spot_img
spot_img
spot_img

Már két Toyota támogatott magyar olimpikon szerzett érmet Tokióban

-

Article Top Ad (AdSense)

A NOB világszintű mobilitási partnereként és a MOB platina fokozatú támogatójaként a Toyota 34 magyar sportoló tokiói felkészülését támogatta, akik közül 26-án kvótát is szereztek az ötkarikás játékokra. A vasárnap a férfi párbajtőrözők egyéni versenyében ezüstérmet szerző Siklósi Gergely után ma hajnalban az ugyancsak Toyota támogatott Milák Kristóf szerzett aranyérmet 200 méteres férfi pillangóúszásban, új olimpiai csúcsot felállítva.  

A Toyota támogatásával

Az öt napja, 2021. július 23.-án megkezdődött 32. újkori nyári olimpián, Tokióban összesen 169 plusz 7 fő tartalék, azaz 176 magyar sportoló vesz részt, közülük 26 olimpikon felkészülését támogatta a MOB platina fokozatú támogatója és a NOB globális mobilitási partnere, a Toyota. Az koronavírus miatt 2021-re halasztott, a Tokió 2020 nevet azonban megtartó ötkarikás játékok az 1964-es olimpia után 57 évvel tértek vissza Tokióba. A mintegy hat évtizeddel ezelőtti tokiói olimpián a magyar delegáció 182 fős volt, és a magyar csapat tagjai összesen 22 érmet, 10 arany, 7 ezüst és 5 bronzérmet szereztek.

Milák Kristóf
A Toyota Milák Kristófot is támogatta a felkészülésben

2021-ben Tokióban az első magyar érmet Szilágyi Áron szerezte, aki a világon elsőként lett férfi egyéni kardvívásban háromszor is olimpiai bajnok. Ezt a Toyota által támogatott Siklósi Gergely egyéni párbajtőrben szerzett olimpiai ezüstérme és Milák Kristóf 200 méteres pillangóúszásban szerzett olimpiai bajnoki címe követte, de számos olimpiai kerettag magyar sportoló (köztük Toyota támogatott atléták) ért el további kimagasló eredményeket az első öt napban, és természetesen sokan vannak még versenyben. Érdemes megemlékezni például az ugyancsak Toyota támogatott Bicsák Bence triatlonban szerzett hetedik helyéről, ami a sportágban valaha elért legjobb magyar eredmény, vagy épp Péni István légpuskában szerzett ötödik helyéről.

„Hihetetlenül inspiráló látni, hogy a koronavírus által a felkészülésben jelentett kihívások ellenére a magyar sportolók ilyen jól veszik az akadályokat a tokiói olimpián, és ilyen nagyszerű eredményekkel örvendeztették meg a hazai szurkolókat már az első öt napban is. Izgatottan várjuk a következő napok eredményeit, és szívből szorítunk valamennyi magyar sportolónak. Külön öröm számunkra, hogy az általunk támogatott fiatal tehetségek is jól szerepelnek a játékokon, és egyben megtisztelő, hogy hozzájárulhattunk a sikeres felkészülésükhöz.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

A Toyota flottája

A cég az alábbi kvótát szerzett olimpikonok felkészülését támogatta a tokiói ötkarikás játékokra:

  • Bicsák Bence – Triatlon
  • Bodonyi Dóra – Kajak-Kenu, K2 és K4 500 m
  • Cirjenics Miklós – Judo, 100 kg
  • Czernoviczki Éva – Judo, 48 kg
  • Csipes Tamara – Kajak-Kenu, K1, K2, K4 500 m
  • Fazekas Mária – Asztali tenisz, csapat
  • Gyurátz Réka – Atlétika, Kalapácsvetés
  • Halász Bence – Atlétika, Kalapácsvetés
  • Kapás Boglárka – Úszás, 200 m pillangó
  • Kasza Róbert – Öttusa
  • Késely Ajna – Úszás, 400 m, 800 m 1500 m gyors
  • Kovács Sarolta – Öttusa
  • Kozák Luca – Atlétika, 100 m gátfutás
  • Krausz Gergely – Tollaslabda, egyéni
  • Lőrincz Tamás – Birkózás, 77 kg
  • Lőrincz Viktor – Birkózás 87 kg
  • Lucz Dóra – Kajak-Kenu, K1 200 m
  • Major Veronika – Sportlövészet, pisztoly
  • Márton Anna – Vívás, női kard, egyéni és csapat
  • Milák Kristóf – 100 m, 200 m pillangó
  • Mohamed Aida – Vívás, női tőr csapat
  • Péni István – Sportlövészet, puska és puska mix
  • Pergel Szandra – Asztalitenisz, csapat és vegyes páros
  • Rasovszky Kristóf – Úszás, nyíltvizi 10 km
  • Siklósi Gergely – Vívás, férfi párbajtőr egyéni
  • Szatmári András – Vívás, férfi kard, egyéni és csapat

Így nyertek ők – Egyedi album tiszteleg az olimpikonok előtt

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

🏔️ Világjáró kalandorok – 5. rész: Patagónia, ahol a természet mesél

"Patagónia olyan, mintha egy másik világba csöppentünk volna. A természet itt uralkodik, és mi csak vendégek vagyunk. Lili boldogsága, amikor a lámákkal sétált, vagy amikor először látott gleccsert, mindannyiunk számára felejthetetlen élmény marad."

🏰 Világjáró kalandorok – 4. rész: Málta, ahol a történelem életre kel

"Málta apró sziget, de óriási szabadságot ad. Olyan, mintha a történelem és a jelen kézen fogva járnának itt. Lili kalandjaiból mesék születnek, mi pedig újra gyerekek lehetünk mellette."

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!