állomása. Az öt hazai és nemzetközi eseményből álló Fashion & Design Autumn a digitális konferenciával zárul, melynek előadásai és programjai ingyenesen meghallgathatók a nagyközönség és a szakmabeliek számára. Az angol nyelvű esemény a Budapest Fashion & Tech Summit hivatalos Facebook oldalán és a Decentraland Metaverzumában is élőben követhető, valamint a BFTS hivatalos YouTube csatornáján később visszanézhető.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!