spot_img
spot_img
spot_img

Még 7 napig látogatható a kiállítás

-

Article Top Ad (AdSense)

A több mint 150 éves múltra visszatekintő PICK és a generációk ízemlékeit meghatározó szalámis élmények inspirálták azokat a grafikusokat, akiknek alkotásokból kiállítás nyílt Buda kulturális főutcájában, a Bartók Béla úton, a BBBKultPont Galéria és Közösségi Térben.

A különleges tárlaton a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) korábbi és jelenlegi hallgatói mutatják be többek között azokat a műveket, amelyek szalámihoz kapcsolódó ízemlék-történeteiket keltik életre. A tárlat ideje alatt kurátori tárlatvezetés, valamint ízemlék-idéző interaktív előadás várja az érdeklődőket, hétvégén is.

1. helyezett: Kárpát Tibor,

Az ízek és a design mestereinek közös törekvése, hogy olyan maradandó alkotásokat hozzanak létre, amelyek generációkon át képesek megmaradni az emberek emlékezetében, és az együtt átélt élményekre alapozva segítik a közösségek megerősítését is. A PICK a téliszalámival már-már művészi szintre emelte a hagyományokat megőrző, de folyamatosan megújuló, különleges és időtálló termékek létrehozását, amelyekhez generációk emlékei kötődnek. Ez adta az ötletet a tehetséges grafikusok felkérésére, akik által nem megszokott módon tudnak felelevenedni ezek az emlékek. Márciusban ilyen egyedi alkotások debütáltak a PICK szalámik mellé csomagolt vászontáskákon, majd útnak indult a legnagyobb magyar húsipari márka és a MOME közös művészeti kollaborációja.

2. Helyezett: Békés Rozi,

„A PICK mindig is fontosnak tartotta, hogy a több mint 150 éves hagyományaira építve lépést tartson a korral, folyamatosan új fejlődési irányokat kijelölve az értékteremtésben, az utánozhatatlan ízekhez kapcsolódó emlékek és élmények művészi szintre emelt megőrzésében, átadásában újabb és újabb generációk számára.”  mondja a PICK képviseletében Szokolai Júlia, a Bonafarm húságazat stratégiai és marketingigazgatója.Ez adta az ötletet a MOME-val közös kezdeményezés elindítására, ezáltal a kortárs művészek bevonására a közös alkotói folyamatba, amelynek eredménye ez a rendhagyó kiállítás, amelyre nagyon büszkék vagyunk” – zárta gondolatait a szakember.

3. helyezett: Földi Viktor

A PICK és a MOME kiállítása május 9-18. között látogatható a BBBKultPont Galéria és Közösségi Térben, a kiállítás ideje alatt pedig számos kísérőrendezvénnyel készülnek a szervezők, így az érdeklődők a kurátor jelenlétében is megtekinthetik az alkotásokat tárlatvezetés keretében, vagy részt vehetnek Góg Angéla, az ízek és emlékek kutatójának, a MOME szakvezetőjének interaktív előadásán, amelynek keretében akár saját ízemlékeiket is felidézhetik. A kiállítás ingyenesen látogatható, a kísérőesemények regisztrációhoz kötöttek. További információt ezen a linken érhetnek el az érdeklődők.

A MOME, több generációt is képviselő, 18 alumni és 6 jelenlegi hallgatójának munkáit szakmai zsűri értékelte, és ezek közül díjazta is a legjobbakat a május 8-ai ünnepélyes megnyitón.

Alumni hallgatók között hirdetett díjak:

  1. Díj: Kárpáti Tibor, munkájának címe Szabadkai út 18.
  2. Díj: Békés Rozi, munkájának címe PICK
  3. Díj: Földi Viktor, munkájának címe Három másodperces szabály

Hallgatói különdíj: Bencsik Beáta, munkájának címe Reggeli Picknik

A PICK különdíja: Kara György, munkájának címe PICK-AT-ALL-TIMES

A szakmai zsűri tagjai:

  • Elnök: Marcell Tamás DLA, MOME Tervezőgrafika BA szakvezető, egyetemi docens
  • Szokolai Júlia, a Bonafarm húságazat stratégiai és marketingigazgatója
  • Nagy László DLA, MOME Tervezőgrafika BA, egyetemi adjunktus
  • Horváth Andrea, Café Communications, Creative Group Head
  • Tábori-Simon José, grafikusművész, tipográfus

„A közös projekt nemcsak a fiatal művészeknek, hanem a MOME korábbi hallgatóinak is jó alkalmat biztosított arra, hogy a témához kapcsolható műveiket bemutassák a nagyközönségnek. Több generáció képviselői is csatlakoztak a kezdeményezéshez, ami a téma változatos művészi eszközökkel megvalósított feldolgozásában, a megközelítések sokszínűségében is tetten érhető, erősítve a több korosztályokon átívelő ízemlékek, történetek közös felidézését” – mondja Herbszt László többszörös Graphic Design és Aranyrajszög-díjas grafikus, a kiállítás kurátora.

A tervek szerint a pályamunkákat a későbbiekben Szegeden, a PICK szalámi szülővárosában és Budapesten szabadtéri, utcai tárlaton is megtekinthetik az érdeklődők, ami további bemutatkozási lehetőséget kínál a művészeknek, a közös ízemlékekre éhező közönségnek. A PICK a továbbiakban azt is tervezi, hogy az alkotásokat jótékony céllal értékesíthetővé teszi, a jövő fiatal tehetségeinek támogatása érdekében.

Elárverezik Törőcsik Mari festményét  

Meghosszabbították a Bukta kiállítást

 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!