A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon. Az életre hívása óta eltelt 5 évben szezonról-szezonra bizonyította, hogy miért érdemes Dubajtól kezdve, az USA-n át, valamint számos európai nagy divatfővárosból is Budapestre seregleni a nemzetközi forgalmazóknak, újságíróknak, divatipari szakembereknek és döntéshozóknak. Az eddigi 9 BCEFW során közel 200 divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség, melyen keresztül 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre. A jubileumi 10. BCEFW keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között. A hétvége során több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban. Hét közben pedig 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte.
Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe. Hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week (BCEFW).
„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat-és design szektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak. Másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást.” – tette hozzá Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
A BCEFW elmúlt 9 szezonja számos eredményt ért el: közel 20 000 helyszíni látogatót vonzottak a központi események. Ennek keretében 220 modellel közel 200 catwalk showt rendezett meg az MDDÜ. Ezentúl a divathetek során pedig több mint 150 kiegészítő rendezvény is megvalósult. Az 5 év során 130 divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját. Ezt csak az utóbbi 2 szezonban több mint 1,5 millió TikTok videómegtekintés kísért. Az Instagrammon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.
A legutóbbi alkalomhoz hasonlóan a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban. Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni.
A Szépművészeti Múzeum üzleti rendezvényeit összefogó Museumevents csapatával létrejött együttműködés is egy nagyszerű lehetőség a meglévő szinergikus kulturális kapcsolódások tudatos kiaknázására és további építésére. Hiszen a hazai turisztikai vonzerő fejlesztése, a magyar designban és hazai márkákban rejlő kreativitás támogatása közös cél.
„Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central European Fashion Week-et. Ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre. Így tervezőink szezonról-szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják.” – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.
Az MDDÜ szívügyének tekinti a hazai és régiós tervezők támogatását. Így a háborús helyzetre való tekintettel kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre. A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik. Az Ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Week-kel.
Az augusztus 29 – szeptember 4. között megrendezésre kerülő jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül 15 magyar és 2 lengyel tervező mellett kiemelt szerepben 7 ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval. Továbbá 7 kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban.
Budapesten városszerte közel 30 side event is megvalósul, divat támájú kerekasztal-beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot. Emellett a jól működő nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve, számos tervező kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külső helyszíneken.
Idén a programhoz ismét az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a világ legismertebb divateseményeinek kulcsszereplője, a DHL is csatlakozik. Ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet viseli. Az Ügynökség az előző évekhez hasonlóan ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget. Ezt az összeget a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.