A funkcionalitás, az időtlen dizájn és a teljesítmény jegyében született meg a svéd Fjällräven és a kaliforniai Specialized kerékpárgyártó első közös projektje, a „The Great Nearby”. Az egyedi ruhadarabokkal és kiegészítőkkel a két vállalat arra is felhívja a figyelmet, hogy az emlékezetes kalandokhoz nem kell nagy útra indulni, hiszen a természet az otthon közelében is számtalan csodát tartogat.
Az előrejelzések szerint 2050-re a Föld népességének kétharmada városokban fog élni. Egyre fontosabbá válik ezért újra és újra felfedezni a természet szépségeit, hiszen csak így őrizhető meg az emberek, illetve a bolygó egészsége és jólléte. Ez inspirálta az outdoor szakértő Fjällräven márkát és a kaliforniai Specialized kerékpárgyártót, hogy megalkossák közös kollekciójukat, a The Great Nearby-t. Az innovatív, kerékpározáshoz kialakított ruhadarabok, felszerelések és táskák ötvözik a Fjällräven időtálló és fenntartható funkcionalitását a Specialized kerékpáros szakértelmével, így létrehozva egy sokoldalú, tartós és jól kombinálható kollekciót.
A két márka közös projektjének célja, hogy az emberek szabadidejük minél nagyobb részét töltsék a természetben. Éppen ezért a The Great Nearby kollekció azt üzeni a szabadba vágyóknak, hogy sokszor a saját környezetükben várnak rájuk a legizgalmasabb kalandok, elég csupán néhány utcát sétálni, vagy a város határán túlra kirándulni.
„Azért dolgozunk, hogy az emberek egyre közelebb kerüljenek a természethez. Bízom benne, hogy a The Great Nearby kollekcióval ehhez érdemben hozzájárulhatunk, és bebizonyíthatjuk, hogy már az ajtón kilépve megkezdődhetnek az outdoor kalandok. A széleskörű termékpaletta pedig tökéletes megoldásokat kínál, legyen szó biciklizésről, túrázásról vagy bármilyen hétköznapi szabadtéri tevékenységről” – mondta Henrik Andersson, a Fjällräven nemzetközi kreatív igazgatója.
„Az első pillanattól fogva megtaláltuk a közös hangot, és mindvégig inspiráltuk egymást a közös munka során. A komfortzónánkból kimozdulva olyan időtálló klasszikusokat hoztunk létre, amelyek jól azonosítható, mégis új megközelítéssel képviselik mindkét márkát” – tette hozzá Erik Nohlin, a Specialized ipari formatervező vezetője.
A The Great Nearby kollekcióba tartozó pólók, anorákok, nadrágok, zoknik, ingek, táskák és egyéb termékek március 15-től elérhető a fjallraven.com oldalon. A két márka hosszú távú együttműködésének következő állomásaként idén tavasszal várhatóan tovább bővül a The Great Nearby kínálata.
A Fjällrävenről
1960-ban Åke Nordin alapította meg a Fjällräven céget jelenlegi székhelyén, az észak-svédországi Örnsköldsvikben. Jelenleg a vállalat időtálló, sokoldalú és tartós felszerelései a világ több mint 30 országában elérhetőek. A Fjällräven kínálatában férfi és női outdoor ruházat és kiegészítők, hátizsákok, sátrak és hálózsákok egyaránt megtalálhatóak. A Fjällräven számára kiemelten fontos, hogy az embereket, az állatokat és a természetet egyaránt tiszteletben tartó, felelős vállalatként működjön, és mind több érdeklődő figyelmét felkeltse a túrázás szépségeire. A cég két népszerű outdoor kezdeményezést hívott életre, a Fjällräven Classic-ot és a Fjällräven Polar-t, mindkét túrán ezres nagyságrendben vesznek részt éves rendszerességgel.
A Specializedról
A Specialized napról napra a bolygó jövőjéért dolgozik. A cél közel fél évszázada változatlan: a legbiztonságosabb, legjobban teljesítő, legtartósabb kerékpárok megalkotása. Ennek elérése energiafelhasználással, károsanyag-kibocsátással és hulladékképződéssel jár. Noha a kerékpárok, a felszerelések és a ruházat elkészítésének és fejlesztésének mindig van környezeti hatása, a Specialized hisz abban, hogy a kerékpáros közösség elvárásaival összhangban többet is tehetnek.
A vállalat elkötelezett ökológiai lábnyomának csökkentése mellett, és az újrahasznosítás alapelvének érvényesítésével állítja elő minőségi kerékpárjait és felszereléseit.