Kesudió, ami jó

-

A kesudió nem csupán finom, hanem az egyik legkirályabb rágcsálnivaló. A közhiedelemmel ellentétben viszont egyáltalán nem dió, hanem egy gyümölcs része. Annyira viszont nincs messze a megnevezés a valóságtól, mivel a „kesu“ a portugál „caju“ szóból ered, ennek viszont az a jelentése hogy dió.

Fotó: Pixabay

Kesudió vajon mi

Egy Brazília, őshonos gyümölcs a kesufa adja a világnak. Termése a kasuelma, ami inkább körte formájú.  Tulajdonképpen egy csonthéjas termés, melynek megvastagodott végén helyezkedik el az a rész, amit mi kesudiónak nevezünk. Eredetileg ezt a gyümölcsöt nagyjából a Portugál matrózok „fedezték fel” és terjesztették el a világban. Mivel többnyire trópusi éghajlaton találhatóak ültetvények, leginkább Indiába kezdték el termeszteni, de innen elég gyorsan elterjedt egyész Ázsiában, majd később Afrikába is. Maga az alma termés erős ízzel rendelkezik, ezért annak fogyasztása nem nagyon terjedt el. Viszont magas C-vitamin tartalma miatt a világ néhány részén a kesualma igazi különlegesség, és gyógyítanak is vele. Ez annak köszönhető, hogy a baktériumok terjedését meg tudja akadályozni. A brazilok lekvárt, szörpöt és befőttet is készítenek belőle.

Fotó: Pixabay

Érdemes lenne a kesudiót naponta fogyasztani

Telis – tele van vitaminnal. Rengeteg K-vitamint tartalmaz.Remek réz, magnézium, foszfor, mangán és vasforrás. Szervezetünknek fontos antioxidánsokat rejt magába, és fehérjeforrásnak sem elhanyagolható.  Ki is nevezték a napját ennek az értékes csemegének, ami november 23.

Fotó: Pixabay

Jótékony hatásai az emberi szervezetre

Vigyáz az egész szervezetünkre a kesudio

A kesudió rendszeres fogyasztásával vigyázhatunk a vérnyomásunkra, és elkerülhető lehet lehet a szívmegbetegedések kialakulása, illetve stabilizálni tudja a vérkeringés. Szinte az összes jelenlegi népbetegség, ellen védekezhetünk vele. Koleszterin, magas vérnyomás és túlsúlyhoz köthető megbetegedések kialakulásának kockázatát nagymértékben csökkenti.

Harcolhatunk vele a koleszterin ellen. Fitoszterol vegyületeket tartalmaz, melyek stabilizálják és megakadályozzák a koleszterin felszívódását. Mivel a diók általában is antioxidáns források így a kesudió is, ezért rendszeres fogyasztásukkal csökkenthető lehet a daganatos betegségek kialakulásának lehetősége.

Fotó: Pixabay

Csontjaink erősebbek lesznek tőle

A kesudió kalciumot, magnéziumot, valamint káliumot tartalmaz. Ezek mind szerepet játszanak a csontok egészségének megőrzésében. K – vitamin tartalmával együtt, biztosítja a megfelelő ásványianyag ellátást, szilárdabbak lesznek a csontok, és elkerülhető a csontritkulás. Főleg idős korban játszik ez még inkább fontos szerepet.

Agyban nagy

Ne gondolkozzunk sokat, hogy együk e rendszeresen, mivel a kesudió támogatja az agyműködést. Javítja a vérkeringést, ez által a memóriát. Csökkenteni tudja a fejfájást, és hatékony segítség a stresszel szemben.

Fotó: Pixabay

Fogyasszuk az egészséges bőrért 

A kesudió zsírtartalma hidratálja és megóvja a bőrt. A kesudió a zsírokon kívül rézben is gazdag, amely a pigment és kollagén termelődésében játszik szerepet. Nem véletlenül található meg különféle kozmetikumokban, samponokban, hamvas bőr és az egészséges haj érhető el vele. Felveszi a harcot a ráncokkal, ezért öregedésgátló hatással is bír.

Fotó: Pixabay

Tökéletes a fogyáshoz

Gazdag számos ásványi anyagban és zsírsavakban, amelyek támogatják a fogyást. Omega-3 zsírsavban is gazdag, amely felgyorsítja az anyagcserét. A kesudió eltelít, így elkerülhető a nassolási kényszer. Kutatások bebizonyították, hogy akik rendszeresen kesudiót fogyasztanak, sokkal kevesebb esélyük van arra, hogy túlsúlyosak legyenek.

Ezek tudatában, ha valakinek nassolni, rágcsálni van kedve, és nem bír ellenállni annak a kényszernek, hogy mondjuk a filmnézés közben, vagy olvasás alatt, valamit majszoljon a legjobb választás lehet a kesudió

Tejhelyettesítő termékekkel az egészséges életért

Keresik a magyarok kedvenc egészséges ételét

 

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!