spot_img
spot_img
spot_img

Gazdára talált az 5 millimodik Lexus SUV

-

Article Top Ad (AdSense)

Az első Lexus SUV, az LX modell 1996-ben mutatkozott be, majd 1998-ban a cég forradalmi újdonsággal jelentkezett a luxus crossoverek piacán: ez volt az első RX, amely nagyon hamar az öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert környezetbarát japán luxusautómárka legnépszerűbb modellje lett. Mára a márka globális kínálatában hat SUV és crossover szerepel: az UX, az NX, az RX, az RX L, a GX és az LX, ezek közül az első négy Európában és így hazánkban is elérhető. A Nyugat-Európában értékesített SUV-k 96%-át hibrid hajtással rendelik meg, hazánkban a 100%-hoz közelít ez az arány. A kínálat jövőre Magyarországon is tovább bővül majd a Lexus Európában legkelendőbb modellje, a sláger crossover UX akkumulátoros elektromos hajtású, UX 300e elnevezésű modellváltozatának bevezetésével.

 

Idén nyáron a Lexus fontos választóvonalat lépett át, hiszen luxus-SUV és crossover modelljeinek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot. Az 1989-ben alapított márka 1996-ban mutatta be első SUV modelljét, az LX-et. Két évvel később lépett színre az RX, új utat jelölve ki a luxus crossoverek szegmense számára, ami hamarosan az egyik legvonzóbb kategóriává fejlődött a prémium autók piacán. Ahogy a vásárlók egyre élénkebben érdeklődtek az ilyen járművek iránt, a cég a kemény GX modellel, a közepes méretű NX crossoverrel és az UV városi crossoverrel gazdagította kínálatát. Ma már ezek az autók teszik ki a gyár eladásainak jó kétharmadát, és a japán luxusmárka a világ 90 piacán forgalmazza SUV és crossover modelljeit. Az évek során kifejezetten karakteressé váltak e járművek, látványosan reprezentálva a márka merész formavilágát, jól ismert kézműves kidolgozását és kifinomult technológiáját – és mindezt abba a sikeres szabadidőautó-stílusba csomagolva, ami egyre gyarapítja a hűséges Lexus-vásárlók táborát.

A Lexus-crossoverek (az RX, az RXL, az NX és az UX) népszerűsége világszerte látványosan nő, amiben komoly szerepet játszik, hogy a vevők a modern benzinmotorok mellett full hybrid hajtást is választhatnak. Az új korszakot teremtő RX 400h hibrid SUV 2005-ben mutatkozott be, és a hibridek azóta a cég globális SUV-értékesítésének kétharmadát teszik ki, sőt Nyugat- és Közép-Európában ez az arány mára a 96 százalékot is elérte. 

 

A Lexus összesített globális SUV-eladásai:
Modell Bemutatás éve 2020. június 30-ig értékesített autók száma
LX 1996 487.229
RX és RX L 1998 (RX)

2017 (RX L)

3.136.223
GX 2002 445.965
NX 2014 853.035
UX 2018 110.899
ÖSSZESEN 5.033.351
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!