spot_imgspot_img
spot_img

Kampány a menstruációs alvásegyenlőtlenség megszüntetéséért

-

Article Top Ad (AdSense)

Libresse nagyszabású új kampánya, a #menstrualmatlansag, felhívás minden nő számára, hogy csatlakozzon az alvásért folytatott küzdelemhez, és segítsen megszüntetni a menstruációs alvásegyenlőtlenséget. A kampány egyben támogatja az Essity új „Libresse Goodnight MaxCour-V™” adaptív technológiával ellátott betétjének a bevezetését.

Az Essity, a Libresse számára végzett legújabb kutatása szerint a nők többsége élete során átlag 5 hónap alvásidőt veszít azáltal, hogy a menstruációja alatt éjszakánként kényelmetlenül érzi magát, szorong és fél az átázástól. Ez alapozza meg az Essity legújabb tabudöntő kampányát, a #menstrualmatlansagot, illetve az új „Libresse Goodnight MaxCour-V™” adaptív technológiával ellátott betét bevezetését.

Az Essity globális kutatásának tanulságait leszűrve alkotta meg a #menstrualmatlansag fogalmát. Így hívja fel a figyelmet az alvási egyenlőtlenség létezésére menstruálók és a nem menstruálók között, amit egyébként menstruációs alváshiánynak is neveznek. A kutatás valódi élettapasztalatokat és az általuk gerjesztett érzelmeket vizsgálva mérte fel, mi is történik valójában, amikor a menstruációd idején alszol. Eszerint a ciklusuk alatt a nők általánosságban rosszabb minőségben és kevesebbet alszanak.

Kényelmetlenül, szorongva, és a lehetőségekből kimaradva

De miért nem tudnak a nők annyit és úgy aludni, mint amire szükségük lenne? Sokukat (51%) a fájdalom és a görcsök okozta kellemetlenség gátol. Harmadukat (33%) az átázástól való félelem tart ébren. Iilletve az aggodalom, hogy betétjük szivárog és összevérzi a pizsamájukat és az ágyneműt. Ez a félelem egyébként még mindig a menstruációs vért övező bebetonozottnak látszó stigma létének a bizonyítéka. Sajnos a szégyenérzet sok nőt visszatart attól, hogy teljes életet éljen. 62% nem szívesen alszik másoknál vagy utazik el a ciklusa alatt. Ötödük (18%) pedig inkább kihagy egy randit, minthogy átélje azt, hogy esetleg más is tanúja lesz a vérfoltnak a pizsamáján vagy a lepedőn.

menstruáció
„Fotó: Envato Elements”

 

Rávilágítunk az éjszaka titkaira

A Libresse küldetése, hogy a #menstrualmatlansag kampánnyal mindezt megváltoztassa. Rávilágítson sok millió nő közös tapasztalatára, akik bátran átvészelik az éjszakát a ciklusuk alatt. Mert túl sok nő hiszi azt, hogy egyedül van az éjszaka kihívásaival, amikor egyszerre van melege és hidegrázása, vagy ide-oda forgolódva retteg attól, hogy elcsúszik a betét. A Libresse bízik benne, hogy a kampány hatására, – amely többek között egy rövidfilmben mutatja be szépséggel és empátiával kezelve az alváshiány társadalmi elkendőzését -, milliókat fog vigasztalni a tudat, hogy nincsenek egyedül. És csatlakoznak a márkához az alvásért folytatott küzdelemben. Elismerve e közös tapasztalat valóságát, a Libresse enyhíteni szeretné mindazt a fájdalmat és szorongást, ami a téma körül kialakult.

A kampány azt a tényt is kiemeli, hogy nem a nők szivárognak, hanem a betétek. Ennek a fontos megfogalmazásbeli különbségnek áll az élére a Libresse világszerte. Mindezek mellett a Libresse megalkotta az új Good- night betétet a MaxCour-V™ adaptív technológiával, hogy a nők azt a biztonságot és kényelmet élvezhessék, amire szükségük van a szabadabb mozgásért és gondtalan alvásért minden fekvőhelyzetben.

A Libresse továbbra is foglalkozik olyan társadalmilag „kényelmetlen” témákkal, mint a nők V-zónája, intimitása és az ezzel kapcsolatos tapasztalatai. A #Bloodnormal reklámban például először mutatta be a menstruációs vért. A Viva La Vulva reklámban pedig a formájában és méretében változatos vulvát ünnepelte. Legutóbb a „Mondd ki #amibennedvan” kampánnyal döntött le tabukat. Átírva azt a veszélyesen leegyszerűsített narratívát, ahogyan kulturálisan beszélünk arról, mit is jelent nőnek lenni.

Mit tesznek és mit nem mernek tenni a nők, hogy kordában tartsák a menstruációt éjszaka

Tudjuk, hogy a nők rengeteg kompromisszumra képesek, hogy a menstruációjuk alatt is kényelmesen tölthessék az éjszakát. Habár a kutatások azt mutatják, hogy többségük (64%) számára a betét a megszokott, megbízható, megfelelően nedvszívó, kényelmes és biztonságos megoldás, sokak számára ez mégsem elég. A nők egyharmada (34%) régi és nagyobb biztonságot adó fehérneművel erősíti meg az éjszakai védelmet. 30% pedig csak egy bizonyos pozícióban mer aludni, hogy csökkentse a betét átázásának esélyét. Már maga a félelem, hogy ez megtörténhet, olyan szorongást okoz, amely mély hatással van arra, milyen jól és mennyit tudnak aludni. Ráadásul csak a nők több mint a fele van tisztában a menstruáció alatti önkielégítés fájdalomcsökkentő hatásával. És még kevesebben (27%) mondták azt, hogy orgazmussal enyhítik a görcsöket.

hasi görcsök
„Fotó: Envato Elements”

Itt az idő, hogy megismerjük a menstruáció igazi, éjszakai arcát

Túl sokáig élt az az egyetemes mítosz, hogy a nők tökéletesen alszanak a menstruációjuk alatt. Hiszen a reklámokban, filmekben és úgy általában a társadalom egészében is az a kép élt, hogy mindig makulátlanul, frissen és kipihenten ébrednek fel (lehetőleg tökéletes sminkkel és frizurával). De ahogy a kutatások is bebizonyították, a női testen nincsen olyan kapcsoló, amellyel éjszakára szüneteltetni lehet a menstruációt a nyugodt alvás kedvéért. Ahogy a fizetések, a fájdalom és az élvezetek terén is vannak különbségek, ugyanúgy az alvás terén is jelentős egyenlőtlenségek tapasztalhatók. Amikor megjön, és beüt a menstruációs álmatlanság, ez a különbség csak nő.

A mainstream kultúrában nemcsak, hogy keveset említik, de még soha senki nem mutatta be hitelesen a nők menstruáció alatti alvásproblémáit és ezek következményeit. A rossz minőségű és nem elégséges alvást, amely érzések széles skáláját gerjeszti. A Libresse ezen szeretne változtatni azzal, hogy bemutatja a nők éjszakai alvásélményeinek sokszínű valóságát, hogy tudják: képviseli őket valaki, nincsenek egyedül. És még ezekkel a tapasztalatokkal együtt is nyugodtan érezhetik magunkat jól a bőrünkben.

„A társadalom, a márkák és a reklámok évekig az alvás békés, pihentető képét mutatták azoknak is, akik menstruálnak. A #menstrualmatlansag azonban bebizonyítja, hogy a valóságban a nők többsége számára sokkal kaotikusabb a kép. És itt az idő, hogy ne úgy kezeljük a nőket, mint törött, szivárgó csöveket. Menstruálunk, és kész. Azáltal, hogy feltárjuk ezeket az egyetemes igazságokat, a menstruációval töltött éjszakák valósága körüli láthatatlanság ellen küzdünk, hogy megnyugtassuk őket: teljesen normális, amin keresztülmennek, és nincsenek egyedül a tapasztalataikkal.”
Tanja Grubner, FemCare Global Marketing és kommunikációs igazgató, Essity

„A kampánnyal szeretnénk felhívni a figyelmet azokra az alulreprezentált problémákra, amelyek világszerte több millió nőt érintenek. És rávilágítani arra, hogy a nőknek nem kell szégyenkezniük vagy kínosan érezniük magukat emiatt. És habár nem tudjuk a megoldást minden egyes tapasztalatra, amit átélnek, termékeinket úgy terveztük, hogy segítségükkel nagyobb biztonságban és kényelemben érezzék magukat. Így nyugodtan átaludhassák az éjszakát. Lehet, hogy a menstruáció sosem alszik, de ettől mi miért ne alhatnánk?”
Luciana De Azevedo Lara, FemCare Kommunikációs Manager, Essity

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!