spot_img
spot_img
spot_img

Legyél te is divatforradalmár – Elindult a Fashion Revolution Week!

-

Article Top Ad (AdSense)

Kezdetét vette a Fashion Revolution kampányhét, melynek célja, hogy különböző eseményekkel, aktivitásokkal hívja fel a figyelmet a globális divatipar visszásságaira, illetve egy átláthatóbb, fenntarthatóbb rendszert hozzon létre. Középpontjában a bangladesi Rana Plaza gyár összeomlásának évfordulója áll, ahol mintegy 5000 ember dolgozott és amely számos divatmárkának, fast fashion vállalatnak gyártott ruházatot szörnyű körülmények között. Az épület összeomlása 1100 ember életét követelte és további 2500 megsebesült, mely rávilágított a divatiparban jelen lévő aktuális állapotokra.

Idén, a tragédia 8. évfordulóján a kampányhét a „Rights, Relationships, Revolution”, vagyis „Jogok, kapcsolatok, forradalom” témakörhöz kapcsolódik. Érdekes online programokon vehetnek részt azok, akik szeretnének tájékozódni a témában világviszonylatban, de a magyarországi mozgalom aktivistái is egyedülálló programkínálattal készültek a 2021-es Fashion Revolution Weekre.

A programsorozat nyitánya máris erős: a #WhoMadeMyFabric – MeetUp with experts online konferencián neves divatszakemberek eladásai követhetők nyomon. A témák a textiliparban használt alapanyagok mentén világítanak rá az átláthatóság fontosságára.

Április 20-án, a „Divatosan a környezetért!” kerekasztal-beszélgetésen a 13-18 korosztálynak szóló közösségi edukációs program kidolgozásában közreműködő szakmai partnereket ismerhetik meg az érdeklődők. Az oktatási projekt a divatipar környezetre gyakorolt hatását, az etikus foglalkoztatás rendszerét, az internet és a social media jelentőségét tárja fel. A Nemzeti Divat Liga Magyarország Egyesület, a Fashion Revolution Hungary, az OMG Designer Store, valamint magyar dizájnerek közreműködésével létrejött vásár révén közvetlenül lehet támogatni a programot egy-egy tervezői darab megvásárlásával. 

Te vagy a változás!

Április 21-én érkezik a GreenTalk aktuális epizódja, melyben a textil- és divatipar problémaköreit Burány Verával, a Fashion Revolution Hungary tagjával vizsgálják meg a szervezők.

A „Te vagy a változás!” címmel április 21-én megvalósuló beszélgetés betekintést ad a Fashion Revolution Hungary önkénteseinek tevékenységébe. A résztvevők szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy a jövő generációinak érdekében közösen kell tennünk azért, hogy a divatipar fenntartható, etikus és átlátható legyen, illetve arra, hogy a pozitív változást mindenki elősegítheti a saját döntéseivel és tudatos magatartásával. 

A fenntartható ruhatár kialakításáról is beszélgetnek divattervezők április 23-án. A dizájnerek saját tapasztalataikat, kapcsolódási pontjaikat osztják meg az érdeklődőkkel. 

A Fashion Revolution aktivistái továbbá arra buzdítanak, hogy tegyük fel a kérdéseket a divatmárkáknak akár közvetlenül, akár az Instagramon használt hashtagek segítségével: #WhoMadeMyClothes, #WhatsInMyClothes, #WhoMadeMyFabric? Hogy milyen egyéb módokon lehetünk „divatforradalmárok”, arról a Fashion Revolution weboldalán, illetve a magyarországi mozgalom Facebook oldalán lehet tájékozódni.

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Modern karrier a felső kategóriából – IT csoportvezető állás Budapest cégeinél

Az IT-szektor régóta az egyik legkelendőbb terület az álláspiacon, hiszen a fizetések tekintetében egészen kiemelkedő lehetőségekkel találkozhatnak a munkavállalók. A megfelelő képesítés persze elengedhetetlen és a területen belül is bőven akad mozgástér.

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!