spot_imgspot_img
spot_img

Bahreini győzelmével idén ismételt a címvédő hosszútávú világbajnok

-

Article Top Ad (AdSense)

Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López az idény nyolcadik és egyben utolsó fordulójában aratott győzelmükkel megszerezték a 2019-2020. évi FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) címet. A 8 órás bahreini futam azonban más miatt is nevezetes, hiszen itt búcsúzott el a TOYOTA GAZOO Racing – stílusosan kettős győzelemmel – a háromszoros Le Mans-győztes TS050 HYBRID versenyautótól. 

A 7. rajtszámú TS050 HYBRID legénységének sikerült az idény utolsó versenyén behoznia ponthátrányát, és a pole pozícióból rajtolva győzni, végre kárpótolva magukat az utóbbi két Le Mans-futamon elszenvedett csalódásokért is. Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima – a korábbi világbajnokok –, illetve Brendon Hartley tökéletes eredményt hoztak a csapat számára a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del, megszerezve a második helyet, és alig 64,594 másodperccel maradva el a győztes idejétől. 

A múlt hétvégi futam jelentette az LMP1 korszak végét a hosszútávú versenyzés történetében, amiben a Toyota 2012 óta vett részt. Az összesen 64 futamból a csapat 29-et nyert meg, 26 alkalommal rajtolt a pole pozícióból, és 24 alkalommal ért el legjobb köridőt – ás a nyolc idényből háromszor nyerte el a világbajnoki címet mind a pilóták, mind a csapatok mezőnyében. Ebben az időszakban sikerült 35 százalékkal csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást, miközben a Le Mans-i köridők nagyjából 10 másodpercet javultak. A csapat utolsó LMP1 autója, a TS050 HYBRID új fejezetet nyitott a hosszútávú versenyzés történetében azzal, hogy minden idők leggyorsabb körét teljesítette a legendás Circuit de la Sarthe pályán. 2016-os bemutatkozása óta a TS050 HYBRID-del összesen 11 pilóta versenyzett 34 futamon. A 19 WEC futamgyőzelemből háromszor nyertek a Le Mans-on, 16 alkalommal szerezték meg a pole pozíciót és tizenötször érték el a legjobb köridőt. Az idény utolsó WEC futamán a két TS050 HYBRID csapott össze a világbajnoki címért úgy, hogy a 8. rajtszámú autó az összetett helyezések alapján elméletileg 0,54 másodperces sikerhendikeppel indult a hetessel szemben. Mike a pole pozícióból rajtolva előnnyel indult, majd ezt az előnyt Kamui és José folyamatosan növelte a következő nyolc óra során. A 8. rajtszámú legénységnek nem volt könnyű dolga a sikerhendikeppel, még annak ellenére sem, hogy Sébastien, majd utána Brendon és Kazuki is mindent megtettek, ami tőlük tellett. Nem sokkal a táv fele után már elérte a 75 másodpercet a két autó közti időkülönbség, majd szinte nullára csökkent safety car miatt, amit a bokszutca bejáratánál a pályára került törmelék miatt küldtek be. Először Kazuki, majd Sébastien is próbálta megelőzni a hetes autót, de José, illetve utána Mike is visszaverte a támadásokat, és újra növelték előnyüket. A futam utolsó negyedébe lépve a hetes autó előnye félperces volt, ami azt jelentette, hogy nem hibázhattak, de sikerült felnőniük a feladathoz, és az utolsó órát már egyperces előnnyel kezdték meg. Végül Kamui ért célba elsőként 263 kör után, megszerezve ezzel a világbajnoki címet. Kazuki másodikként fejezte be a futamot a 8. rajtszámú autóval, így összetettben öt ponttal végeztek a győztes mögött. Miközben a 2019-2020 évi idényt követően lassan leszáll a sivatag pora, már el is kezdődött a felkészülés a hat futamból álló 2021-es sorozatra. A csapat a következő hónapokban az új Hypercar hosszútávú tesztelését tervezi, mielőtt az első alkalommal rajthoz állna az 1000 mérföldes Sebring futamon március 19-én.

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!