22 focipályányi napelemtől zöldült ki az Audi győri üzeme

-

Szerdán üzembe helyezték Európa legnagyobb tetőn kialakított napelemparkját az Audi Hungaria győri üzemében, amivel megvalósították a karbonsemleges működést.

Elektromos autót gyártani nemes és környezetbarát dolog, de csak töredéke a teljes képnek. Az alkatrészeket valahol legyártják, utaztatják, összeszerelik, és még sorolhatnánk. Iszonyatos energiafelhasználással és CO2-kibocsájtással jár a folyamat, mire a felhasználóhoz jut a termék, vagyis egy-egy autó. A kárenyhítés egyik módja, ha a gyárak is igyekeznek zöld úton járni.

Így tesznek az Audinál (is), ahol jelentős mérföldkőhöz ért a győri gyáregység. Szerdán az E.ON-nal közösen üzembe helyezték Európa legnagyobb tetőn kialakított napelemparkját, elérve a karbonsemleges működést. A gigantikus rendszer a két logisztikai központ tetején kapott helyet, 36 400 panelből áll, hozzávetőleg 160 ezer négyzetméternyi felületet képeznek.

Fotó: Audi AG

A fenntartható gondolat közel sem újdonság a győri üzemben. 2012-ben kezdődött meg a geotermikus energia kiaknázása, hogy ezzel fedezzék a fűtési igény 70 százalékát – a hiányt biogázzal pótolják.  Érdekesség, hogy az Audi Hungaria Magyarország legnagyobb geotermikus energia-felhasználója az ipari szegmensben.

Az Audi célja egyébként, hogy minden gyártelephelye karbonsemlegesen működjön 2025-re. Jól teljesített a képzeletbeli versenyben a hazai egység: az Audi Hungaria a második „helyen futott be” a sorban a Brüsszelben található üzem után.

Elektromos autó egyébként (még?) nem készül Győrben. Az A3 Limousine és A3 Cabriolet, a TT Coupé és TT Roadster, valamint a Q3 és a Q3 Sportback gördül le a szalagról, beleértve a sportos S és RS kiviteleket is.

 

Fotó: Audi AG

Ha már zöld, guruljon is:

Akár 5000 kilométer is megtehető a Mercedes elektromos rollerével

 

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!