spot_imgspot_img
spot_img

Hogyan nézne ki a social-biztos jövő?

-

Article Top Ad (AdSense)

Az egyik legnagyobb natur kozmetikai márka úgy tartja, hogy a technológiának többet kell visszaadnia, mint amennyit elvesz. Ezért a The Future Laboratory nevű stratégiai előrejelző tanácsadó céggel együttműködésben megpróbálta felmérni, hogy vajon hogyan is nézhetne ki ez a social-biztos jövő. Az új jelentés a Digitálisi interakció: Szociális jövő címet kapta.

A jelentés a szélsebesen átalakuló digitális világot, annak a vásárlókra kifejtett hatását, illetve a digitális átalakulás korlátait vizsgálja. A jelentés alapjául szolgáló kutatás eredményeképpen a cég minden márka számára ingyenesen hozzáférhetővé teszi forradalmi kiáltványát azért, hogy optimistábban és nagyobb nyugalommal tekinthessünk a közösségi média jövőjébe. A kutatáshoz a technológiai szektor öt vezető szakértője árult hozzá, és több mint 12.000 felhasználót kérdeztek meg a digitális igényeikről, szükségleteikről és vágyaikról, valamint a digitális interakció és a közösségi média jövőjével kapcsolatos nézeteikről.

Fotó: Lush

De miért is folyik bele egy kozmetikai cég a digitális etika témájába? Nos azért, mert mindannyiunk kötelessége, hogy törődjünk a bolygónk és az azon élő lények jövőjével. – A Lush-nál eltökélten hisszük, hogy a digitális jogok is emberi jogok, mely jogok globális szintű, holisztikus és tudatos változás nélkül sérülnek – mondja Jack Constantine, a Lush digitális részlegének vezetője.

Annabelle Baker, a Lush globális brandigazgatója: “Szerettünk volna egy olyan jelentést, amely megmutatja, hogy igenis van ok optimizmusra a közösségi médiával kapcsolatban. Nagy volt a Lush anti-szociális irányelvét övező szkepticizmus, mi azonban meg akartuk mutatni, hogy létezik egy más jövő is azon túl, amit most látunk: egy olyan jövő, amelyben az emberek biztonságos online környezetekben létezhetnek. El kell vinnünk a fókuszt arról, hogy mit nem tudunk tenni, arra, hogy mit tudunk.”

A kutatás szerint ez a globális felhasználók számára is fontos. Az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Japánban 10 felnőttből közel 7 (69%) gondolja úgy, hogy ha egy közösségimédia-platform etikátlanul működik, akkor a márkáknak nem kellene használniuk, és 10-ből 6-an (62%) fejezték ki tiszteletüket az olyan márkák iránt, amelyek számára fontosabbak az adott közösségimédia-platform etikái, mint az, hogy hány embert érhetnek ott el. Emellett egyre több felhasználó tölt egyre kevesebb időt a közösségimédia-platformokon. Nagyjából a Meta felhasználóinak több mint harmada (35%) (Facebook és Messenger 17%, Instagram 18%) van jelen kevesebbet ezeken a közösségimédia-platformokon, mint egy éve, a többi platformnál az adatok pedig a következők: Pinterest – közel egyharmad (27%), Twitter, Discord és Snapchat – mindegyiknél egynegyed (24-24%), BeReal – több mint egyötöd (22%), TikTok – 18% és Line 16%.

Fotó: unsplash

Ennek egyik nagy oka lehet, hogy a megkérdezett felhasználók számottevő százaléka (57%) érzi úgy, hogy a nagy márkák és cégek eluralják a technológiát és az online kultúrát, és 55%-uk szeretné, hogy a nagy technológiai cégek kevesebb online kontrollal rendelkezzenek. Sokan aggódnak a biztonság miatt, és a megkérdezettek 70%-a vágyik olyan globális szabályozásra, amely a digitális használat során vigyáz a felhasználók biztonságára. A Z-generációs felhasználók különösen úgy látják (54%), hogy bizonyos csoportok marginalizálva vagy ignorálva vannak a digitális felületeken.

A felhasználók azt várják a márkáktól, hogy vegyenek részt ebben a küzdelemben, és a kutatás azt mutatja, hogy 62%-uk gondolja úgy, hogy a cégeken múlik, hogy a digitális felületek etikusan működjenek. A meglévő digitális kultúra hatásával kapcsolatos növekvő aggodalmon azonban folyamatosan átragyog a techno-optimizmus is. A digitális platformok változatlanul számos olyan pozitívummal bírnak, amelyeket nagyra értékelnek a felhasználók, ilyen például a másokkal való kapcsolódás lehetősége (33%), illetve a hasonló gondolkodású emberek megtalálása (29%). Emellett a többség (57%) azt mondja, a technológia segíti a produktivitásukat, 39% pedig úgy tartja, a közösségi média segít az egyéniségük kifejezésében.

Fotó: unsplash

Ezt a pozitivitást tovább serkenti a szélsebesen fejlődő technológiai környezet, benne a mesterséges intelligenciával (AI), a metaverzummal és a Web3-mal – vagyis az internet közelgő, decentralizált változatával –, mely mind egy új jövőt ígér. Azért, hogy a technológiai innováció exponenciális pozitív irányú fejlődést eredményezhessen, a jelentésben bemutatja a SOCIAL keretrendszer kiáltványt. Ez hat olyan alapelvet tartalmazó összeállítás, amelyek átfogják a digitális terek, platformok és interakció témáját, és lehetővé teszik, hogy techno-optimistán tekinthessünk a jövőbe. A hat alapelv kezdőbetűi angolul a SOCIAL szót teszik ki.

A keretrendszer a következő aspektusokkal foglalkozik:

  1. Fenntarthatóság és a környezetre kifejtett hatás

  2. Nyílt forráskód, és a versengő szemlélet leváltása együttműködésre

  3. Közösségileg ellenőrzött és decentralizált adattulajdonlás

  4. Lépésről lépésre való haladás és agilitás a folyamatosan változó digitális világban

  5. Hozzáférhetőség és inkluzivitás

  6. Életigenlés

A The Future Laboratory társalapítója, Martin Raymond szerint: “A cégeknek segíteniük kell egy olyan digitális kultúra kiépítésében, mely a méltányosságot, az inkluzivitást, a reprezentációt, a hozzáférhetőséget, az átalakulást, valamint a személyes és bolygó-szintű fejlődést népszerűsíti.”

Ha szeretnél többet is megtudni az alapelvekről és a különböző területeken úttörő munkát végző innovátorokról, itt találod a jelentést.

Fotó: Freepik

A Lush 2023. március 10-13. között részt vett a texasi SXSW fesztiválon, YouTube-csatornáján pedig élőben közvetítette mindezt. A cég az eseményen a Lush House-zal olyan teret hozott létre, amely bemutatja, hogyan is feszegeti a határokat a Lush a technológia és a kozmetikumok találkozásával. A négy nap során a cég különböző beszélgetéseknek adott otthont, valamint a jelentés eredményeit is bemutatta. Március 10-én Jack Constantine, a Lush digitális részlegének vezetője nyitotta meg a Lush House-t egy olyan beszélgetéssel, mely a Lush digitális beruházásokra vonatkozó ütemtervét mutatta be, míg Annabelle Baker, a Lush globális brandigazgatója a négy napot egy olyan panellel zárta, melynek különleges vendége Frances Haugen (a Facebook volt dolgozója és a Facebook-akták nyilvánosságra hozója) volt, hogy megbeszéljük, minek kell történnie ahhoz, hogy jobb legyen a közösségi média világa.

Ezt tudja a látogatókról egy átlagos honlap

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!