spot_img
spot_img
spot_img

Vajon jó ötlet felkérni a Louis Vuitton művészeti vezetőjét autótervezőnek?

-

Article Top Ad (AdSense)

Látva a Mercedes és Virgil Abloh közös projektjét, felmerül a kérdés, meddig kell és érdemes feszegetni határokat. Egy biztos: a Project Geländewagen csak az első lépés a felek számára.

Az autóikonnak tekinthető G-osztály sok mindent megélt már, de versenyautót még sosem készítettek belőle. Kíváncsian vártam a sejtelmes beharangozók után, hogy mivel rukkol elő a Mercedes főtervezője, Gorden Wagener, és a Louis Vuitton férfi ágazatának művészeti vezetője, Virgil Abloh – aki nem mellesleg művész, építész, mérnök, kreatív igazgató és divattervező. Hát ezzel: egy porig ültetett, a mindennapi használatra tökéletesen alkalmatlan, de kétségkívül látványos és elvont koncepcióval.

Mercedes-Benz Project Geländewagen (Fotó: Daimler AG)

Érdekes és egyben ellentmondásos: a tervezők szándéka az volt, hogy (újra)definiálják a modern luxust. Ezek szerint a jövő luxusautói talajsimogató SUV-k, kicsupaszított kabinnal, megspékelve némi versenytechnikával, marmonkannával a csomagtér helyén. Félreértés ne essék; szexi lett a végeredmény, ütős, ahogy a színes és vicces részletek játszanak a csiszolt, festés előtti állapotot idéző karosszérián. Az új perspektíva sikerült, a luxus nem fényes és csillogó, hanem nyers, természetes, és valahogy még őszintébb is lett.

Egyszerre klasszikus és modern

Eltávolították az indexeket, a külső tükröket és a lökhárítókat, a karosszéria szélesebb lett és lejjebb került a sportos karakter elérése végett. A kerekek és a gumik mérete direkt túlzó – régi F1-et idéznek -, az utastérben analóg műszerek hivatottak utalni a klasszikus kocsikra. A kormány és az ülések kialakítása már a modern F1-et és a DTM-et juttathatja eszünkbe, a bukókeret és az ötpontos biztonsági öv sem a 20. század elejére datálható. A babakék szín alkalmazása a bukókereten és további részleteken egyszerre pimasz és telitalálat.

Mercedes-Benz Project Geländewagen (Fotó: Daimler AG)

Az elvont projektautó egyben nemes célt is szolgál a színes marketinghablaty és hírverés mellett: a Sotheby’s gondozásában elárvereznek egy replikát, a befolyt összeggel nemzetközi kreatív közösségeket fognak támogatni.  Nem gondolom, hogy a jövő luxusa a Project Geländewagen mentén fog körvonalazódni, de ne legyen igazam. Mennyire menő lenne már, ha ilyen plázacirkálókkal vadásznánk a szabad helyekre a zsúfolt parkolókban? Ugyanis az igazi verseny ott zajlik, nem a pályákon.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

🏔️ Világjáró kalandorok – 5. rész: Patagónia, ahol a természet mesél

"Patagónia olyan, mintha egy másik világba csöppentünk volna. A természet itt uralkodik, és mi csak vendégek vagyunk. Lili boldogsága, amikor a lámákkal sétált, vagy amikor először látott gleccsert, mindannyiunk számára felejthetetlen élmény marad."

🏰 Világjáró kalandorok – 4. rész: Málta, ahol a történelem életre kel

"Málta apró sziget, de óriási szabadságot ad. Olyan, mintha a történelem és a jelen kézen fogva járnának itt. Lili kalandjaiból mesék születnek, mi pedig újra gyerekek lehetünk mellette."

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!