Mark Zuckerberg, a Facebook atyja egy olyan komplett online világot szeretne megvalósítani, ahol virtuálisan játszhatunk, dolgozhatunk, beszélgethetünk virtuálisvalóság-headsettel, szemüveggel. A 3D-s élmények ideje jön, ahol már „benne is lehetünk” a közösségi média virtuális terében.
Egy sci-fibe illő virtuális világ vár ránk?
Az ambiciózus, ötletgazdag Mark Zuckerberg közösségimédia-hálózatból „metaverzum céggé” fejlesztené a Facebookot, méghozzá a következő öt évben. A The Verge beszámolója szerint a Facebook készítője úgy látja, hogy a metaverzum jóval több, mint egy egyszerű közösségi oldal. Ez egy komplett online világ, ahol a felhasználók virtuálisan játszhatnak, dolgozhatnak, beszélgethetnek, ráadásul az élmény fokozására virtuálisvalóság-headsettel a fejükön. Zuckerberg szerint ez a „testet öltött” internetet.
Bár már így is életünk szerves része, közkedvelt, kényelmes, szerethető párhuzamos valóságot jelent a közösségi média, ám a jövőben nemcsak tartalmat fogyaszthatunk itt, hanem valóban „benne is lehetünk”.
(A metaverzum kifejezést Neal Stephenson 1992-es sci-fi regényében, a Snow Crash-ben használta, és a fizikai, a kiterjesztett és a virtuális valóság konvergenciájára utal egy közös online térben.)
Hologramként lehetnénk jelen mások terében
Zuckerberg szerint az embereknek nem világító képernyőkön keresztül kellene interakcióba kerülni egymással, hanem sokkal valóságosabb élményt adnának a 3D-s VR-szoftverek, amelyek idővel felváltanák a 2D-s alkalmazásokat, weboldalakat.
A Facebook már dolgozik egy „végtelen irodán” is, amivel a felhasználók virtuális valóságban alkothatnák meg az ideális munkahelyi környezetüket, terüket. A gyakorlatban az a bámulatos fantáziájú Facebook-vezér elmondta, hogy a gyakorlatban mindez hogy nézne ki. „A jövőben ahelyett, hogy telefonon csinálnánk ezt, hologramként leülhetnél a kanapémra, vagy én ülhetnék le a te kanapédra, így olyan érzés lenne, mintha ugyanazon a helyen lennénk, akkor is, ha több ezer kilométerre vagyunk egymástól”- mondta a The Verge újságírójának.
A közösségi cég már egy ideje erősen koncentrál a virtuálisvalóság-technológiákra, mi több, eddig rengeteg pénzt, energiát is fektetett bele. Kétmilliárd dollárért vásárolta fel anno az Oculust. 2019-ben pedig elindította a Horizon projektet, egy meghívásos alapú virtuális környezetet, amiben rajzfilmes avatárokként cseveghetnek a felhasználók Oculus headseteken keresztül.

Valóság kontra online világ
Mindez roppant izgalmasan és merészen hangzik, de számos kérdés felmerülhet bennünk, többek közt az is, hogy miként hat majd mindez a valós emberi kapcsolatainkra. Valamint az is elgondolkodtató, hogy hogyan hat majd a metaverzum élménye a világhálón zajló információáradat miatt már amúgy is nagyon magas ingerküszöbünkre…
forrás: 24.hu, theverge.com