spot_img
spot_img
spot_img

Budapesten nyit BSC-t az autóipar szürke eminenciása

-

Article Top Ad (AdSense)

Októberben, a városligeti Átrium Parkban nyitja meg a német, családi tulajdonú KOSTAL–cégcsoport története első, a globális vállalatcsoportot kiszolgáló, a fenntarthatóságra különös hangsúlyt helyező BSC-jét (Business Service Center). Első ütemben összesen mintegy 360, angolul beszélő, magasan képzett IT-s és pénzügyes szakembert alkalmazni kívánó BSC, még ez évben – elsősorban a vezető pozíciók betöltésére – meg kívánja találni az első 100 munkatársát. 

A világ autóiparának egyik szürke eminenciás beszállítójaként tartják számon a német, családi tulajdonú KOSTAL Group GmbH-t. Bár sokan nem tudnak róla, de alig van a világon olyan ember, aki ne használta volna már a cégcsoport valamelyik termékét, hiszen szinte minden személygépkocsiba be van építve belőlük néhány. 

A jelenlegi vezető Andreas dédapja, Leopold KOSTAL – az ország várható villamosításának kiszolgálására – 1912-ben alapította meg a céget, Lüdenscheid központtal. Németországban ugyanis az 1910-es évekig a gázvilágítás olcsóbb volt, mint a villany. Jellemző, hogy akkoriban például a berlini otthonok csupán 3-4 százalékába volt bevezetve az áram. 

1927-ben már a nagypapa, Kurt volt az, aki nyitott az akkoriban egyre inkább felfutó, a tömegesen elérhető motorizációt kiszolgáló autóipar felé. A harmadik generációt képviselő Apa, Helmut idejében, 1973-ban fejlesztették ki az első elektronikai terméküket és még abban az évben lett meg az első tengerentúli KOSTAL-üzem is, Mexikóban. Így a cég életében is beköszöntött a globalizáció. Ezt követően rohamléptékűvé vált a cég fejlődése, terjeszkedése a világpiacon. Egyre inkább központi kérdéssé vált az energiahatékonyság fejlesztése és az annak való megfelelés. E mellett az innováció is központi helyet foglalt el a vállalat életében. Így tudtak például elsőként a világon különböző érzékelőket (eső, ajtóvezérlő stb.) kínálni, amellyel igencsak megszilárdították helyüket az autógyártás beszállítói piacán. 2010-től már a negyedik generáció, Andreas KOSTAL vezeti a vállalatcsoportot, ami jelenleg öt, egymáshoz közelálló, némely esetben egymásra épülő piacon működik. A cégek tevékenységének így kb. 80%-a valamilyen formában az autóiparhoz köthető.

Fotó: Envato Elements

A vállalatcsoportnak jelenleg 4 kontinens,  21 országának 41 helyszínén, mintegy 18.500 munkatársa van. A külföldi leányvállalatoknál foglalkoztatottak aránya a 90-es évek elejétől folyamatosan növekszik. Ma, a cég alkalmazottainak több mint négyötöde Németországon kívül dolgozik.

Az 1912-es alapítás óta a  cégnek eddig szinte minden évben sikerült növekedést elérni. A vállalatcsoport tavalyi, 2021-es éves forgalma, előzetes becslések szerint el fogja érni a 2,776 Mrd EUR-t, K+F beruházásokra éves szinten a bevétel több mint 6%-át fordítják. Nincsenek a tőzsdén, így napi nyomásnak sincsenek kitéve, pénzügyileg függetlenek.

Az első BSC irodájuk helyszínének kiválasztása során több ország adottságait is megvizsgálták (Lengyelország, Bulgária, Románia, Portugália, Észak-Afrika Marokkó) és végül Magyarország mellett döntöttek. 

„A tehetség és a hozzáértés egyaránt megtalálható Magyarországon. Úgy gondoljuk, hogy ráadásul a magyar kultúra is jól illeszkedik az értékeinkhez. Ez pedig, együtt lehetőséget biztosít arra, hogy ezt a vállalkozást sikeresen, közösen építsük tovább. – fejtette ki döntésük indokait Andreas KOSTAL, a cégcsoport vezérigazgatója (CEO).

A változás az élet egyik alapelve, tartják a KOSTAL-nál. A cég több mint százéves története során mindig is alkalmazkodott a piaci helyzet, illetve az ügyfeleik kívánságainak változásaihoz, de egyúttal aktív szerepet is vállalt azok alakításában.  Ebbe a sorba illeszkedik, hogy most a cégcsoport üzleti szolgáltatásait egy közös BSC-be integrálják, amely képes lesz kiszolgálni a világ összes KOSTAL-vállalatát.  Mint mondják,megteszik, ami szükséges és minden szükséges, ami hozzájárul a vállalat sikeréhez”!

Az elképzelések szerint ez az iroda kulcsfontosságú szerepet játszhat majd a vállalatcsoport további fejlődésében. Az új BSC iroda segíti majd az üzleti folyamatok hatékonyságának a növelését.” – emelte ki, dr. Gregor Schmeken a cégcsoport pénzügyi igazgatója (CFO) . Mivel a cégcsoport életében ez lesz az első BSC, ráadásul rögtön a globális működési területtel, ezért a cégnél az új budapesti irodára, mintegy „zászlóshajóként” tekintenek. A KOSTAL Group vezetői nagy hangsúlyt helyeznek arra is, hogy a városligeti Átrium Parkban lévő irodában barátságos, modern, inspiráló, start-up jellegű munkakörnyezetet alakítsanak ki. Vallják, a jövő kialakítása mindannyiunk közös erőfeszítéseként már a jelenben elkezdődik.

Itt minden arról fog szólni, hogy példát mutatassanak a fenntarthatóság, egyszersmind az unokáinkra hagyott élhető világ megmaradása érdekében. A budapesti iroda működtetése is ezen elvek mentén történik majd. Többek között az energia igényt a tetőn elhelyezett napelemekkel kívánják biztosítani, gyűjtik és újrahasznosítják az esővizet és csak elektromos autókat használnak majd. Ezen felül minden egyes új belépő után egy-egy facsemetét is el kívánnak ültetni. Ez nem csak szimbolikus gesztus lesz a KOSTAL Group részéről, hiszen minden egyes fa ténylegesen is segíti majd a főváros levegőjének tisztántartását.  

Azok a cégek esélyesek igazán a fejlődésre, amelyek elég bátrak kockázatot vállalni, hogy megtalálják a helyes irányt. A KOSTAL megadja munkatársainak a bizalmat, a bizonyítás és a felelősségvállalás lehetőségét azzal is, hogy bizonyos szakmai kérdésekben saját maguk dönthetnek, nem kell várniuk hierarchikus döntési mechanizmusra.  – mutatott rá Andreas KOSTAL.  Így aztán nem véletlen, hogy az ősszel nyíló budapesti irodába is elsősorban kreatív, az eddigi normákat megkérdőjelezni merő, és akaró, új utakat felkutatni vágyó, egyszersmind a saját maguk kiemelkedési lehetőségét is fontosnak tartó szakembereket keresnek. Aki itt dolgozik majd, az ténylegesen kiemelkedhet a tömegből és saját maga veheti a kezébe a pályafutásának, szakmai jövőjének alakítását.

Fotó: Envato Elements

A cégcsoport eredményei, pénzügyi stabilitása mellett a tulajdonosok és a vezetők szerénysége volt rám a legnagyobb hatással. A KOSTAL –nál ráadásul nem negyedéves eredményekben, hanem generációkban gondolkodnak. Ráadásul a budapesti BSC tekintetében nagyfokú határozottságot, szakértelmet és önálló problémamegoldást várnak el. – emelte ki a KOSTAL felkérésének elfogadása kapcsán Csucska Péter, a budapesti BSC iroda ügyvezető igazgatója.

Első ütemben összesen mintegy 360, angolul beszélő, magasan képzett, IT-s és pénzügyes szakembert alkalmazni kívánó BSC,  még ez évben – elsősorban a vezető pozíciók betöltésére – meg kívánja találni az első 100 munkatársát. 

A vezérkar

Az erős versenypiacon minden tekintetben vonzó állásokat akarunk kínálni: jó pénzt, együttműködő csapatot és munkatársakat, empatikus, tehetségeket menedzselő vezetőket és inspiráló munkakörnyezetet. – emelte ki Christian Klein, a cégcsoport HR elnök-helyettese. Majd hozzá tette, a KOSTAL olyan cég, ahol tehetségeknek van tere kibontakozni, és kiteljesedni. Ugyanakkor lehetőséget biztosítanak a szakmai képzésre, vagy akár a cégcsoporton belüli külföldi munkavállalásra is. Legfontosabb értéknek mégis azt tartja, hogy minden munkatárs bizonyos döntési jogkört, így felelősséget, egyszersmind értelmes, inspiráló munkát is kap.

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Tökéletes ajándékötletek kisbabáknak

Az ajándékozás mindig öröm, de ha kisbabáknak vagy friss szülőknek keresel ajándékot, a praktikum és az esztétika egyaránt fontos szempont. Ebben a különleges időszakban az életüket megkönnyítő, a baba kényelmét és fejlődését támogató ajándékok igazán értékesek. Íme néhány ötlet, amelyek garantáltan mosolyt csalnak minden családtag arcára.

Modern karrier a felső kategóriából – IT csoportvezető állás Budapest cégeinél

Az IT-szektor régóta az egyik legkelendőbb terület az álláspiacon, hiszen a fizetések tekintetében egészen kiemelkedő lehetőségekkel találkozhatnak a munkavállalók. A megfelelő képesítés persze elengedhetetlen és a területen belül is bőven akad mozgástér.

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!