spot_img
spot_img
spot_img

Az Oscar-díjas Gwyneth Paltrow furcsa életelixírjei

-

Article Top Ad (AdSense)

Gwyneth Paltrow színésznőnek a filmes karrierje mellett van már egy márkája, webshopja is. Színésznőként több filmje is közkedvelt, ám termékei sokakat érthető módon felháborítanak.  Az egészséges életmód jegyében a színésznő megannyi őrült dolgot reklámoz, árul. Méregdrágán adja a bizarr holmijait, amelyek szépséget, egészséget ígérnek. 

 

Egy régi filmje az önelfogadás és önszeretet jegyében

Ebben a 2001-es vígjátékban Paltrow egy túlsúlyos, ám roppant kedves és melegszívű lányt játszott, aki megtanította a Jack Black által megformált csajozógépnek, hogy nem minden a külső. Az önelfogadás üzenetét hordozó filmben viszonylag bénácska volt a maszkírozás, mégis szemet hunytunk felette, mert érthető volt, mire fut ki, mit akart tanítani a sztori. Gwyneth Paltrow itt sok jelenetben direkt lemondott a szépségéről, hogy vígjáték eszközökkel ugyan, de (a manapság egyre nagyobb hangsúlyt kapó témáról) a testszégyenítésről beszélhessen a film.

A tökéletesség hajszolása és a pénzen vett szépség jelensége ellentmond ennek.

filmes jelenet Gwyneth Paltrow
Jelenet A nagyon nagy ő című filmből

Paltrow az Oscar-díjat egyébként a A Szerelmes Shakespeare-ben nyújtott alakításáért kapta.

A Goop

A Goop története akkor kezdődött, amikor Gwyneth Paltrow 2008-ban elindította életmód, egészség és szépség témájú heti hírlevél szolgáltatását. A hírlevél gyorsan kinőtte magát. Az érdeklődés igen nagy volt, így branddé, szórakoztató platformmá, online magazinná fejlődött. A Goop videókkal, podcastokkal szórakoztatja és néha bizony félre is tájékoztatja a közönségét. A magazinhoz tartozó webshop kozmetikumokat, kiegészítőket, ruhákat, könyveket, lakberendezési tárgyakat, wellness termékeket és étrendkiegészítőket forgalmaz, illetve gyárt.

Itt az oldal, ahol jól láthatóak az árak is. Nem tudtam megfejteni, miért kerül majdnem 500 dollárba például egy középhosszú virágos szoknya. Ahogyan azt sem értem kristálytisztán, hogy egy bizarr illatú gyertya miért kóstál 75 dollárt, azaz majdnem 23.000Ft-ot…

https://goop.com/

Varázsszerek, mágikus tárgyak

Zavarba ejtő, hogy női problémákra, komoly betegségekre is varázsszereket, mágikus tárgyakat kínál a Goop. (A karneol kristályt például azzal az ígérettel árulták, hogy segít a terméketlenség kezelésében)

Néhány éve egy reklámszabályozó szervezet olyan döbbenetes példákat hozott Paltrow weboldaláról, mint hogy a mezítláb járkálás gyógyítja az álmatlanságot, vagy a Goop által forgalmazott parfüm fejleszti a memóriát.

Éles bírálatok, erős kritikák

A The Goop Lab a Netfilxen reklámozott pár részes sorozat, ami roppant gátlástalan eszközökkel Paltrow vállalkozását hivatott népszerűsíteni. Megdöbbentőnek és sok ponton ízléstelennek is tartom ezeket a megtévesztő életelixíreket. Az energiamegnyitó médium csak egy a sok eszement dolog közül. Nem szép visszaélni a rajongók szeretetével, egészséges iránti vágyukkal. Sokan gondolják ezt ugyanígy, és sokan fogalmaznak meg éles kritikákat a műsorról és magáról a Paltrow-jelenségről is.

gwyneth paltrow musora
Gwyneth Paltrow műsorát érthető módon rengeteg kritika érte. A brit Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) vezetője, Simon Stevens szerint közegészségügyi kockázatot jelent a sorozat. kép: netflix

Ahogy a 16 pluszos besorolású műsorról a Netflix oldalán olvashatjuk: Gwyneth Paltrow és a goop csapata a kíváncsiságtól vezérelve vesz górcső alá olyan megosztó témákat, mint a pszichedelikus szerek és az energiamunka.

A brit Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) vezetője, Simon Stevens szerint közegészségügyi kockázatot jelent Gwyneth Paltrow Netflixen futó új sorozata.

Nem csodálkozom azon sem, hogy Paltrow műsorát sok cikkben trollkodásnak értelmezték, kemény szavakkal  bírálták. Sajnos ismertsége révén tömegekhez tud eljutni, s gyanútlan embereknek ígérni egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb életet.

Életbölcsességeit, őrült termékeit kezeljük fenntartással és kellő iróniával!

Cikkeink híres színészekről, remek filmekről:

4 remek Richard Gere-film a kedvenceink közül

4 izgalmas Kevin Costner-film

4 izgalmas Bradley Cooper-film, amit látnod kell

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Mi teszi különlegessé az Eau de Parfumöt?

Az Eau de Parfum egyik legfontosabb jellemzője a magas parfümolaj-koncentráció, amely általában 15-20 százalék között mozog. Ez az összetevő garantálja, hogy az illat hosszabb ideig marad a bőrön, mint más illatok, például az Eau de Toilette. Az Eau de Parfum illatok mélysége és komplexitása egyedülálló, mivel több rétegben bontakoznak ki, és az idő múlásával változnak.

Mindenki a mesterséges intelligenciát akarja a társkeresőknél

Versenyt futnak az online randialkalmazások a mesterséges intelligencia-alapú asszisztensek fejlesztésében, amely a Z-generáció frusztált tagjait segítené a romantikus beszélgetésekben.

Brutálisan jó funkciót kap a mobilos Gmail

Első körben az Android felhasználók kapják meg a mobilos Gmail újítást, ami igazán nagy segítség lesz a levelek kezelésében.

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!