spot_imgspot_img
spot_img

Garam Judit: „Ne attól legyen értékes egy művész munkája, hogy már nincs és többet nem tud alkotni”

-

Article Top Ad (AdSense)

Különcnek lenni néha igen kockázatos vállalkozás, főleg, ha olyan útra lépünk, amit csak kevesen tettek meg előttünk. Garam Judit, a NUBU divatmárka alapítója és tervezője pontosan ebben a helyzetben találta magát, amikor annak idején hátra hagyta a nemzetközi divatcégek világát és megalapította saját márkáját, melyről az Erősebb Igen legújabb epizódjában mesélt Liebhaber Juditnak. 

A kockázatvállalásnak meglett az eredménye: a NUBU hazánk egyik legsikeresebb márkájává nőtte ki magát. Olyannyira, hogy most a NUBU öltöztetheti a magyar csapatot a tokiói olimpiára.  

„Öt évvel ezelőtt is kaptunk felkérést – akkor a riói olimpiára csináltunk egy kollekciót. Abba is rengeteg energiát és érzést tettünk bele. Szomorú is voltam akkor 1-2 napig, hogy nem mi nyertünk, de már a harmadik napon úgy voltam vele, hogy nem baj, jön Tokió és úgy is az a mi világunk, tehát a japán kultúra és filozófia –mondta az Erősebb Igenben. És mennyire igaza lett! 

Garam Judit elmondása szerint már a kezdetektől fogva kerüli a kompromisszumokat, ha a NUBU-ról van szó. Egy olyan időszakban kezdett el alkotni, amikor az emberek még nem feltétlenül értékelték az egyediséget, sokkal inkább azokat a darabokat keresték az üzletek polcain, amiket másokon láttak. Judit mindenképp ki akart törni ebből a „tömeges öltözködési hullámból”, ezért tudatosan ment szembe a trendekkel és csak is olyat alkotott, amit önazonosnak érzett, ami igen kockázatos lépés volt akkoriban egy feltörekvő tervezőnek  – derült ki az Erősebb Igen legújabb epizódjából. 

Aki figyelemmel kíséri a NUBU kollekcióit, az jól tudja, mennyire fontos a tervező számára a művészet, ami Liebhaber Juditnak adott válaszában is érződött, amikor a nagy luxusmárkákhoz való viszonyulásását fejtette ki.  

„Én azokat a luxusmárkákat részesítem előnyben, ahol a tervező él és a munkássága zajlik. Azok a márkák, akik csak a névből élnek és egy befektetői , vagy üzleti csoportnak a része, azt nem (…) – mondta az Erősebb Igenben. Hozzátette: Nekem fontos, hogy azok az aktív művészek, akik jelen pillanatban is alkotnak, életükben is legyenek megbecsültek. Ne attól legyen értékes egy művész munkája, hogy már nincs és többet nem tud alkotni, és akkor limitálva van az elkészített munkák száma.” 

Judit személyes küldetése, hogy elérje, hogy az emberek ismét megbecsüljék a ruhájukat, ezért kollekcióiban mindig nagy szerep jut az időtállóságnak. Bár a fenntarthatóság tekintetében erőteljesen bírálja a pazarlásra építő multinacionális cégeket, egy jó dolgot mégis tulajdonít nekik. 

 „A multinacionális cégeknek egy pozitív hozadékuk volt a sok negatív mellett. Kicsit jobban öltözötté váltak az emberek. Azok is, akik anyagilag nem tehetik meg, hogy drága, márkás és minőségi ruhát vásároljanak, ők is egészen jól össze tudták rakni a ruhatárukat (…)  Viszont azt is látom, hogy megváltoztak a fogyasztói igények. A folyamatos leárazásokkal hipnotizálják az embereket, hogy még , még, még vegyél. Ezt nem tartom jó megoldásnak „ – mondta Garam Judit Liebhaber Juditnak. 

 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!