spot_imgspot_img
spot_img

A MaxCity is elkötelezett a fenntarthatóság mellett

-

Article Top Ad (AdSense)

Immár tizenhét éve indult hódító útjára a MaxCity. A Törökbálinton található lakberendezési csodaországban a tradíciók köteleznek, viszont a jövő látásmódjával megalkotott brandek meghatározó képviselői lehetnek a mai elvárásoknak. A ház kínálatának egyedisége túlmutat a megszokotton, a technológiai megoldások és az élvonalbeli designmárkák mellett elbűvölő tárgyak és művészi alkotások is várják az érdeklődőket. Kovács Zsófiával, a MaxCity centermanagerével és Vandlik Júliával, a ház marketingvezetőjével beszélgettünk. 

Fotó: MaxCity

– Mit jelent manapság a MaxCity, és miben különbözik a többi lakberendezési áruháztól? 

Vandlik Júlia: A MaxCity lakberendezési bevásárlóközpontként működik, ebben a formában egyedülálló módon képviseli Magyarországon, sőt lényegében Európa-szerte a nemzetközi lakberendezési designmárkákat. A házban található üzletek naprakészek a nemzetközi trendekben, számos termék esetében egyedüli forgalmazóként igyekeznek elhozni a vásárlóknak a legérdekesebb és legkeresettebb darabok minél szélesebb palettáját. Ez felelősség is, hiszen aki az aktuális designtrendekre kíváncsi, a MaxCitybe jön tájékozódni, ezért törekednünk kell arra, hogy minél több márkával, érzékenyen kövessük és érthetően bemutassuk az irányzatokat.

Fotó: MaxCity

Kovács Zsófia: A bevásárlóközpont-jellegből adódóan minden üzletnek története van, minden ajtó mögött külön világ nyílik. Akad, amelyik több generációra tekint vissza, de olyan is, amely önerejéből hozott létre mindent, és már 17 éve építgeti a brandjét. Ha valaki bemegy egy boltba, személyre szabott kiszolgálást kap, segítenek a terveit formába önteni, összehangolni. A szaktudással rendelkező eladók – sok esetben mérnökök, formatervezők, belsőépítészek, lakberendezők – együtt gondolkodnak a vevővel. Tőlük releváns segítséget kap, az igényeihez alakítják a formát, az anyagot. Természetesen ez azt is jelenti, hogy nem lehet mindent azonnal leemelni a polcról. 

Fotó: MaxCity

– Az emberek a Covid hatására jószerével visszaszorultak a saját, szűk környezetükbe. Hogyan tudtok segíteni az életterek új megalkotásában?

Zs.: Ez nagyon jó példa arra, ahol a szakértelemnek, az ergonómiának és a designnak különösen nagy szerepe volt, hiszen a know-how tervezői oldalról is fontos, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni a térszervezésből. Termékoldalról szintén kiemelt jelentősége van, mivel fontos a funkcionalitás és az esztétika megfelelő aránya. Kellő rutinnal rendelkező, az anyagokat, modelleket és a technológiákat ismerő szakembereink segítségével számos otthont sikerült ez idő alatt az új igényekhez alakítani az otthoni munkavégzés, szabadidő, illetve a pihenés tökéletes harmóniáját szem előtt tartva.

Fotó: MaxCity

– A vizuális kultúra fejlődése, saját környezetünk átgondolása nem egyszerű. Hogy tudtok ehhez személyesen vagy online megoldásokat mutatni az érdeklődőknek?

J.: A designkereskedelem, illetve a lakberendezési termékek piacának meghatározó szereplőjeként a MaxCity fizikai valójában, direkten látható és érzékelhető tereken keresztül, illetve közvetve, üzenetrendszere és vizuális kommunikációja révén is hatást tud gyakorolni a közönségre. Ezt fontosnak tartjuk, ezért számos olyan aktivitást szervezünk, ahová vásárlási szándéktól függetlenül is érdemes eljönni inspirálódni. A marketingstratégia szerves részeként minden kapcsolódást potenciális lehetőségnek tartunk az ízlésformálásra. Grafikai anyagainkat, a tájékozódást segítő óriásplakátjainkat, nyomtatott anyagainkat, saját magazinunkat is ebben a szellemben készítjük. Televíziós megjelenéseink mindig valamilyen egyedi, kifinomult képi világot és verbális üzenetet közvetítenek. Online tartalmaink esetében kifejezetten artikuláltan segítjük tanácsokkal, ötletekkel, anyagismerettel a lakberendezés iránt érdeklődő közönséget.

– A MaxCity pártolja a művészeteket, de összekapcsolja a bevásárlóközpont közönségét is vele. Milyen metódusokat alkalmaztok ennek összehangolására?

Zs.: A hely adottságaira és tapasztalatokra alapozva 2021-ben a MaxCity stratégiai irányként tekint az intézmény design-, kultúra- és képzőművészeti eseményeket befogadó kapacitására, véleményformáló szerepére. Cél, hogy a következő években a törökbálinti helyszín is releváns szereplőjévé váljon Budapest és környéke kulturálisan nyitott közönsége számára.

Fotó: MaxCity

J.: Ez egy komplex szcéna, amelyből egyszerre meríthet a designérzékeny közönség, a szakma képviselői, illetve több művészeti ág együttműködése révén mind alkotó, mind befogadó. Ennek szellemében nyitotta meg kapuit 2020-ban a Gallery MAX, megannyi színvonalas kiállítással gazdagítva a kortárs képzőművészet és a közönség találkozási lehetőségeit.

Fotó: MaxCity

2021 szeptemberétől elindult az Art Incubator programsorozat, amelynek keretében számos különleges, tartalmas előadást élvezhettek az idelátogatók. A közelmúltban lezárult pályázatunkkal az volt a tudatos törekvésünk, hogy ne csupán kész produkciók, hanem izgalmasnak ígérkező kísérleti és kollaborációs projektek számára is teret adjon a MaxCity.

– Milyen élmények várják azokat, akik ellátogatnak a bevásárlóközpontba?

J.: A legkülönbözőbb stílusú és hangulatú enteriőrben töltekezhetnek a látogatók. A hét bármely napján formálhatják jelenlegi vagy jövőbeli lakásukat álmaik otthonává. 2022 októberétől ingyenes lakberendezői tanácsadással is segítjük az érdeklődőket. Ha esetleg valaki megpihenne mindeközben, a Montenegro Gurman étterem nem mindennapi fogásokkal várja.

Érdemes figyelni a közösségi felületeinket, ahol rendszeresen hirdetünk különleges alkalmi programokat mind a szakma, mind pedig a nagyközönség számára. Galériánk kortárs művészeti kiállításain túl Art Incubator sorozatunk keretében tánc- és színházi előadások, vetítések, de borkóstolók, workshopok és művészeti vásárok helyszíneként is funkcionált már a tér. Rendszeresen szervezünk gyerekeknek a vizuális nevelésre és kreatív fantázia fejlesztésére irányuló rajzpályázatot, foglalkozásokat.

A lakberendezési iskolákkal kooperálva tavaly például MÁSkarácsonyfa címmel különleges designkarácsonyfa-kiállításban gyönyörködhettek az idelátogatók. Szakmai napok keretében pedig a tervezők az üzletek által szervezett előadásokon közvetlenül kaphattak tájékoztatást a nemzetközi márkák képviselőitől az aktuális design- és technológiai újításokról.

Fotó: MaxCity

– Miként realizálható a fenntarthatóság a MaxCity rendszereiben, és hogyan lehet lépéseket tenni érte?

Zs.: A formatervezés mindig szem előtt tartotta a termékek hosszú élettartamát, ezért rengeteg lakberendezési tárgy generációkon át szolgálja használóit. A MaxCityben forgalmazott márkák tervezői kiemelten nagy hangsúlyt fektetnek a természetes és az újrahasznosított alapanyagok használatára, hozzájárulva a környezet védelméhez. Arról nem beszélve, hogy ez a szegmens is előtérbe helyezte a környezetbarát felületkezelő anyagok és festékek használatát. Egyre több üzletünk forgalmaz hazai és kézműves termékeket, amelyek a szállítás minimalizálásával járulnak hozzá a fenntarthatósághoz. Van olyan bérlőnk, aki több ezer ülőbútort mentett meg a kidobástól, és felújítva helyezte vissza a körforgásba, de van olyan képzőművészünk is, aki műanyag palackból készített forgácsot, és abból alkotta meg plasztikus faliképét, amely később egy árverésen talált gazdára, a befolyó összeget pedig egy kórház támogatására fordították.

Fotó: MaxCity

A MaxCity épületének üzemeltetése során a higiénia fenntartására használt szerek sem a használókra, sem a környezetre nem gyakorolnak negatív hatást. A hulladékgazdálkodás mára már környezetvédelmi minimum. Az aktuális energiaválság minket is arra ösztönöz, hogy tudatosabban átgondoljuk az üzemidőket, és tovább optimalizáljuk rendszereink működését.

Stílustippek, ha lecsavarják a fűtést

Ép testben ép lélek – Íme az új generációs pilates

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!