spot_imgspot_img
spot_img

Jól sikerült a negyedév a Mercedesnek

-

Article Top Ad (AdSense)

A Mercedes-Benz a világ legértékesebb prémium autómárkájaként növelte eladásait 2022 első negyedévében: az S-osztályból több mint 67 százalékkal több gépjármű talált gazdára, míg a Mercedes-Maybach esetében 167 százalékkal növekedett a kereslet. Az elektromos autókból pedig összesen 67.800 darab fogyott a félvezető-hiány, illetve a COVID-19-cel kapcsolatos korlátozások ellenére.

A kihívásokkal teli környezet ellenére 2022 első három hónapjában a csúcskategóriás járművek (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-osztály, S-osztály, GLS és EQS) értékesítése 76.200-ra nőtt (+1 százalék), amely egyben a Mercedes-Maybach történetének legjobb negyedévének is köszönhető.

A márka elektrifikációja magabiztos léptekkel halad előre. Az EQA, az EQS és az EQC modellek révén a Mercedes-Benz több mint háromszorosára, 21.900 járműre (+210 százalék) növelte a tisztán elektromos EQ modellek értékesítését. A konnektoros hibrid modellek is új negyedéves rekordot döntöttek 45.900 átadott darabbal (+8 százalék). A Mercedes-Benz Cars esetében az xEV modellek (tisztán elektromos illetve plug-in hibrid modellek) összesített eladása a teljes értékesítés 15 százalékát teszi ki. Európában a Mercedes-Benz xEV járművek a teljes értékesítés 33 százalékát adják, az Egyesült Királyságban pedig már majdnem minden ötödik eladott autó tisztán elektromos.

„A kihívásokban gazdag első negyedévben több mint háromszorosára növeltük a tisztán elektromos autóink értékesítését, és kivételes eredményeket tudtunk felmutatni a csúcskategóriákban is. Az elektrifikált járműveink iránti erős kereslet minden szegmensben és piacon bizonyítja, hogy az ügyfeleink keresik és kedvelik a tisztán elektromos és konnektoros hibrid megoldásainkat. Az új EQS SUV április 19-i bemutatásával pedig tovább gyorsítjuk az átállást” – mondta Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja és a Mercedes-Benz Cars marketingért és értékesítésért felelős vezetője.

A geopolitikai bizonytalanságok és a félvezető-hiány ellenére a Mercedes-Benz modellek iránti globális kereslet továbbra is erős. Ugyanakkor az instabil politikai környezet és a COVID-19 járvány okozta korlátozások miatt a helyzet továbbra is bizonytalan.

A márka legnépszerűbb modellje a GLC volt, amelyből 2022 első negyedévében 100.400 darab talált gazdára. Az új GLC hivatalos világpremierje a sikeres téli teszteket követően júniusban lesz.

A Mercedes-Benz az ázsiai régióban január és március között összesen 249.000 (-12 százalék) járművet értékesített – Dél-Korea márciusban eladási rekordot döntött. A kínai kiszállításokat érintette az aktuális COVID-19 helyzet, ami így 192.700-as darabszámot (-14 százalék) eredményezett.

Európában 151.000 (-14 százalék) járművet értékesített a márka, amelyből Németország 50.600 autóval (-7 százalék) vette ki a részét. Észak-Amerikában összesen 70.700 darab (-20 százalék) talált gazdára – ebből 62.300 személyautó (-20 százalék) az Amerikai Egyesült Államok területén.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!