spot_imgspot_img
spot_img

Elképesztő tények a 10 éves Instagramról

-

Article Top Ad (AdSense)

Az Instagram több mint egymilliárd felhasználójával egy külön világ az online térben. Kitalálói kreatív energiák életterének szánták, az élmények vizuális formában történő megosztására vágytak, s első perctől kezdve az ízléses képek hívei voltak. Ám az eltelt 10 évben az Instagram túlnőtt eredeti céljain, vágyain, teljesen átformálta életünk számos aspektusát. Sarah Frier izgalmas könyvének ajánlója – Az Instagram sztori bennfentes szemmel.

 

kép: a könyv magyar kiadása és a szerző a könyv angol nyelvű kiadásával saját Instagram oldalán.

 

Sarah Frier mélyen beleásta magát a témába, az Instagram alapítóival sokat beszélgetett, sőt, könyvének megírásához sok száz ember közreműködésére volt szükség. Az alkalmazást Kevin Systrom és Mike Krieger készítette 2010 októberében, 10 évvel ezelőtt.

 

Az Instagram küldetése

Kevin Systrom Mark Zuckerberg barátja volt, hasonló gondolkodású, újítók, lelkes megszállottakként építette mindegyikük a saját cégét. Systrom azonban nem üzletember alkat. Ő maga egy képmegosztó alkalmazásban gondolkodott, ami nem a barátok, ismerősök összekötéséről szól, hanem a vizuális ingerekről, az esztétikai élvezetről.

Kevin Systrom és Mike Krieger vágya szerint az Instagram a kreatív energiák élettere akart lenni, az internet legbarátságosabb zuga.

Nem „újrahasznosított élményeket” akartak, épp ezért a megosztás lehetősége sem áll rendelkezésre az alkalmazásban.

Az élet furcsa játéka azonban, hogy Systrom mégis eladta a Facebook atyjának, Zuckerbergnek az Instagramot, pedig kapcsolatuk nem volt felhőtlen, mert másként gondolkodtak a közösségi oldalak funkciójáról, kinézetéről, és az internetes jelenlétről.

Az Instagram indulásáról és Zuckerbergről is megannyi érdekességet megtudhatsz a könyvből.

 

Justin Bieber jelenléte felforgatta az Instagramot

Az Insta rohamos terjeszkedését és növekedését annak köszönhette, hogy nagyon sokan megkedvelték a szűrőket, a kreált, kozmetikázott fényképek egyediségét. 2010 decemberében már egymillió felhasználó használta világszerte az alkalmazást, ez a szám 2011 júniusára ötmillió felhasználóra ugrott. A népszerűségének jót tett Bieber is. Az Instagram szerverei ugyanis beleroppantak abba, amikor Justin Bieber megjelent a felületen, mert percenként 50 új követőt gyűjtött. A popsztár jelenléte látványosan és érezhetően megváltoztatta az Instagram-közösség jellegét. Az Insta emoji-paradicsommá vált. Bieber rajongóival tömegesen érkeztek a közösségi oldalra a fiatal, naiv, befolyásolható felhasználók. Ez pedig újabb igényeket és jelenségeket produkált.

 

Pár érdekesség ízelítőként:

  • Kezdetben, az induláskor még Systrom maga válaszolt a felhasználók üzeneteire
  • Krieger kedvenc témái saját macskája és desszertjei voltak
  • Japánban külön szó létezik az Insta-pozitív dizájnra: Insta-bae (インスタ映え). Ez lehet akár egy ruhadarab, egy szendvics, egy helyszín, egy könyv
  • Emberek és brandek milliói rendelkeznek több követővel, mint ahány előfizetővel a New York Times

Ilyen, és ehhez hasonló bennfentes sztorikról olvashatsz Sarah Frier könyvében, amit az Alexandra Kiadó oldalán is megtalálsz: https://alexandrakiado.hu/konyv/tortenelem-211/a-20-szazad-es-napjaink-tortenete/egyetemes-tortenelem-222/az-instagram-sztori-bennfentes-szemmel/

 

Ha további érdekes könyveket olvasnál, ezeket a cikkeinket is Neked ajánljuk:

Színészikon, aki melegítőben érkezett meg Hollywoodba-Tom Hanks életének titkai

5 kemény olvasmány szenvedélybetegségekről, függőségekről

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!