spot_img
spot_img
spot_img

Így készülnek a cégek a kis januárra

-

Article Top Ad (AdSense)

A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.

Ahogy véget ér a nyár, és mindenki kipihenten visszatér a szabadságáról, a legtöbb cégnél újból előveszik az év elején kitűzött célokat és megvizsgálják, mit sikerült abból mostanáig teljesíteni.

Akárhogy is állnak, a vállalkozások szeretnék még sikeresebben zárni az esztendőt, ezért szeptembertől újult erővel egy nagy év végi hajrára készülnek fel, erősen ráállnak a hirdetésekre. Emiatt az utolsó negyedévben erősebb versenyre lehet számítani, hiszen sokan fognak újból hirdetni.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese ezzel kapcsolatban elmondta: a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával.

„Tudom, hogy nem volt érettségi tétel az üzleti kommunikáció, de fontos ezen a téren fejlődni. Mind a cégek, mind az ügyfeleik az internetre menekültek a koronavírus-járvány következtében, ami egy sikeres megoldás volt. Ha valaki versenyképes szeretne maradni, akkor kiemelten fontos erre figyelmet fordítania a jövőben is ” – magyarázta.

Nagy Lehel


A rendszeresség a siker kulcsa

A szakértő azt javasolja, hogy ne meggondolatlanul kezdjenek el a cégek dolgozni, azaz ne az összes létező csatornán próbáljanak meg mindent csinálni.

„Az egyáltalán nem baj, ha adott esetben mindenhol jelen vagyunk, de fontos lefektetni a stratégiát, és ennek mentén építeni a kommunikációt az utolsó negyedévben is. Ha 40-45 év körüli édesapák a célközönségünk, akkor nem biztos, hogy a TikTokon kell hirdetni, az vélhetően csak pénzkidobás lenne. Mindennek az alapja a megfelelő stratégia, oda kell csoportosítani az erőforrásokat, ahol a potenciális vásárlók jelen vannak” – értékelt Nagy Lehel.

A Langmár Kommunikáció üzleti kommunikációs szakértője ugyanakkor kiemelte azt is, hogy az alapcsatornákat nem szabad kihagyni. A rendszeres blogolás, hírlevelezés és a közösségi médiában való megjelenések kiemelten fontosak, és itt a rendszerességen van a hangsúly. Ha valaki megnézi egy cég oldalát, és a vállalat hetek óta nem ad hírt magáról, az nem tudatos márkaépítés.

A meglévő ügyfelekkel nélkülözhetetlen fenntartani a kommunikációt, hiszen ők egyszer már bizalmat szavaztak a vállalatnak. Statisztikailag alátámasztott tény, hogy a korábbi ügyfeleket sokkal kevesebb pénzbe kerül újabb vásárlásra ösztönözni, mint új vevőket szerezni.

Egy újabb járványhullám sem csendesítené el a versenyt

Nagy Lehel azt is tanácsolta, hogy érdemes friss szemmel ránézni az utolsó negyedév előtt a weblapra. Át lehet tekinteni a Rólunk menüpontot, hiszen itt kezdődik a bizalomépítés, és egyáltalán nem mindegy, mennyire hatásos szöveget talál ott egy érdeklődő, hogyan szólítjuk meg a célközönséget. Ha nincs figyelemfelkeltés, akkor az eredmények is szerényebbek lesznek.

Mint mondta, a Google Cégem felületét is egyre többen böngészik a keresőkben, éppen ezért egyre inkább felértékelődik a szerepe a hétköznapokban.

„Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Ha az első benyomás a Google Cégem felületén rossz, akkor lehet akár milliárdos árbevételű is egy cég, vásárlók tucatjaitól eshet el. Tapasztalataink szerint sok esetben elhanyagolják az üzleti kommunikációnak ezt a részét, és az online kirakat véletlenül sem tükrözi azt a profizmust, amit egyébként az adott vállalkozás képvisel” – magyarázta.

Nagy Lehel

Nagy Lehel arra is felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány esetleges negyedik hulláma sem csendesítené el a versenyt, az elmúlt két év tapasztalatai alapján ugyanis a cégvezetők már felkészültebbek egy ilyen forgatókönyv esetén. Az viszont hátrányban lehet, aki kihagyja az online kommunikációt a stratégiájából.

A Langmár Kommunikáció az év végi utolsó nagy hajrához számtalan tippet gyűjtött össze a cégeknek a fentieken kívül, melyekhez a langmar.hu oldalon az INGYEN menüpontban bárki díjmentesen hozzáférhet.

„Ha a tudásod aranyat ér, kezdd el készpénzre váltani” – fejezte be az üzleti kommunikációs szakértő.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!