Így legyél a társalgás mestere-small talk a munkahelyen

-

A laza párbeszédeknek kapcsolatépítő és közösségformáló szerepük van a munkahelyen és a magánéletben is. A small talk, azaz a könnyed csevegés produktívabbá és együttműködőbbé teszi a munkatársakat, erősítheti az üzleti partnerekkel való viszonyt.  A gördülékeny kommunikáció a sikerhez is nagyban hozzájárul. Lássuk, miért olyan fontos a small talk, és hogyan lehet igazán jól ráérezni.

A small talk szociális kötőelem

A könnyed beszélgetés, a mély témákat nélkülöző laza csevegés remek közösségformáló. Egy korábbi cikkünkben részletesen írtunk arról, hogy a small talk hogyan oldja a feszültséget akár idegenek közt is.

Azoknál a cégeknél, vállalatoknál, ahol bátran mernek laza beszélgetéseket kezdeményezni egymással az alkalmazottak, ott gördülékenyebben, lelkesebben folyik a munka. Az irodai légkör is sokkal barátságosabb, ha a dolgozók elismerő szavakkal, kedves gesztusokkal örvendeztetik meg egymást.

Az ilyen beszélgetések alkalmával csak pár, nem túl mély témát érdemes érinteni, olyanokat, amik esetleg egy-egy újabb csevegésre adnak okot. A kínos hallgatásokat is oldja egy sportesemény, vagy egy jó film emlegetése, netán egy finom étel receptjének részletezése.

kép: pexels.com

Üzletkötésnél és tárgyalásnál is a siker kulcsa lehet

A karizmatikus vezetők képesek olyan légkört teremteni egy laza beszélgetéssel, ami után könnyebben fel tudják vezetni a súlyosabb témákat is. Üzletkötésnél és tárgyalásnál kifejezetten mesteri szintre tudják egyesek emelni a small talk-ot.

Pszichológusok rámutattak arra, hogy azok a férfiak, akik egyébként nem szeretnek sokat mellébeszélni, de jók a small talk-ban, könnyebben és produktívabban tudnak üzletet kötni, érdeket érvényesíteni, és pozíciókat ugrani.

A kommunikációs stílust válaszd meg jól!

A kommunikációs stílus megfigyelésével kifürkészheted, hogy mire hogyan reagál az beszélgetőtársad, milyen a habitusa, a személyisége. Figyeld meg, hogy milyen: érdeklődő, kommunikatív, visszahúzódó, esetleg zárkózott. Ha pár mondat után ezt ki tudod deríteni, a továbbiakban ehhez igazíthatod a kommunikációd stílusát, dinamikáját.

Figyelj a testbeszédre!

A metakommunikáció, a tekintet, a testtartás fontosabb lehet, mint a szavakkal kimondott konkrét mondanivaló. Egy gesztus, egy mimika rengeteget elárul a beszélgetőtársak egymáshoz való viszonyáról. Szimpatikusak-e egymásnak, jól érzik-e magukat a szituációban, vagy szeretnének már kimenekülni a szituációból.

Figyeld meg a beszélgetőtársad testbeszédét, hogy még inkább rá tudj hangolódni. Ha tartod a szemkontaktust és felveszed a társalgás során a partnered testtartását, bizalmas sugallsz felé.

kép: pexels.com

Fűszerezd humorral a mondandód!

A jókor bedobott poén közös nevetéshez vezethet, ami közelebb hozza a feleket egymáshoz. Ne más kárára poénkodj, ne figurázz ki senkit! A nem alpári, hanem intelligens humor nagyon megnyerő tud lenni. A szellemes emberek tréfái feldobhatják a csapat, csoport, részleg napját, és oldhatják a munka miatti feszültséget is.

Ha hasonló témában még szívesen olvasnál, ezt a cikkünket is Neked ajánljuk

A 3 leggyakoribb vitastílus a konfliktuskezeléskor

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!