Ételek és italok, amikben sokkal több cukor van, mint gondolnánk

-

Az egészséges étkezés egyik alappillére a túlzott cukorbevitel kerülése. Ám a cukor sunyi módon sok olyan ételben és italban is benne van, amire nem is gondolnánk. A tudatosabb, egészségesebb táplálkozás érdekében tartsd nyitva a szemed.

 

Ízesített joghurtok

A joghurttal nem lehet mellélőni, gondolhatja az ember, ám ha megnézzük a különféle gyümölcsös ízesítésű joghurtok dobozait, láthatjuk, hogy meglepő mennyiségben tartalmaznak cukrot. Joghurtok esetén főleg a light termékekkel kell vigyázni. A gyümölcsdarabokat ígérő csomagolás is sokszor átverés. Aki cukorbetegség miatt vagy az attól való félelem okán,s esetleg diéta miatt elkezdi rendszeresen vizsgálni ezeket az összetevőket, nem fut bele kellemetlen meglepetésekbe.

Cukros ételek
kép: pexels.com Jacqueline Kelly

Gabonapelyhek, müzliszeletek

A müzlikre, gabonapelyhekre úgy gondolunk, mint egészséges reggelikre. A legtöbb reggeliző pehely valóban gazdag rostokban, ám a dobozukat tényleg meg kell vizsgálnunk,mert némelyikben nagyon sok a cukor is, főleg a gyerekeknek készült színes, ízesített gabonapelyhekben. Egy 30 grammnyi gabonapehelyben 3 teáskanálnyi cukor is lehet.

Müzli cukortartalom
kép: Pixabay, Wokandapix

Üveges mártások, szószok

Vitathatatlan tény, hogy sokkal egyszerűbb leemelni egy csábító üveget a polcról a spagetti mártásának, mint otthon kikeverni egy sajátot, ám ezeknek az üvegeknek a címkéi is rejthetnek megdöbbentő számokat. A gombaszószok és paradicsommártások is rengeteg hozzáadott cukorral lesznek ízesebbek.

cukros ételek
kép: pexels.com cottonbro

Ketchup

Nyomjuk sült krumpli mellé, hot-dogba, hamburgerre, miközben nem is vagyunk tudatában annak, hogy egy flakonban átlagosan 20 kockányi cukor van. Megdöbbentő, ugye?

Dobozos gyümölcslevek

A magas százalékban igazi gyümölcsöt ígérő gyümölcslevekkel is bizalmatlanul kell bánnunk, mert sok esetben rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaznak. Egy 25% gyümölcstartalmat ígérő 2 deci konkrét termékben (márkaemlítés nélkül) 20 gramm cukor van. A diéta nevében iszogatott levek néha sokkal jobban hízlalnak, mint egy kiadós, ám táplálékforrásokban gazdag reggeli. Az a legremekebb megoldás, ha mi magunk készítünk smoothie-t otthon akár fagyasztott gyümölcsökből.

Energiaitalok

Az energiaitaloktól sokan lendületet várnak, azért veszik őket. kamaszok is nagy mennyiségben isszák a reggeli rituálé részeként, ám az energiaitalok nagy része háromszor több cukrot tartalmaz, mint a felnőtteknek ajánlott napi mennyiség. Az egyébkéntis kellemetlen szagú italok több mint háromnegyedének extrém magas a cukortartalma, azaz 500 ml 20 teáskanálnyi cukrot tartalmaz. Ráadásul azt se feledjük, hogy néhány ital több koffeint tartalmaz, mint 2 csésze kávé.

Mogyorókrém

A mogyorókrém eteti magát, szinte lehetetlen ellenállnia  selymes máznak. Ám a legismertebb márka (amit nem említünk meg név szerint) egyetlen üveg mogyorókréme sokkolóan sok pálmaolajat, tejport és cukrot tartalmaz. Az alábbi képen az arányok is jól láthatóak. A mogyoró (Haselnüsse) és a cukor (Zucker) arányát érdemes jól megszemlélni.

Mogyorókrém cukortartalma
kép: heliosgesundheit.de

Instant levesek

Az instant levesek igazi trash ételek, amelyeket az éhségérzet azonnali tompítására találtak ki. Nincs tápértékük és nincs bennük vitamin sem, emellett cukorbombák is. Ahogyan a szószok, mártások, úgy a poralapú levesek is az ízhatás fokozása miatt sok hozzáadott cukrot, fruktózt is tartalmazhatnak.

cukros ételek
kép: pexels.com Karolina Grabowska

Cikkeink hasonló témában:

Így erősítsd az immunrendszered!

Tavaszi feltöltődés: milyen zöldségeket és gyümölcsöket érdemes fogyasztani tavasszal?

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!