Környezetvédelem, faültetés, ételmentés

-

A Föld Napja alkalmából a Starbucks Magyarország a zöld megoldásokra és a tudatos választásokra hívta fel a figyelmet. A kávézólánc kiemelt célja a környezettudatosabb életmódra váltásnak és a fenntarthatóbb jövő kialakításnak ösztönzése. A Föld Napja alkalmából azok a Rewards tagok, akik a Wolt alkalmazáson keresztül rendelnek Starbucks termékeket reusable cup-ot kapnak ajándékba, az üzletekben Rewards kártyával fizető vendégeket pedig vászontáskával lepi meg a kávézólánc.

A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett kávézólánc tavaly számos olyan kezdeményezés mellé állt, amelyekkel együttműködve, közösen hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. Az idei évben a tervek szerint tovább bővíti a környezettudatosságot támogató aktivitások listáját. 

A Starbucks Magyarország 2021 május óta a Munch ételmentő platformon keresztül járul hozzá az élelmiszerpazarlás elleni harchoz. A hazai fejlesztésű felületen keresztül, számos hazai településen, több száz szálloda, vendéglátóhely, étterem, bolt és pékség értékesíti kedvezményesen a nap végéig el nem adott, de jó minőségű élelmiszereit. A két vállalkozás együttműködésének köszönhetően az elmúlt évben jelentős mennyiségű élelmiszert sikerült megmenteni. 

Az élelmiszerpazarlás elleni harc mellett a Starbucks Magyarország a hazai zöld területek növelése érdekében is konkrét lépéseket tesz. Tavaly szeptemberében indult kezdeményezése során országszerte húsz forintot számolt fel minden egyszer használatos műanyag, illetve papírpohár árára, amelyet faültetés céljára adományozott a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). A legutóbbi faültetésen a Starbucks önkéntesei is részt vettek, amelyet a Nógrád megyei Szarvasgedén szerveztek meg, és több mint húszezer facsemetét ültettek el a lelkes résztvevők.

A Starbucks kávézók továbbá egyre több fenntartható és újrahasznosított alapanyagot használnak, a papírból készült szívószálak mellett tavaly megérkeztek a bármely értékesített ételhez választható, nyírfából és természetes viaszból készült evőeszközök is. A fa evőeszközök lebomló anyagokból készülnek és teljes egészében újrahasznosíthatók. A Starbucks Magyarország annak érdekében, hogy vendégeit a környezetbarát megoldások előtérbe helyezésére ösztönözze, kávézóiban továbbra is 160 Ft kedvezményt biztosít azok számára, akik italukat saját termoszukba, circular cupba vagy reusable cupba kérik. A kávézólánc tavaly vezette be a fenntarthatóság jegyében készült Circular Cupot üzleteibe, amely környezetbarát alternatívaként kelti új életre az egyszer használatos poharakat. Minden egyes, a Starbucksra jellemző kialakítással érkező pohár, amelyet a brit Circular & Co. cég a Starbucks számára készít, nagyjából hat darab eldobható papírpohárból készül.

A Starbucks Magyarország idén, a Föld Napja alkalmából vendégeit további kezdeményezéssel ösztönzi a zöld megoldások választására. Azok a Rewards tagok, akik a Wolt alkalmazáson keresztül rendelnek a kávézólánctól, egy promóciós kódot kapnak, amelyet felhasználva április 22 és 24 között rendelésükhöz reusable cupot kapnak ajándékba. A kávézólánc üzleteiben a Rewards kártyával fizető vendégeket pedig vászontáskával lepi meg a vállalat, ezáltal is ösztönözve őket arra, hogy csökkentsék a papír vagy műanyag zacskók használatát. 

„A fenntarthatóság és a környezettudatosság az év minden napján kiemelten fontos számunkra, de a Föld Napja egy nagyszerű lehetőség arra, hogy kicsit megálljunk, és visszanézzünk, mennyi mindent tettünk a zöldebb jövő érdekében – mondta el Kerek Fanni a Starbucks magyarországi brand managere. – Természetesen a jövőben is kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy minél hatékonyabban tudjuk csökkenteni a környezeti terhelést.”

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!