spot_img
spot_img
spot_img

Egyre elterjedtebb a környezettudatos szemlélet a háztartásokban

-

Article Top Ad (AdSense)

A lakosság közel kétharmada részesíti előnyben az újrahasznosított anyagból készült háztartási papírárukat, derült ki az Essity vezető higiéniai és egészségügyi vállalat májusi online felméréséből. A megkérdezettek 70 százaléka vallotta magát környezettudatosnak, vásárláskor fontos szempont számukra az újrahasznosítható csomagolás, de az is lényeges, hogy a termék tartalmaz-e biológiailag lebomló anyagokat.

 

Leggyakrabban vécépapírt, papírzsebkendőt és háztartási papírtörlőt keresnek az üzlet polcain az emberek. Népszerű termék még a szalvéta és a nedves törlőkendő, kozmetikai kendőt viszont csak a lakosság kicsivel több mint 16 százaléka vásárol. A háztartási papíráruk beszerzésénél az ár után fontos kritérium a minőség, miközben majdnem minden második ember figyelembe veszi, hogy az adott termék környezetbarát gyártástechnológiával készült-e.

A felmérésből az is kiderül, hogy a vásárlók egyre inkább fókuszba helyezik a környezetbarát termékeket. A háztartási papíráruk esetén a lakosság közel 64 százaléka igényli, hogy az adott termék újrahasznosított anyagból készüljön, míg a válaszadók több mint fele tartja fontosnak, hogy az áru biológiailag lebomló anyagokat tartalmazzon, és újrahasznosítható legyen a csomagolása. Szinte minden második embernek fontos, hogy az árucikk ne tartalmazzon allergént.

A lakosság közel 88 százaléka mindig visz magával bevásárlószatyrot annak érdekében, hogy ne halmozza a műanyagzacskókat, míg közel 76 százalék kerüli az egyszerhasználatos műanyagot. A kutatás rámutat, hogy az 55 év felettiek környezettudatosabbak, mint a 45 év alatti korosztály.

„Az Essity, mint vezető higiéniai és egészségügyi vállalat elkötelezett a fenntartható értékteremtés mellett, ezért számos fenntarthatósági szervezet tagja. A CE100, vagyis az Ellen MacArthur Alapítvány az egyik ilyen, amire büszkék vagyunk.”. hangsúlyozta Nagy Réka, az Essity Hungary Customer marketing managere. Az Egyesült Királyságban bejegyzett jótékonysági szervezet, a körforgásos gazdaságot segíti elő. Ezt a körkörös gazdaság koncepciójának fejlesztésével és népszerűsítésével, az üzleti vállalkozásokkal, a politikai döntéshozókkal és az akadémikusokkal való együttműködéssel teszi.

essity

Az Essity szinte mindegyik márkacsaládjánál észrevehető a változás. A termékek gyártása során kevesebb alapanyag felhasználásával dolgoznak, elsősorban megújuló és/vagy újrahasznosított anyagokat használnak. A vállalat olyan technológiába invesztál, ami a megújuló búzaszalmából állít elő cellulózt. A búzaszalma cellulóz segít, hogy alacsonyabb legyen a környezeti lábnyomunk, mivel ennek a feldolgozása kevesebb vizet és energiát igényel.

 

Említésre méltó a kevesebbtől többet elv alapján a Libresse betétek csomagolóanyaga, amely legalább 50%-ban megújuló forrásból származik, felelős termesztésből származó cukornádból vagy a kisgyermekesek körében vezető márkának számító Libero pelenka, melynek csomagolásának módosításával 33%-kal csökkentette a pelenkák éghajlatra gyakorolt hatását, valamint mindkét márka esetében teljesen zöld energiát használnak a gyártás során. A háztartási papírtörlők piacán is szemrevaló a változás. A Zewa új termékeinek előállítása folyamán fellépő szennyvizet a legmagasabb színtű biológiai aerob és anaerob rendszerrel tisztítják meg, valamint az ESAVE program keretén belül a gyár üzemeltetése során szükséges világítás, sebességszabályozás, fűtés, hővisszanyerés, adatrendszerek fejlesztései is a környezet megóvását helyezi előtérbe.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

„Sírás az ajtóban, izguló szülők és boldog pillanatok: így segítheted elsős gyermeked zökkenőmentes iskolakezdését”

Lehet, hogy a legkisebb még játszani szeretne, te pedig nem alszol napok óta az iskolakezdés miatt? Nem vagytok egyedül! Az első osztály nemcsak a gyereknek, hanem a szülőnek is hatalmas mérföldkő. Mutatjuk, hogyan segítheted a beilleszkedést, hogy a sírás helyett az öröm legyen az első iskolai élményekből a meghatározó.

Túlélőcsomag aktív nyári napokra: a sportos bőrápolás titkai

Napfény, szabad levegő, mozgás – a nyári hónapok igazi ajándékot jelentenek a testnek és a léleknek is. Biciklizés a városban, kora reggeli futás, SUP-ozás a vízen vagy jógázás a parkban: bármelyik aktív program mellett döntünk, a bőrünk is elkísér minket. És bizony nem mindegy, hogyan viseli a fokozott igénybevételt. Az UV-sugárzás, a verejtékezés, a szél és a szmog mind stresszt jelentenek a bőr számára, így, ha szeretnénk, hogy sokáig üde és egészséges maradjon, fontos, hogy a szépségrutinunk is lépést tartson a nyári fordulatszámmal.

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!