spot_imgspot_img
spot_img

Itt az UPBEAT, az első magyar vezetésű platform projekt

-

Article Top Ad (AdSense)

Az UPBEAT a Hangvető vezetésével az első olyan Kreatív Európa által támogatott platform projekt, amit magyar cég koordinál.

A platform projekt küldetése, hogy a világzenei piac feltörekvő tehetségeit támogassa, és új lendületet vigyen a showcase fesztiválok világába. A 2022. augusztusában indult projektben 13 európai fesztivál vesz részt, köztük a legnagyobb showcase-ek, mint a Tallinn Music Week, a Budapest Ritmo, vagy a WOMEX.

Ugródeszka az új tehetségeknek

Az UPBEAT tagjai mind olyan fesztiválok, amiken showcase program is van, ami a fesztiválok fontos alapkövei a zeneiparnak: az ilyen fesztiválok kitörési lehetőséget nyújtanak az olyan zenészek számára, akik a saját körükben már sikeresek, és most nemzetközi sikerekre vágynak.

A showcase fesztiválok programjába általában jelentkezni kell, majd a zsűri választása után egy rövid, ütős koncerttel kell felkészülni, amiben megmutatkoznak a zenekar erősségei, az egyedi üzenetük. A showcase fesztivál cserébe biztosítja, hogy a koncertet minél több zeneipari szakemberhez eljuttatja: olyan fesztiválszervezőket, bookereket, menedzsereket, lemezkiadókat hoznak a közönség soraiba, akik jó eséllyel le is köthetik a zenekart a koncert után. Ezért aztán egy jól sikerült showcase koncert fontos ugródeszkája a friss zenekarok felemelkedésének.

Az UPBEAT platform projektben a feltörekvő zenészeket, új zenekarokat úgy támogatjuk, hogy megkönnyítjük a showcase fesztiválok számára a felléptetésüket, extra láthatóságot biztosítunk nekik, és a projekt végére egy exkluzív hálózatot építünk ki, aminek a segítségével minden eddiginél egyszerűbbé válik a zenekarok felfedezése és lekötése.

Kifejezetten a fiatal vagy pályakezdő zenészek, zenekarok, új formációk támogatása a célunk, külön odafigyelünk a nem angol nyelvű dalokat szerző zenekarokra és az új, akár nemzetközi kollaborációk támogatására. Ezáltal az UPBEAT az európai zeneipar sokszínűségét, a kontinens zenepiacainak erejét is megmutatja.

Magyar kezdeményezés és vezetés, európai világzenei hálózat

Az eddig példátlan mértékű, több mint 2 millió eurós támogatást elnyert UPBEAT Platform pályázat megálmodója és vezetője a budapesti Hangvető. A támogatást az Európai Unió Kreatív Európa programjától nyerték el, amely a kulturális és kreatív ipar támogatására jött létre. A Hangvető kifejezetten a határokon átívelő közös projektekre szakosodott: a világzenei fesztiválszervező és stratégiai tanácsadó cég hozta el először Magyarországra a legnagyobb világzenei expót, a WOMEX-et; a Hangvető vezeti a balkáni zeneipar továbbfejlesztésén dolgozó MOST Music projektet; és nem utolsó sorban évek óta színesítik a magyar fesztiválok palettáját a Budapest Ritmo-val, PONT Fesztivállal, Trillával és a veszprémi BALKAN:MOST Fesztivállal.

„Eljött az idő, hogy az európai showcase-ek szintet lépjenek – közösen, tudatos együttműködéssel, a fiatal művészek és a közönség érdekeit illetve az európai zenei exportot szem előtt tartva.”

A Hangvető most hosszú évek alatt kiépített szakmai hálózatot mozgatott meg a Kreatív Európa platform projekt kiírásra beadott pályázattal – az UPBEATben jelenleg 13 országból vesz részt showcase fesztivál, köztük a kontinens legnagyobb zenei rendezvényeivel, és hamarosan egy 14. fesztivál is csatlakozik a platformhoz.

Az UPBEAT céljai

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy Európa legkiemelkedőbb és legígéretesebb világzenei showcaseit és fesztiváljait egyesíti az UPBEAT” – mondta el Sőrés András, az UPBEAT projekt vezetője. A Hangvető programigazgatójával, Weyer Balázzsal együtt úgy alkották meg az UPBEAT projekt koncepcióját, hogy az egyszerre legyen képes felpezsdíteni az európai világzenei piacot, erősíteni a kontinensen belüli szakmai együttműködéseket, és tágítani is a világzene felvevőpiacán. „A világzene műfaja a sokszínűség és a nyitottság mellett szól, ezzel összhangban az UPBEAT Platform célja, hogy Európa minden szegletéből támogassa a feltörekvő művészeket, hogy feljussanak a nemzetközi fesztiválok és showcasek színpadára. Eljött az idő, hogy az európai showcasek szintet lépjenek – közösen, tudatos együttműködéssel, a fiatal művészek és a közönség érdekeit illetve az európai zenei exportot szem előtt tartva.” – véli Sőrés András.

Az UPBEAT a friss tehetségek felkarolásán túl más célokat is kitűzött magának: az európai világzenei piac szakembereinek támogatását, valamint egy olyan fair trade és fenntarthatósági sztenderd kidolgozását, amit nemcsak az UPBEAT tagjai, hanem a zene- és fesztiválipar bármely résztvevője hasznosnak találhat majd.

A Hangvető vezetésével az UPBEAT platform 13 tagja a következőek: Budapest Ritmo (Magyarország), PIN Music Conference (Észak-Macedónia), WOMEX, World Music Festival Bratislava (Szlovákia), FolkEst (Olaszország), Czech Music Crossroads (Csehország), A to Jazz Festival (Bulgária), Tallinn Music Week (Észtország), Hide and Seek Festival (Belgium), Méra Világzenei Csűrfesztivál (Románia), Pannonica Folk (Lengyelország) és Waves Vienna (Ausztria).

Rúzsa Magdi: „Három gyerek mellett nincs idő magammal foglalkozni”

Egyedülálló gigakoncert, ritkán látott világsztár vendég

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!