spot_imgspot_img
spot_img

Elektromos járművek elterjedését segíti a Toyota

-

Article Top Ad (AdSense)

A Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) a karbonsemlegesség, az autonóm járművek, a konnektivitás és a mobilitási szolgáltatások (köztük például az autómegosztó szolgáltatások) területén folyó fejlesztéseket összehangoló közös vállalat. Tulajdonosai a Toyota és leányvállalatai, a Hino és a Daihatsu mellett a Suzuki és az Isuzu. Ezekben az utóbbi években a Toyota kisebbségi részesedést szerzett. A CJPT bejelentette, hogy 2023 januárjában megkezdi egy energiagazdálkodási rendszer létrehozását Fukusima prefektúrában és Tokióban az elektromos járművek széles körű használatát előmozdító mintaprojekt keretében. 

A 2021. áprilisi alapítása óta a CJPT olyan kezdeményezéseket karol fel, amelyek a CASE (Connectivity, Autonomy, Shared mobility, and Electrification, magyarul összekapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos) technológiák terjedésének felgyorsításával hozzájárulnak a karbonsemleges társadalom kialakításához. Csökkentik a járművezetők és a munkavállalók terheit. Az elektromos járművek széleskörű elterjedésének elősegítése érdekében a szállítmányozóknak, logisztikai vállalkozásoknak, infrastruktúra-szolgáltatóknak, autógyártóknak és más kapcsolódó partnereknek össze kell fogniuk, hogy gyakorlati megközelítéssel foglalkozzanak a fenntarthatósággal. A különféle iparágakban dolgozó emberekkel folytatott ismételt párbeszédek eredményeként úgy döntöttek, hogy Fukusimában és Tokióban társadalmi megvalósítási projekteket indítanak. 

elektromos autók használata
„Fotó: Envato Elements”

Az elektromos haszongépjárművek bevezetése egyre nagyobb terhet ró a társadalom egészére. Nem csak a járművásárlás és a rakományok, valamint a járművek leállása tekintetében – amely az újratöltés és a hidrogéntankolás miatt szükséges –, hanem az egyenetlen töltési időzítés okán az üzemi telephelyeken megnövekedett villamosenergia-csúcsigény miatt. A társadalmi megvalósítási projektben az elektrifikált haszongépjárműveket is bevezetik. Beleértve a nagy teherbírású üzemanyagcellás elektromos teherautókat a fővonali szállításhoz és az elektromos kishaszonjárműveket (mini haszonjárművek) az utolsó kilométeres szállításokhoz. Ezenkívül a haszongépjárművek üzemeltetés irányításának integrálása az energiagazdálkodásba a társadalomra nehezedő általános terhek és a széndioxid-kibocsátás csökkenéséhez vezet. Ezzel a kezdeményezéssel a CJPT fokozni fogja az egész társadalom karbonsemlegesség felé való elmozdulást. Partnereivel együtt vállalja az előtte álló kihívásokat, mint lehetőséget az ipari fejlődésre és a nemzetközi versenyképesség erősítésére. 

elektromos autó töltése
„Fotó: Envato Elements”

A mintaprojekt 2023 és 2029 között zajlik majd, és magában foglalja: 

  • Nehéz üzemanyagcellás elektromos haszongépjárművek fejlesztését 
  • Könnyű üzemanyagcellás elektromos haszongépjárművek fejlesztését 
  • Könnyű akkumulátoros elektromos haszongépjárművek fejlesztését 
  • Mini akkumulátoros elektromos haszongépjárművek fejlesztését 

Az üzemirányítással integrált energiagazdálkodási rendszer kiépítésének fontos eleme a töltő/hidrogén töltő infrastruktúra és az üzemirányítási adatok összekapcsolása. Ezek a következők megvalósítása érdekében fontosak: 

  • Az állásidő csökkentése a töltés/hidrogén-utántöltés időzítésének és a szállítási terveknek az optimalizálásával, figyelembe véve a jármű maradék akkumulátor-/hidrogénszintjét 
  • Javaslatok az elektrifikált járművek optimális töltésére, és annak időzítésére a vállalati telephelyeken és útközben, figyelembe véve az épületek energiafogyasztását, valamint a szállítási terveket, hogy ki lehessen egyenlíteni a szállítmányozó és logisztikai vállalkozások telephelyein a teljes energiaigényt. 
Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!