Megmozdult a város, pezsgett a divatélet a Magyar Divat & Design Ügynökség által ismét élőben megvalósított Budapest Central European Fashion Week idején. Izgalmas side eventek, teltházas catwalk showk, egy pop-up store és helyszíni kiállítók színesítették fővárosunkat egy teljes héten át. A divathét keretében megrendezett kétnapos bemutató több mint 4 ezer látogatót fogadott. A hazai és nemzetközi média, véleményvezérek, kreatívipari szakemberek, buyerek és divat iránt érdeklődők a világ legkülönbözőbb pontjairól érkeztek, hogy élőben tekinthessék meg több mint 30 magyar és regionális tervező legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióját a Bálna Budapest épületében.
Egy év után ismét élőben valósult meg hazánk legjobban várt divateseménye, a Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett Budapest Central European Fashion Week (BCEFW). A rendezvény október 11-17. között várta izgalmas divat tematikájú programokkal az érdeklődő nagyközönséget fővárosunk különböző pontjain. A programsorozat fénypontjaként október 16-17. között a Bálna Budapest épületében több mint 30 divatmárka alkotásait ismerhették meg az érdeklődők a bemutatók és kiállítások alkalmával. Az Ügynökség Young Talents Programjának fiatal tehetségei pedig a diplomakollekcióikat mutatták be.
A 140 méteres kifutón 26 bemutatót követhetett élőben közel 4 ezer látogató, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői az olasz, ukrán és skandináv Vogue-tól, a cseh Cosmopolitan-en át, a Maria Claire Arabia-ig, illetve olyan híres véleményvezérek ismerhették meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint Declan Chan, Bella Michlo vagy Chris Burt Allan. A két nap alatt több mint száz magyar és külföldi fotós és újságíró száznál is több tudósítást készítve tájékoztatott az eseményről. A divatbemutatókra számos országból, többek között Európából, Közel-Keletről és Oroszországból érkeztek szakemberek és forgalmazók, akikkel a tervezők személyesen is találkozhattak, így komoly értékesítési lehetőségekre tehettek szert. Nemcsak a ruhákat,modelleket is a változatosság jellemezte: a show-k keretében többek között a nemzetközi kifutók egyik legfoglalkoztatottabb modelljét, Nagy Evelint, vagy a komoly modellkarriert felépítő, Epres Pannit is láthatta a közönség, valamint olyan magyar hírességek is feltűntek, mint Szentesi Éva, író vagy Farkasházi Réka színésznő is. A szervezők kiemelt figyelmet fordítottak a diverzivitásra is, számos plus size modell mutatott be a két nap során.
A divatiparban az innovációnak, a technológiai megoldásoknak, valamint a digitalizációnak kiemelten nagy szerepe van, ezért az Ügynökség alapvető fontosságúnak tartotta, hogy minél több szakmai szereplő számára, valamint a Z generáció tagjainak is megannyi platformon láthatóvá tegyék a tehetséges kortárs tervezők friss kollekcióit. A show-kat több social media platformokon is követhették az érdeklődők. A TikTok videók élő nézettsége több mint 1000 fő volt, a Facebook-on pedig közel 20 ezren nézték meg eddig az élő adásokat, amelyek továbbra is visszanézhetőek. Az idei év különlegességeként a divathét időtartalma alatt a Bálna helyszíne a Metaverzum virtuális Decentraland világában is látogatható volt, így online is érkezhettek a látogatók a BCEFW-re.
„A vírushelyzet miatt alapvetően egy kisebb volumenű rendezvény megszervezése volt az elsődleges célunk, amelyet folyamatos teltházas bemutatókkal tudunk kivitelezni. Ez nem csak hogy sikerült, hanem a vártnál is több pozitív visszajelzés érkezett hozzánk a divathét, illetve a bemutatkozó márkák kollekciói kapcsán. Azt éreztük, megmozdult a város, a divatipari szakemberek ismét élőben találkozhattak és ismerhették meg a magyar és régiós tervezők legújabb alkotásait. A két napos bemutató során több mint 4000 látogatót fogadtunk, a jegyértékesítésből befolyt 2 millió forintot pedig felajánlottuk az Ökumenikus Segélyszervezet számára – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparág érdekképviseleti szervezeteként a divathét rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására. A bemutatókra nemcsak a szakemberek voltak kíváncsiak, az Ügynökség törekedett arra, hogy a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is betekinthessenek a kulisszák mögé. A Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Program keretében közel száz tanuló érkezett az ország szakképzési intézményeiből Győrből, Nyíregyházáról, Székesfehérvárról, Budapestről és Pécsről, hogy első kézből szerezzen szakmai élményeket, valamint közel félszáz, kreatívipari felsőoktatási intézmény hallgató is részt vett a show-kon.
Az Ügynökség a divathét idején megnyitott egy időszakos üzletet is a Fashion Streeten, hogy a tervezők értékesítését segítse. A Budapest Central European Select pop-up store 27 magyar és régiós tehetség kollekcióit mutatta be, ahova több mint 600-an látogattak el a hét során. Az egyedi termékeket bemutató üzlethelyiségben a vásárlók a kortárs divat- és designmárkák őszi-téli, vagyis aktuális kollekciói és lakberendezési tárgyai közül válogathattak.
Idén ősszel az Ügynökség egy tematikus rendezvénysorozattal készült, melynek keretében nemzetközi eseményeken is megjelentek a magyar divat- és formatervezők. Szeptemberben került sor a Maison&Objet párizsi designvásárra, ahol a Budapest Select ernyőmárka alatt számos magyar formatervező mutatta be alkotásait, ezt követően pedig a Milano Fashion Week kifutóin lehetett találkozni a tehetséges magyar divattervezők kollekcióival. Hazai színtéren olyan nívós eseményekről beszélhetünk, mint a 360 Design Budapest kiállítás, illetve a Budapest Central European Fashion Week, melyhez az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a DHL is csatlakozott, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet kapta. A Fashion & Design Autumn még ősz végére is tartogat programot: a december elején megvalósuló Budapest Fashion & Tech Summit digitális konferencia keretében a divatipar aktuális technológiai és fenntarthatósági kérdéseiről lesz szó két napon keresztül.