Kártékony ételek – Mit tanácsos elkerülni, ha meg akarjuk őrizni az egészségünket?

-

Nagyon sok élelmiszer tartalmaz olyan összetevőket, ami miatt nem ajánlott a fogyasztásuk, bármennyire is kedveljük őket. Összegyűjtöttünk a leggyakoribbakat, amelyek sajnos a mai napig  minden háztartásban előfordulnak.

Zacskós levesek, készételek
Gyors, praktikus, de telis-tele van káros anyaggal. A legfontosabb, hogy nagyon sok sót tartalmaznak, többet, mint amire napi szinten szükségünk lenne. Emellett tartósítószerekkel, fűszerekkel próbálják ízletessé tenni, ami akár allergiát is okozhat.
Sültkrumpli, gyorséttermi ételek
Szeretjük a hamburgereket, amiket otthon nem tudunk úgy elkészíteni, ahogy egy erre specializálódott, amerikai típusú gyorséttermekben. csinálják. Otthon nem is biztos, hogy ennyi „műanyag „ alapanyagot tennénk bele. Ugyanis az éttermi változat tele van szénhidráttal, zsírral, koleszterinnel, nagy mennyiségű kalóriával. Semmiféle ásványi anyagot nem tartalmaz.

Fotó:Pixabay

Mesterséges édesítőszerek.
Az aszpartám, szukralóz, szacharin, neotám, advantám és aceszulfám- ezeket  cukor helyett fogyasztjuk, hogy ne hízzunk, ám  használatuk mégsem okoz súlycsökkenést. Helyette magas vérnyomás, szívbetegség és egyéb egészségügyi problémák kockázatának növekedésével kell számolni, és akár súlygyarapodással. Még ha nem is közvetlenül  fogyasztjuk, rengeteg diétás termékbe, üditőitalba is bekerülnek, és a tálplálék-kiegészitőkben is ezt használják.

Fotó:Pixabay

Fehér lisztből készült ételek: kenyér, tészta, cukros pékárú
A finomított lisztet a feldolgozás során  minden értékes alapanyagtól megszabadítanak, ugyanis a búza héjában található a legtöbb vitamint és ásványi anyag. Az ebből készült péksütemények, kenyér, tészta  egészségtelenek, és hirtelen megemelik a vércukorszintet. Ajánlott a durum tésztát fogyasztani, vagy teljes kiörlésű lisztből készült kenyeret, pékárút, még akkor is, ha jóval drágább.

Fotó:Pixabay

 Felvágottak, a feldolgozott húsárú
Nem lehet pontosan tudni, a rengeteg tartósítószeren és cukron  kívül mi mindent tartalmaznak, a virsli és a párizsi kifejezetten legendás ebben a tekintetben.

Fotó:Pixabay

Müzlik és a reggeli gabonapelyhek
Sokan kezdik ezzel a reggelt és adják a gyerekeiknek, pedig a legtöbb kifejezetten egészségtelen. Tele van cukorral, mindenféle adalékanyaggal, fehér liszttel, és színezékkel, tartósítószerrel. Létezik a bió vagy natúr müzli, ebben legalább cukor nincs.

Fotó:Pixabay

Salátaöntet, szószok, mártások
Sokan fogyasztanak salátát, hogy egészségesen táplálkozzanak. A friss, ropogós és vitaminnal teli zöldségeket alaposan meglocsolják boltban vásárolt,kész szósszal, hogy legyen valami ízük. Ezek a salátaöntetek nem minőségi alapanyagokból vannak összekeverve, olcsó olajokból, mint a szója, kukorica vagy repceolaj. Ehhez adnak sót, tartósítószert, cukrot, ízfokozót, és kész is az ízletes lötty, ami tele van omega – 6 zsírsavval, mely a szervezetben gyulladásos folyamatokat indít be.

Fotó:Pixabay

Cukros, szénsavas üdítők és gyümölcslevek
Csak egy illúzió, hgy egészséges dobozos gyümölcslevet inni. Ám a nem frissen facsart, 100 %-os gyümölcstartalmúnak kikiáltottó levek nem tartalmaznak szinte semmi egészségeset,  inkább rengeteg kalóriát és cukrot. Még azt is alig, hisz  cukor helyett egy mégolcsóbb, kukoricaalapú szert, úgynevezett glükóz-fruktóz szörpöt használnak édesítésre.

Fotó:Pixabay

Tej
Már jó ideje beszélnek róla, hogy nem egészséges a tehéntej, hisz a  vitamin- és ásványi anyag tartalma lényegesen eltér az ember számára ideálistól: sok nátriumot, túl kevés C-vitamint és vasat tartalmaz. Ehelyett kazein van benne, ami az egyik legerősebb ragasztó, és nehezen emészthető. Helyette mostanában inkább mandula, szója-és kókusztejet ajánlanak.

Fotó:Pixabay

Margarin és növényi olajok
Úgy 30 éve divat volt a vajat háttérbe szorítani a menő transzzsírokat tartalmazó margarinnal szemben. Mára ez megváltozott, a kutatások egyértelművé tették, hogy a vaj egészségesebb, mint a hidrogénezett növényi zsírokat és omega – 6 olajat tartalmazó margarinok. A napraforgóból, repcéből készült  finomított olaj sem egészséges, hisz annyi kémiai folyamat eredményeképpen lesz tartós, szagtalan és szép színű, hogy leírni is sok. Rendszeres fogyasztása kifejezetten egészségtelen.

Fotó:Pixabay

Chips, mikrós pattogatott kukorica
Ezek mind olajban sült ropogtatnivalók, amik hidrogénezett transzzsírokat tartalmaznak. Ezeket hidrogénezés által növényi olajokból nyerik, ettől időtállóvá válnak. Helyettük jobb magvakat, zöldségeket  ropogtatni.

Fotó:Pixabay

Gyümölcs joghurt
A natúr  joghurtok kifejezetten egészségesek, a hasznos élőflórás baktériumtartalmuknak köszönhetően, ám a gyümölcsös változatokban   ritka kivétellel ezek a hasznos baktériumol  már nem találhatóak meg. Csak cukor és valami gyümölcs szerű pép, aminek köze nincs a gyümölcshöz.
Panírozott halrudacska
Döbbenten figyelem, amikor az édesanyák ” egyen a gyerek valami egészségeset “felkiáltással, panírozott halrudacskát adnak a csemetének. Ez nem értékes halfilét, hanem halreszeléket tartalmaz, mindez bepanírozva, majd bő olajban kisütve. Semmit sem tartalmaz, amit a minőségi hal, fontos ásványi anyagokat, vitaminokat és omega-3 zsírsavat.

Fotó:Pixabay

 Mirelit pizza
Szinte semmi köze nincs az eredeti pizzához a félkész változatnak. Sok tartósítószert és adalékanyagot tartalmaz, ami ártalmas az egészségre. A zsírok mennyisége óriási, és a benne lévő só is messze túllépi a természetes határokat. Annyira károsak az összetevői, hogy az Amerikai Gyógyszer- és Élelemszolgálat már megpróbálta betiltani.Ha jó pizzát akarunk menni, érmes elmenni egy olasz étterembe.

Fotó:Pixabay

Kategória:

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!