Persze nem egyetlen töltéssel. A Mercedes egy könnyű és emissziómentes megoldást kínál a napi ingázás utolsó kilométerére.
Ahogy egyre bővül a Mercedes elektromos járműveinek a palettája, úgy vált szükségessé az is, hogy piacra dobjanak egy környezetbarát alternatívát az utolsó kilométerek megtételéhez. Nemsokára csatlakozik a teljesen elektromos S-osztály is az EQ családhoz, így akár annak csomagtartójából is kikaphatjuk majd a Mercedes-Benz eScootert. Ugyanez elmondható az EQC-ről is – ha valaki jobban preferálja az SUV-kat.
Szóval, a Mercedes összefogott a svájci Micro Mobility Systems AG-vel, hogy megalkossák a stílusos, erős, és kényelmes rollert. Legalábbis ezekkel a jelzőkkel méltatják a közös produktumot. A Mercedes célja – egy újabb termék értékesítése mellett -, hogy alternatívát kínáljanak a városi közlekedés káoszában, vagy akár zéró emisszióval tudjuk le az utolsó kilométereket az ingázás során. Ergo az autó marad egy P+R parkolóban, roller a csomagtartóból kikap, és lehet csapatni az irodába.

Az elegáns megjelenésű rollert minőségi anyagokból rakják össze, ennek tudható be, hogy élettartama mintegy 5000 kilométer. Az 500 watt csúcsteljesítményű elektromos motor révén gyorsan megvan a 20 km/órás végsebesség – Németországban ez a maximum az elektromos rollerek számára. (Esetleg egy AMG-csomagos verzió, kiiktatva a limitet?) Egyetlen töltéssel 25 kilométert abszolválhatunk, 7.8 Ah-s LG akkumulátorból kapja az energiát a hajtás.
Nem csak megy – meg is tud állni
Elöl-hátul egyaránt futómű simítja az úthibákat, a 20 centiméter átmérőjű kerekekkel rosszabb felületen is boldogul a roller. A csengőt a kormányrúdba integrálták, a központi kijelző olyan információkkal szolgál, mint a sebesség, az akkumulátor töltöttsége, vagy az éppen aktuális vezetési mód. A lassításba egy fékdob is besegít a hátsó keréknél a lábfék és az első fék mellett.

Természetesen az okostelefon-tartóról sem feledkeztek meg. Hogy teljes legyen a kép, dedikált applikációt is fejlesztettek az eScooterhez, ami többek között integrált navigációval rendelkezik és a töltési folyamatot is nyomon követhetjük általa. Ha már töltés: 3-3.5 óra alatt lehet „teletankolni” az akkumulátort, nagyjából 2 óra alatt megvan a 70 százalékos szint.
Köszönhetően az „intuitív” mechanizmusnak, könnyen összecsukható és tárolható a 13.5 kilós szerkezet. Összehajtott állapotban 928 mm hosszú a roller, 340 mm magas, szélessége változatlanul 145 mm. Menő módja, hogy semmilyen helyzetben se kelljen lemondani a csillagról közlekedés közben – és még zöld rendszám is van rajta.
Ez is elektromos, de kicsit nagyobb: