spot_imgspot_img
spot_img

5+1 Egészséges reggeli tipp

Article Top Ad (AdSense)
A táplálkozás életünk legalapvetőbb része, amire sok esetben kevésbé figyelünk oda. Mára az egészséges életmód részévé vált a táplálkozástudomány, és nem véletlen, hogy sokan foglalkoznak vele. Alapvetően a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna és vacsora ez étkezésünk pillérei, de nem mindegy mikor, mit, és főleg mennyit fogyasztunk. Bizonyára téged is foglalkoztat miként lehet egészségesebben élni- megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot bejuttatni a szervezetbe, esetleg szeretnél megszabadulni néhány kilótól.
Fotó: Pixabay Egészséges

Miért fontos a reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Már az első falatok befolyásolni tudják az egész napunkat. Ahhoz, hogy jól induljon a nap és elegendő energiánk legyen a feladataink elvégzésére, fontos reggelizni. Valójában az éjszakai pihenés után a szervezet óhajtja, kéri, igényli, hogy pótoljuk az energiát. Ettől leszünk újra energikusak, beindulnak az anyagcsere folyamatok és neki vághatunk a napnak.
A nap elején elfogyasztott ételek meghatározóak az egész napot nézve, mivel meghatározhatja a táplálék bevitelt. Ha már a reggeli étkezésünk során magas szénhidrát, illetve cukor bevitelt végzünk, az természetes módon meghatározza a vércukorszintet. Ennek az a következménye, hogy ingadozni, hullámozni fog, és hiába étkeztünk, sokkal hamarabb fog éhségérzet jelentkezni. A reggeli folyamán inkább olyan ételeket válasszunk, amik rostban gazdagok, összetett fehérjéket és összetett szénhidrátot tartalmaznak.
Fotó: Pixabay tojások
Ha megfelelően állítjuk össze a reggelit, már egy lépést tettünk az egészséges életmód felé, illetve segíthet a fogyásban is. Egyszerű az ok. Amennyiben meghatározott időközönkét, megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot juttatunk a szervezetünkbe, azt fogja felhasználni, nem raktároz. Ha jóllakottan indul a nap- eszünkbe sem jut még nassolni és ha ezt egész nap így folytatjuk, éjszaka nem fog senki felkelni kirabolni a hűtő tartalmát.
Nem árt tudni, hogy péksütemények (főleg a fehér liszttel készültek), zabkásák, műzlik- tehát az úgymond reggeli gyorsételek- nem a legmegfelelőbbek. Természetesen tápláló- és ha nincs más fogyasszuk nyugodtan, viszont hirtelen emeli meg a vércukorszintet és nem tart hosszú távon a hatása. Azt fogjuk tapasztalni, hogy pár óra elteltével újra éhségérzetet fogunk érezni. A reggelinek meg kell adni a módját!
Fotó: Pixabay Reggeli tojás

A tojás reggelire az egyik legjobb választás

A tojás egészséges, energetizáló, tápláló és rengeteg féleképpen elkészíthető. Rendkívül jó fehérjeforrás, melyet, ha zöldségekkel kombinálunk, esetleg húsféléket teszünk hozzá, bőséges és laktató reggelit készíthetünk.
A főtt tojással (keménytojás) , a lágy tojással, és a tükörtojással soha nem nyúlhatunk mellé. Akár még tojásmuffint is készíthetünk!
Készíthetünk omlettet, melyhez szezonális zöldségeket használhatunk. Ez már magában is sokkal vitamindúsabb. A tavasz beköszöntével, spárgával, articsókával, brokkolival, fejes salátával, karalábéval, paradicsommal, friss spenóttal- csodálatos ételeket hozhatunk létre.
Tojásrántotta, a ‘klasszikus’ – ugyancsak zöldségekkel, gombával spékelhetjük meg, nagyon egészséges, megfelelő mennyiségű energiával lát el egész délelőtt, nemcsak fehérje-, hanem vitamindús. Ízlés szerint tehetünk hozzá sovány húsokat.
Fotó: Pixabay Reggelire palacsinta sem rossz

Palacsinta reggeli

Elsőre furán hangzik, de ha a fehér lisztet lecseréljük, mondjuk teljes kiőrlésű lisztre, teljesen ideális. Ez által eléjük, hogy lassan felszívódó szénhidrátokat juttatunk a szervezetbe, így hosszú ideig nem leszünk éhesek. Elkészíthetjük a szokásos módon, vagy vastagabban (amerikai palacsinta). Természetesen kerülni kell kakaót, a cukrot, a nutellát! A palacsintánkhoz inkább friss gyümölcsöket fogyasszunk.
Fotó: Reggeli turmix a legjobb ébredés után.

Turmixok, smoothie-k, joghurtok reggelire

Akik úgymond kezdők a reggelizésben, és nehezen tudja magát rávenni, ideális megoldás lehet a turmixok, smoothie-k fogyasztása. Előnyük, hogy gyorsan elkészíthetőek és felhasználhatjuk amit a természet ad nekünk. Készíthetjük friss zöldségekből, gyümölcsökből. Rendkívül tápláló! A tej helyett használjunk joghurtot, és semmiféle édesítést ne használjunk.
A smoothie-k előnye ugyancsak ez, tápláló, sok vitamint juttatunk a szervezetbe, illetve a gyümölcsök által bőséges rosttartalom mellett kevés kalóriát jelentenek. Elkészítésük, fogyasztásuk során használhatunk különféle magvakat. Chia mag, kendermag, tökmag, dió, kesudió, földimogyoró, mandula, stb…
Különösen a görög joghurtban van nagy adag fehérje. A tápláló reggeli elkészítése a joghurttal nagyon egyszerű. Gyümölccsel, chia maggal, vagy búzacsírával egyaránt fogyaszthatjuk!
Fotó: Pixabay Reggeli szendvics

Szendvicsek reggelire

A szendvicseket természetesen teljes kiőrlésű kenyérrel kell készíteni. Itt is csak a fantáziánk szabhat határt, de a lényeg a friss zöldségek, halak használata. Készíthetjük avokádókrémmel, buggyantott tojással, zöldség mix-szel. Mindenképp jó a halak, legfőképp a tengeri halak fogyasztása. Egy vékony szelet lazac, kis tejföllel, citromlével- isteni reggeli.
Fotó: Pixabay Egészséges reggeli

Zabkása reggeli

A zabkása az egyik legjobb reggeli ötlet. Nagyon sokféleképpen lehet elkészíteni, és rengeteg tápanyagot tartalmaz, igazi energiabomba a szervezetnek. Fontos, hogy megpuhítsuk, de nem mindegy hogyan. Használjunk mandulatejet, rizstejet, kókusztejet, nagyon kevés vizet is tehetünk hozzá. A lényeg, hogy kis lángon és egyfolytában kevergetve készítsük el. Ha joghurttal keverjük, vagy turmixal pépesítjük, még könnyebben fogyasztható és a szervezetünk is könnyebben kezeli. Ízesíteni természetesen megint csak friss zöldségekkel, gyümölcsökkel lehet.
Fotó: Pixabay

+ 1 tipp A Kávé

A koffein kis mértékben, akár egészséges is lehet. Segíti az anyagcsere folyamatokat. Csakis a reggeli mellé ajánlott, magában semmiképp ne fogyasszuk. Fontos odafigyelni, hogy minimális cukrot, tejszínt használjunk, sőt lehetőség szerint egyiket sem.

Szerző: Budafoki Tamás

Ez az almás recept tarol most a neten: egy finom minipalacsinta

Tavaszi étlapváltás, tavaszi alapanyagok

Ez a rizsalapú gyümölcsital formálhatja át az étkezést