A budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóközpontok látogatottságát tudjuk megtekinteni napra és órára lebontva az ingyenessé tett LocSight alkalmazás segítségével.
Az online platformon megnézhetjük, mikor érdemes elindulni a karácsonyi bevásárlásra, hogyan tudjuk a tömeget elkerülni. A jelenlegi vírushelyzetben érdemes figyelni arra, hogy minél kevesebb emberrel kelljen kontaktusba kerülni.
A jelen pillanatban Európában egyedülálló kereskedelmi térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható. A Helix Consulting és a CBRE Magyarország által közösen fejlesztett felület átlátható. Az alkalmazást egyszerű használni, mindössze ki kell választani a kereskedelmi egységet.
A Westend, az Allee, a Lurdy-Ház, a Sugár, a KÖKI Terminál, a Mammut mellett még megannyi más budapesti és Pest megyei Stop Shop, üzletközpont is itt van a listán.
A LocSight oldala így néz ki:
Itt a link is hozzá: https://www.locsight.hu/karacsonyibevasarlas2020
Bal felső sarokban tudjuk kiválasztani a plázát, és a színjelzések megmutatják, hogy az adott időpontban mekkora a tömeg a helyen.
Az elemzés a november elsejétől számolt napi látogatottsági adatokat tartalmazza, az adatsor december végéig napi szinten frissül.
A skálán sárga színnel jelölt mezők jelzik a kisebb forgalmú időszakokat, míg az egyre sötétedő narancs színek a forgalmasabb időszakokat mutatják.
Aki bevásárláskor szeretné elkerülni a tömeget, lehetőleg válassza a skála első felében található színekkel jelzett idősávokat.