Fenntartható luxus újraértelmezve, avagy az elektromos az új klasszikus?

-

Elektromos hajtású klasszikus. Értelmetlen önellentmondás lenne? A Lunaz által készített Rolls-Royce Phantom V az egyik lehetséges válasz a kérdésre.

Az első elektromos Rolls-Royce 1961-ből származik, olvasható a frappáns kijelentés a 2018-ban alapított brit cég oldalán. Az alapító David Lorenz szerint az időzítés megfelelő az elektromos Rolls-Royce számára, amivel nem lő mellé, hiszen az exkluzív autógyártók is sorra emelik be a környezetbarát(abb) modelleket a palettáikba.

Ráadásul alternatív forgatókönyvvel álltak elő a klasszikus autók számára: igényes és minden részletre kiterjedő restaurálás, majd elektromos hajtás beépítése. Lorenz úgy fogalmaz, kiszolgálják az igényt, miszerint gyönyörű és klasszikus dizájnt házasítanak egy elektromos hajtáslánc használhatóságával, megbízhatóságával, és fenntarthatóságával. Ütős kombináció, ebbe nehéz lenne belekötni.

Fotó: Lunaz

Ha mindez nem lenne elég fennkölt vagy meggyőző, akkor: úgy akarják megőrizni a múltat, hogy a jövőt hívják segítségül, és a mai korszellemhez passzoló ajánlattá alakítják a klasszikus gépeket. Ezzel nem ők az elsők a piacon, de kétségkívül ráéreztek. Jaguarok és Bentley-k után a Rolls-Royce Phantom V és Silver Cloud modellek is bekerültek a kínálatba. Mindössze 30 darabot fognak gyártani – a folyamat már elkezdődött -, áruk mintegy 195 és 133 millió forintnak megfelelő fontról indul.

Ugyanakkor a hangzatos PR és a merész árszabás önmagában kevés lehet a sikerhez, tudást és szolgáltatást is le kell tenni az asztalra. A know-how adott. A Lunaz technikai vezetője az a Jon Hilton, aki korábban a Renault Forma-1-es csapatának technikai főnöke volt; a motorfejlesztésért felelt a Fernando Alonso fémjelezte sikerérában.

Fotó: Lunaz

Az biztos, hogy ráéreztek a trendre: tavaly jelentették be az első projektjüket, és akkora a kereslet, hogy azóta meg kellett kettőzniük a munkaerőt a Silverstone-ban található főhadiszálláson. (Abban a városban, ahol a Brit Nagydíj helyszíne is található. Kicsi a világ, nemde?)

Szabad egy italt?

Az autók elkészítése egy minden részletre kiterjedő, az ügyfél igényeit és egyedi kívánságait figyelembe vevő folyamat. Természetesen azt is a vevő szabhatja meg, milyen ital kerüljön a minibárba – az egyik, ha nem a legfontosabb tétel. Azt is a vevő mondhatja meg, hogy milyen színű legyen a kéttónusú karosszérián végigfutó, a színárnyalatokat elválasztó  csík. Az autókat teljesen visszacsupaszítják a fémfelületekig, 3D szkennelik őket, lemérik, majd restaurálják, mielőtt a régi hajtáslánc átadja a helyét az elektromos utódlásnak.

Fotó: Lunaz

Egy 120 kWh-s akkumulátorcsomag kerül be, melynek technológiáját titokként kezelik, de elmondásuk szerint 483 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az otthoni és a gyorstöltés is egyaránt lehetséges, és olyan fedélzeti kütyük is magától értetődőek, mint a modern infotainment, navigáció, töltőpontok, a többzónás légkondi a nyolc utas számára.

Úgy tűnik, a Lunaz megtalálta a fenntartható luxus egyik lehetséges módját; azon kiváltságosok számára, akik stílusosan, de egyúttal politikailag korrekten hajlandóak és tudnak elkölteni egy tetemes összeget egyetlen járműre.

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!