A Mozaik Múzeumtúra és a Felelős Szülők Iskolája szervezésében az eddigi legnagyobb sikerrel valósult meg november 23-, a Feltalálók Napjához és a Tudomány Világnapjához kapcsolódó digitális múzeumpedagógiai oktatási nap, a “DEMÓ 3”. A Digitális Edukációs Múzeumi Órák – DEMÓ 3 – Híres magyarok programra több, mint 550 pedagógus regisztrált több, mint 17 ezer diák bevonásával az ország minden régiójából és határon túlról is. A DEMÓ naphoz csatlakozó 3-12. évfolyamos diákok összesen 42 magyarországi múzeum és kiállítóhely 78 digitális feladata, foglalkozása között barangolhattak, 6 összeállított virtuális feladatsor segítségével, korosztályi ajánlásokkal.
A múzeumok aloldalainak megtekintési száma már most több tízezernél jár a virtualismozaikmuzeumtura.hu oldalon és a felhasználók száma folyamatosan emelkedik, hiszen a digitális tartalmakat oktatási célból mindenki számára ingyenesen elérhetővé tették a szervezők.
„A mostani lett az eddigi legnagyobb projekt a Mozaik Múzeumtúra digitális iskolai edukációs programjához kapcsolódóan. Nagyon örülök annak, hogy sikerült létrehoznunk az elmúlt időszakban egy olyan unikális, a maga nemében páratlan oktatást segítő múzeumpedagógiai feladattárat a digitális térben, amely a virtualismozaikmuzeumtura.hu oldalon mindenki számára szabadon elérhető és használható. A cél természetesen itt is ugyanaz, mint a fizikai térben, hogy ezekkel a játékos tartalmakkal közelebb hozzuk a fiatalokat a múzeumok és kiállítóhelyek világához és megmutassuk nekik, hogy mennyi érdekesség, tudás és örökség található ezekben az intézményekben.” – fogalmaz Makranczi Zsolt, az Örökség Kultúrpolitikai Intézet igazgatója, a Mozaik Múzeumtúra vezetője.
Jocó bácsi Redmenta kvízjátéka híres magyar feltalálókról, élő történelem Erzsébet királyné gödöllői hétköznapjain keresztül, virtuális túra, amely bemutatja, hogyan vált világhírű költővé Petőfi Sándor, LearningApps feladat az Egri vár nagyjairól, Kahoot játék Kodály népzenekutatói munkásságáról, Thinglink virtuális séta híres magyar személyekről, akik nagy változást hoztak a történelemben, online puzzle a Ford T-modellről, Genially játék a New York kávéház különleges történetéről egy reklámfogáson keresztül és még számtalan érdekesség.
A DEMÓ 3 VIRTUÁLIS FELADATAI ITT ÉRHETŐEK EL.
„Felemelő érzés azt megtapasztalni, hogy a diákok mennyire élvezik és mennyire lelkesen oldják meg a különféle, hozzájuk és az ő nyelvezetükhöz, digitális fogyasztási szokásaikhoz közelálló platformokon elkészített múzeumpedagógiai feladatokat. Szerintem itt ez volt a siker egyik legnagyobb kulcsa, amiért óriási köszönet és tisztelet a múzeumpedagógusoknak, hogy néhány hónap alatt képesek voltak megújulni és a fiatalok körében trendi, online platformokat kitanulva alkottak olyan digitális tartalmakat, ami egyszerre könnyed, játékos, szórakoztató, miközben hasznos, releváns, a tananyaghoz köthető edukatív tudást is közvetít. Digitális élménypedagógia lett ez a javából.”– részletezi Vargacz Alexandra, a Felelős Szülők Iskolája ügyvezetője, a DEMÓ 3 program főszervezője.
Az összegyűjtött és rendszerezett edukációs kisfilmek, videók, tankockák, kvízek, online fejtörők és feladatok könnyen kapcsolhatóak a tananyaghoz és legnagyobb előnyük a sokrétű felhasználhatóságban rejlik, legyen szó akár hagyományos tantermi oktatásról, ahol csoportmunkában dolgozhatnak ezzel a diákok, vagy éppen otthoni digitális oktatásról, ahol egyénileg oldhatják meg a feladatokat.
Tanári visszajelzések a „DEMÓ 3” napról:
„Nagyon jó kezdeményezésnek találom, és a tapasztalatom is az, hogy megszínesítik a mindennapokat az ilyen jellegű foglalkozások. Érdemes az időt és az energiát rászánni arra, hogy a diákoknak más módon is megmutassunk érdekességeket. Nagyon jó dolognak találtam, hogy a pedagógus előre fel tudott készülni az anyagokból, nagyszerű, hogy lehetett válogatni a témák között, és az is nagy pozitívum, hogy a jövőben is lehet ezeket használni még.”
„Online oktatásra kényszerült az osztályom, ezért különösen értékes és érdekes programot kaptunk. Örülök a lehetőségnek. Köszönöm a csapat munkáját!”
„Fantasztikus lehetőségnek tartom. Színvonalas tartalom, 21. századi technika, gyerekbarát feladattípusok. Online térben tanulunk, így kimondottan jól jött ez a nap, sok pozitív visszajelzést kaptam a diákjaimtól. Itthon a saját gyerekeimmel is „jártuk a múzeumokat” tegnap.”
„A gyermekek véleményét összegezve: érdekes, motiváló, változatos feladatok voltak. Lehetőséged adva ebben a járványhelyzetben is a közös múzeumlátogatásra. Örömmel dolgoztak.”