spot_imgspot_img
spot_img

Így választanak parfümöt a magyarok Húsvétra

-

Article Top Ad (AdSense)

Húsvét környékén érezhetően több parfümöt vásárolnak a magyarok, ugyanakkor a karácsony előtti néhány hét számít a parfümvásárlás igazi csúcsszezonjának – derül ki a Parfümcenter.hu, Magyarország legnagyobb internetes parfümériájának piaci körképéből. Locsoláshoz jellemzően az úgynevezett „lifestyle” márkák női parfümjei közül szoktak válogatni a vásárlók, vagy a hírességek nevét viselő parfümökből. A koronavírus-járvány alatti karanténidőszak az illatszerek piacát sem kímélte.

Valentin-nap, Húsvét, Anyák napja és a ballagási időszak idején az átlagosnál nagyobb számban vásárolnak parfümöt a magyarok, a húsvéti locsoláshoz pedig jellemzően a lifestyle márkák női parfümjei számítanak a legnépszerűbbnek – derül ki a Parfümcenter.hu, Magyarország legnagyobb internetes parfümériájának piaci körképéből. Utóbbiak közül sok vásárló keresi a Bruno Banani, Mexx, Replay, Tom Tailor női változatait, illetve az olyan hírességek nevét viselő parfümöket, mint a Christina Aguilera vagy Naomi Campbell. A hasonló parfümök előnye a kellemes, tavaszias illatuk mellett a megfizethetőségük.

Fotó: unsplash

Újabban kezdjük megfigyelni, hogy egyre többen kötik össze a húsvéti locsolást azzal, hogy exkluzív parfümöt vásároljanak a szeretteiknek. Nekik a Bvlgari zsebparfüm lehet jó választás a csinos, húsvéti tojás formájukkal, vagy a Jimmy Choo női parfümök 40ml-s kiszerelései. Minden, aminek a formája helyes, kicsi, kerekded, és lehetőleg virágos – ergo tavaszias – érezhetően népszerűbb ebben az időszakban” – véli Korbuly Krisztián, a Parfümcenter.hu operatív vezetője. Hozzáteszi: bár vannak kisebb megugrások az értékesítésben a húsvéthoz hasonló ünnepi időszakokban, a parfümvásárlás igazi csúcsszezonját a karácsonyt megelőző 4-5 hét teszi ki, ekkor realizálódik az éves forgalom 70-80 százaléka.

A magyarországi parfümértékesítési piacot sem hagyta érintetlenül a 2020-ban berobbant koronavírus-járvány és az azt követő karanténidőszak, valamint a háborús infláció és a megélhetési költségek emelkedése. „A karantén alatt az emberek nagy része otthon volt, otthonról dolgozott, nem járt el szórakozni, nem ment társaságba, így kevésbé fújta be magát parfümmel, ezért értelemszerűen lecsökkent a parfümhasználat – így a vásárlás is” – mondta Korbuly Krisztián.

Fotó: unsplash

Érdekes tendencia mutatkozik meg a keresett kiszereléstípusokat vizsgálva: a 2020-as év előtt egyértelműen a minél nagyobb kiszerelésre törekedett a többség, hiszen – mint sok fogyasztási cikk esetében – ár-érték arányban az éri meg a legjobban. Ez a népszerűség abban is megmutatkozott, hogy már régebb óta létező, nagy sikernek örvendő parfümökből is elkezdték piacra dobni a nagyobb, 150-200 milliliteres kiszereléseket. A kis, 20-40 milliliteres kiszerelések inkább a sűrűn utazók kedvelt választása volt a praktikum és a könnyű szállíthatóság miatt, illetve még a gyűjtők, parfümrajongók körében volt keresett. „Ezzel szemben az elmúlt egy évben az infláció és a megélhetési költségek emelkedésével párhuzamosan a kis kiszerelések reneszánszukat élik, kifejezetten kelendőek lettek, mert kevesebb pénzből megvásárolhatók, még ha fajlagosan drágábbak is” – magyarázta Korbuly Krisztián.

Ilyen locsolásra vágynak a nők Húsvétkor

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!