Jót tesz a munkáltatónknak is, ha nem dolgozunk a nyaralás alatt – 5 hasznos tipp a valódi pihenéshez

-

Hazai és nemzetközi kutatások is alátámasztják, hogy azok a munkavállalók, akik rendesen ki tudják pihenni magukat a szabadságuk alatt, jobban teljesítenek a munkában és boldogabbak a magánéletben is. A valódi kikapcsolódáshoz azonban léteznek szabályok, amelyeket érdemes betartanunk.

A Profession.hu 2014 óta rendszeresen kutatja a magyarok nyári szabadsággal kapcsolatos attitűdjeit – az eredményekből látszik, hogy a munkavállalók egyre rugalmasabban vehetik ki a szabadnapjaikat, illetve a kollégák is jobban tiszteletben tartják ezeket és nem keresik munkaügyekkel őket. A lehetőség tehát a legtöbb esetben adott a valódi kikapcsolódáshoz. Az álláskereső oldal szakértői saját adataikat és nemzetközi kutatásokat elemezve 5 tanácsot gyűjtöttek össze az igazán pihentető szabadsághoz.

  1. A pihenés a munkának is jót tesz – ezt tartsuk észben!

Nem csak saját tapasztalatból tudhatjuk azt, hogy a munkahelyi teljesítményünkre pozitív hatással van, ha bizonyos időközönként kipihenjük magunkat, de a legújabb nemzetközi kutatások is ezt támasztják alá. Márpedig, ha tudjuk, hogy nekünk és a főnökünknek is jó, ha teljesen megéljük a szabadságunkat, akkor érdemes így tennünk, mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül!

  1. Legyen aktív a kikapcsolódás!

Néha édes a semmittevés, de hosszú távon az aktív kikapcsolódás a nyerő – derül ki egy 2021-es riportból. Azok, akik sportolással, családlátogatással, vagy valamilyen hobbival töltik az idejüket, boldogabbnak tartják magukat, mint azok, akik a kanapén fekvést választják. Ez alól egy kivétel van: a munka. Egyértelmű határvonalat kell húzni a szabadidő és eközött, különben sosem tornázzuk feljebb az átlagunkat a 28. helyről az EU országai között, ha a magánélet-munka kiegyensúlyozottságáról van szó.

Fotó: unsplash

  1. Tervezzünk előre!

A magyar munkavállalók fele számolt be arról, hogy nincs teljes mértékben megoldva a helyettesítése a nyári szabadsága alatt – azt megelőzően és utána is többet kell dolgozniuk, illetve akár a strandról is intézkedniük kell. Éppen ezét is fontos, hogy tudatosan készüljünk az extra feladatokra és jó szervezéssel minél többet próbáljunk delegálni a kollégáinkra. Cserébe mi is ott leszünk, amikor ők pihennének. A szabadságot is érdemes részletesen megtervezni: ha hatékonynak, mégsem túltelítettnek érezzük a rendelkezésre álló időt, az a hangulatunkon is sokat emel majd.

  1. Kapcsoljuk ki az értesítéseket!

A munkapszichológusok egyetértenek abban, hogy a mindennapi taposómalomból való kiszabadulásra több napra is szükségünk lehet. Ezt a folyamatot akadályozza, hogyha folyton kapjuk a munkával kapcsolatos értesítéseket. A Profession.hu korábbi felméréséből kiderült, hogy a többség (60%) a szabadsága alatt is olvassa a céges leveleket, illetve majdnem ennyien a hívásokat is fogadják. Az agyunkat viszont nem tudjuk becsapni: ha állandó készenlétben kell lennie, akkor nem is fogjuk megfelelően kipihenni magunkat.

  1. Próbáljunk hosszabb időre szabadságra menni!

A nyaralás ideális hosszúsága egyénenként eltérhető – sőt, függ a legutóbbi szabadságolás óta eltelt időtől is-, de a szakértők egyetértenek abban, hogy minimum 2 hétre szükség van a teljes kikapcsolódáshoz és feltöltődéshez. Egy friss kutatás szerint azonban a magyarok csupán negyede számol ezt megközelítő hosszúságú nyaralással. A Profession.hu szakértői szerint nem baj, ha nem végig utazással töltjük a szabadságot, de ha lehetőségünk van rá, töltsünk több időt azt megelőzően és követően is otthon, a munkából teljesen kiszakadva.

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!