A jóképű és tehetséges fiatalember lehetett volna a Forma-1 első magyar pilótája, ha 26 éves korában nem szenved halálos balesetet szabadedzés közben a Nürnberg melletti Norisringen. Máig rejtély övezi halálát.
A 80-as években tinilányok százai irigyelték azt a szőke bombázót, Imolát, aki hivatalosan is az autóversenyző barátnője volt. A pár rendszeresen bulizott a főváros Gerlóczy utca menőnek számító diszkójában, a Magisztrálban, ahol szombatonként a város feltörekvő fiatalsága rázta a rongyot. Imolát a kor sztárja, az egyik legmenőbb srác választotta társául, és ha a diszkóban Csaba csak egy pillanatra is ránk, a körülötte táncoló lányokra emelte tekintetét, vaditóan kék szemét, az volt az est fénypontja. 1988. június 24-én már nem irigyeltük annyira Imolát, hisz két együtt töltött év után örökre el kellett engednie szerelmét. Időnként ma is látom őt a város különféle rendezvényein, és minden alkalommal eszembe jut, vajon hogyan alakult volna az élete, ha Csabát nem éri halálos baleset.
A családjából hozta az autók szeretetét, hisz nagyapja és édesapja is az autók és motorok szerelmes volt. A nagyapja motoros bajnoki címig jutott, mellette autófényezéssel foglalkozott. Apja szintén motorversenyző, Kesjár János tovább vitte a zuglói családi autófényező műhelyt, miközben egyedül nevelte négyéves korától a fiát. Csaba nyolcévesen megkapta az első motorját, ám a család nem ebbe az irányba terelgette. 13 évesen kipróbálta a gokartozást és ezennel elkezdte a négykeréken a pályafutását. Hamar kiderült, hogy tehetséges, tizennyolc-tizenkilenc évesen már gokartbajnokságot nyert. Ekkor átült a versenyautóba, és 1985-ben abszolút magyar bajnok lett, majd 1986-ban osztrák bajnok Formula Ford kategóriában nyert. Egy évvel később,1987-től 1988-ig a német Forma-3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben a kilencedik helyen végzett. Ő lehetett volna az első magyar Forma-1es pilóta, de ez nem adatottt meg neki. A végzetes napon, az utolsó edzésén a piros-fehér-zöld versenyautójával, több mint 200 kilométeres sebességgel, lassítás nélkül, egyenesen kiszaladt a pályáról. Esélye sem volt a túlélésre.
– Csak végzetes műszaki hiba történhetett. Az időmérő edzésen is ott voltam a pályán, a magyar szerelőjével a boxutcában vártuk, hogy beérjen. Egyszerre minden megállt a pályán, jöttek be a kocsik, csak ő nem. Akkor már világossá vált, hogy baleset történt. Rohantunk oda, de nem engedtek a közelébe – nyilatkozta a tregédia után szerelme, Werner Imola, aki közel két éven át volt a barátnője Csabának.
Édesapja sokáig úgy gondolta, hogy nem az autó hibája okozta a balesetet, szándékosságot sejtett a végzetes tragédia mögött. Ám az ügyészség minden részletre kiterjedő vizsgálata sem tudta feltárni a baleset pontos okát, nem műszaki hiba okozta a balesetet. Az autó hibátlannak bizonyult, az időjárási körülmények pedig jók voltak, Csaba jó mentális állapotban ült a volán mögé. A mai napig rejtély övezi mi történt a végzetes futamon.
1988. július 19-én, a Farkasréti temetőben helyezték örök nyugalomra, Zuglóban, ahonnan indult, szobrot állítottak az emlékére. Büdaörsön pedig egy iskola viseli a nevét.
Születésének 60. évfordulóján könyvet jelentettek meg a csaknem 100 éves versenyzői Kesjár-dinasztiáról. A baleset körülményeiről, az utolsó nap eseményeiről szól ez a könyv, amely megemlékezés, életregény és családtörténet egyben.