spot_img
spot_img
spot_img

Ezekben a formaruhákban képviselik az országot a Magyar Pavilon munkatársai a világkiállításon

-

Article Top Ad (AdSense)

A Dubaji Világkiállításon a THEFOUR és az Elysian formaruháit viseli majd a Magyar Pavilon személyzete. A formaruha-pályázat nyertes öltözeteit csütörtökön mutatták be a sajtónak. 

2019-ben az Expo 2020 Magyarország Nkft. pályázatot írt ki a világkiállításon az országot képviselő személyzet formaruháinak megtervezésére. A pályázatra nyolc magyar tervezőt hívtak meg, akik közül az Elysian, a Sentiments, a THEFOUR és a Tomcsányi adott be pályázatot a kiírt határidőre.

A kiírás alapján olyan női és férfi öltözéket kellett tervezni, amely kényelmes és praktikus, egész napos aktív viselésre alkalmas, megfelel a dubaji klímának és kulturális hagyományoknak, valamint illeszkedik a pavilon koncepciójához, azaz Magyarország vízkincseinek bemutatásához. A ruhákat a pavilon munkatársai, a gasztronómiai, valamint a pavilon- és épületkezelő személyzet viseli majd fél éven keresztül 2021. október 1. és 2022. március 31. között.

A zsűrit az Expo 2020 Magyarország, és a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetői, illetve a divatvilág szakmai képviselői alkották. Döntésük alapján végül nem egy, hanem két tervező a THEFOUR és az Elysian kapott lehetőséget arra, hogy felöltöztesse a hazánkat képviselő csapatot. 

Az Elysian tervezője, Bódis Boglárka a séfek, felszolgálók és az épületkezelők öltözékét álmodta meg. A tervezés során a fókusz a funkcionalitáson, a kényelmen és az elegancián volt, a formaruhák színvilágában a sötétkék, fehér és a mogyoróbarna dominálnak, díszítőelemként pedig a pavilon arculatának megfelelő motívum jelenik meg. A séfek kabátja klasszikus szabásvonalat, valamint fehér és sötétkék színeket kapott, továbbá minden olyan kiegészítővel el van látva, amelyek a munka során segítik a ruha viselőjét. Az épületkezelők öltözékéről is elmondható, hogy az egész napos kényelmet szolgálja – a mogyoróbarna nadrágot és a sötétkék pólót is praktikus megoldásokkal látta el a tervező. 

A THEFOUR a pavilon munkatársak ruháit tervezte meg. Olyan kollekciót hozott létre, amiben a magyar csapat kényelmesen és magabiztosan tudja képviselni hazánkat. Az arculati színekből a petrolkék, rozéarany, fehér és sötétkék színeket használta, míg az arculati motívumot aszimmetrikusan helyezte fel a ruhákra, ezzel egy kis márkasajátosságot is belecsempészve az öltözékbe. Az egyes ruhadarabok jól variálhatóak, például a női menedzserek blézere egy elegáns és egy casual összeállításban is hordható, míg a férfi menedzserek öltözéke ízlésesen mutat zakó nélkül is. Kihívást jelentett egyszerre igazodni a dubaji etiketthez és éghajlati viszonyokhoz, amit végül egy okos anyagválasztással oldott meg a tervezői csapat: a viszkóz-poliészter-elasztán keverék jó légáteresztő, stabil és könnyed, így a sivatag közepén is egész napos kényelmes viseletet jelent.

Az Expo 2020 Magyarország ügyvezetője, Tóth Andrea a sajtótájékoztatón elmondta, hogy azt szerették volna, hogy a formaruhák is illeszkedjenek a pavilon szellemiségéhez, a magyar megjelenés tematikájához és arculatához. A tervező csapat kiváló munkát végzett, olyan ruhákat alkotott, amelyek nem csak elegánsak és szépek, de egyediek is, és tökéletes kiegészítői a képviselni kívánt értékeknek.

Az eseményen Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója is beszédet tartott – „Ügynökségünk nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a kulturális és a turisztikai ágazatokkal együttműködésben pozitív hatást gyakoroljunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére. A világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség, továbbá kiváló alkalom, hogy hazánk bemutassa a látogatóknak országunk hagyományait, kreativitását és nemzeti kultúráját. Megtiszteltetés, hogy szakmai partnerként támogathattuk a magyar vonatkozású események megvalósulását, továbbá szakmai támogatást nyújthattunk a hazánkat képviselő tervezők és a kiállítás formaruháit tervező márkák kiválasztásában.”

Fotó: Unsplash

 A Dubaji Világkiállítás 2021. október 1-jén nyitja meg kapuit. Az esemény 190 ország részvételével zajlik, a szervezők 25 millió, jórészt külföldi országokból érkező látogatót várnak. A magyar részvétel egyedülálló lehetőség turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt. 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!