spot_imgspot_img
spot_img

Ingatlanközvetítés: hogyan térül meg a hozzáadott érték?

-

Article Top Ad (AdSense)

Bárki el tud adni egy ingatlant, ez így igaz. A kérdés az, hogy mennyi idő alatt, milyen értéken és mekkora energiabefektetéssel. Milyen feladatokat lát el egy ingatlanszakértő, hogyan és miben tud segíteni ügyfeleinek? Ha szeretnél kicsit a kulisszák mögé látni, hogy milyen kvalitásokra, milyen szaktudásra van szükség ahhoz, hogy valaki megállja a helyét az ingatlanos szakmában, olvass tovább! 

Ilyen a profi otthonszakértő: az ingatlanos szakma rejtelmei 

Miért érdemes szakemberre bízni az ingatlaneladást? Mert egy jó ingatlanügynök egyszerre értékesítő, a vevő vagy az eladó érdekképviseletének szószólója, üzleti elemző és tanácsadó, tárgyaló és marketinges, hogy csak néhányat említsünk. Mi mindenben kell otthon lennie, hogy segítse az adásvétel folyamatát, és ezáltal levegye a terhet a megbízó válláról? 

  • Érti, milyen folyamatok zajlanak a lakáspiacon

Egy profi otthonszakértő tisztában van az adott környék árképzési stratégiájával, az iparág trendjeivel. Tudja, hogyan különböztesse meg az ingatlant a versenytársak kínálatától, hogy az kitűnjön a mezőnyből, és a legjobb árat érje el kliense számára. 

  • Figyelmes kommunikátor

Az ingatlanügyek sokszor ugyanannyira szólnak az ügyfelekről, mint a megvásárolt vagy eladott ingatlanról. A profi ingatlanközvetítő meghallgatja megbízóit, hogy megértse, mit szeretnének és milyen igényekkel bírnak. 

  • Remek problémamegoldó

Az ingatlanszakértőknek rendszeresen problémákat kell megoldaniuk ügyfeleik számára: lehet, hogy az az eladás vagy a vétel meghatározott időponthoz kötött, esetleg az igények különlegesebbek az átlagnál. Olykor egész nagy kreativitást követelnek meg ezek a feladatok, de egy profi minden helyzetben megtalálja a megoldást.  

  • Kiváló kapcsolatrendszerrel bír

Az ügyfélnek hitelre van szüksége, és szeretne egy jó tanácsadót? Esetleg egy home stagert is megbízna, hogy együtt alakítsák ki a vevőcsalogató enteriőrt? Egy igazi ingatlanos kiterjedt kapcsolati hálóval rendelkezik, hogy minden lehetséges felmerülő igényt kielégítsen. 

Fotó: Envato Elements

Az ingatlanközvetítés folyamata

Miután megtaláltuk azt a szakértőt, akivel együtt szeretnénk dolgozni ingatlanunk értékesítésén, és megállapodtunk a részletekben, a két fél között szerződéskötésre kerül sor. Ezt megelőzően a pénzmosás és terrorizmus finanszírozásának megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2007. évi CXXXVI. törvény értelmében az ingatlanközvetítő azonosítja az eladót. 

Az ingatlanközvetítői szerződés

A megbízási szerződés a következőket tartalmazza:

  • a szerződő felek és az ingatlan adatait;
  • a szerződés időtartamát, ami lehet határozott vagy határozatlan;
  • a jutalék mértékét és a fizetési feltételeket;
  • a szerződés hatályát (nyílt vagy kizárólagos szerződést kötnek-e a felek);
  • illetve a megbízó és megbízott szerződéses kötelezettségeit.

A hirdetésfeladáson túl: az ingatlanközvetítő feladata 

Egy profi ingatlanközvetítő szerződéskötés után ezeket a feladatokat látja el:

  • Részletesen felméri a lakás adottságait a tájolástól kezdve a komfortfokozatáig. 
  • Javaslatokat tesz, hogy milyen javításokat, kisebb befektetéseket érdemes eszközölni az ingatlanon, amelyek növelik az értékét eladás előtt. (homestaging, bútorcsere, stb.)
  • Megszervezi és levezényli a profi fotózást, videózást. 
  • Elkészíti az ingatlanhirdetést a megfelelő marketingszöveggel, majd elhelyezi a legfontosabb fórumokon, ügyelve arra, hogy a legjobb találatokat érje el ügyfele számára. 
  • Fogadja és szűri a megkereséseket, bemutatja az ingatlant a potenciális vevőkörnek.
  • Az ügyfele érdekeit szem előtt tartva irányítja az alkufolyamatot.
  • Segíti az adásvétel létrejöttét, vitás kérdésekben rendelkezésre áll. 

Az ingatlanközvetítés során a megbízó segítséget kérhet a szükséges dokumentációk és okiratok beszerzését illetően, ami többek közt magában foglalhatja például az alaprajzot és a tulajdoni lapot. 

Fotó. Envato Elements

Az ingatlanközvetítés feltételei: szakmai etikai kódex, jogszabályok

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Etikai Kódexe az ingatlanszakmára is kiterjed, melynek értelmében az ingatlanközvetítő:

  • köteles valós információkat adni: az általa ismert olyan tényeket, amelyek a vevői érdekeket egyébként sértenék nem hallgathat el, illetve
  • ügyfele méltányos érdekeit jogszerű eszközökkel védelmezni tartozik.

Az ingatlanközvetítői tevékenység során a megbízhatóság, az átlátható folyamatok, a korrektség alapvetések, amelyek nélkül nem lehetséges jó hírnévre szert tenni az ingatlanszakmában. 

Szerző: Török Dávid

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!