spot_imgspot_img
spot_img

Hogyan lehet kitűnni és hatással lenni az emberekre?

-

Article Top Ad (AdSense)

A BCOOL Médiaiskola egyik tanárával, Tollár Mónika, rendezővel, dramaturg és kommunikációs szakemberrel beszélgettünk arról, milyen tudásra van szüksége annak, aki újságíró szeretne lenni.

– Kommunikációs és pr szakemberként a szakma széles spektrumát ismered. Mit szeretsz a legjobban ebben a szakmában?

– Számomra a legizgalmasabb rész az, hogy itt az írott szöveg által élő ember kapcsolódik élő emberrel, és ez az egész a jelenben történik. Ettől nagyon friss, aktuális és eleven dolog lesz. Ez a valódi kapcsolódás adja az igazi kihívást, és egyben ez a legszebb része is.

– Miközben nagyon sokat változott a világ, és változott maga a szakma is…

– Napjainkban hatalmas a körülöttünk lévő mindennapos zaj, túl sok az információ, túl sok a kommunikáció. Túl sok a csábítás és mindenből túlkínálat van. Írott és képi tartalomban egyaránt egy túlingerelt világban élünk. De pont ez a kihívás ebben, hogy ilyen körülmények között hogyan lehet kitűnni, hatással lenni és megragadni az emberekben. A szépsége pedig az, hogy most már nem csak személyesen tudunk kapcsolódni, hanem írásaink az online világ jóvoltából jóval messzebbre is eljutnak, így sokkal nagyobb távolságokban is tudunk kapcsolódni egymáshoz.

– Mit gondolsz, melyek azok a legfontosabb dolgok, amelyeket megtanulhat valaki, aki kommunikációval szeretne foglalkozni?

– Szerintem a felkészültség, a koncentráció, az értő odafigyelés, a jó ritmusérzék, és tulajdonképpen az íráskészség, a fogalmazási pontosság, a koncentrált információközlés, és a céltudatos kommunikáció.

– Miről fog szólni az általad tanított tantárgy?

– Kreatív szövegfajtákkal, írástechnikák elemzésével és gyakorlásával foglalkozunk majd, de kreatív koncepcióalkotást is tanulunk a kulturális-művészeti újságírás terén, illetve a szövegalkotásban a szubjektív, objektív és egyetemes nézőpont kérdését vizsgáljuk. Viszonylag kevés elmélet mellett sok csoportos gyakorlatot, műhelymunkát és workshopot tervezek, mert abban hiszek, hogy úgy lehet a legjobban megtanulni egy szakmát, ha sokszor csináljuk a gyakorlatban.

– Mit gondolsz, napjainkban milyen jelentősége lehet még a szövegnek?

– A mai szövegalkotás nehézsége az, hogy az emberek egyre kevesebbet olvasnak, és ezzel összefüggésben egyre kevésbé képesek szöveget érteni. Amire viszont nagyon nagy igény lett, az a történetmesélés és az élménymegosztás, ezek akár már műfajként is tekinthetők. A storytelling (történetmesélés) és a confession (élménymegosztás) a valódi, két ember közötti kapcsolódást segíti elő, amelyek egészen új távlatokat nyitnak az újságírás terén.

Itt további olvasnivalót találsz a témában:

Bemutatjuk a BCOOL Médiaiskola tanárait

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!