spot_img
spot_img
spot_img

Ájvonne a tisztaságával lázad a szabályok ellen – abszurd dráma debütál

-

Article Top Ad (AdSense)

A szabadságkeresés, a generációs feszültségek, a társadalmi elvárások fojtó béklyói és a kétségbeesett kitörni vágyás áll a REÖK legújabb abszurd drámájának középpontjában. A fanyar humorú Ájvonne, a berliminszki menyasszony az online térben debütál február 9-én, Herczeg T. Tamás rendezésében. 

Mit tehet egy fiatal, akire a társadalom és a család folytonos elvárásai egyre növekvő terhet raknak? Szembefordul a bénító konvenciókkal és megpróbál egy önálló, őszinte életet élni. Jhenő, a pártfőtitkár fia is megelégeli az őt irányító szigorú szabályokat, és lázadása bizonyítékaként eljegyzi Ájvonne-t. A szabad, intakt „véglényt”, akire nem nehezednek a mindannyiunkat gyötrő társadalmi nyomások. „Ájvonne hallgatagságával és puszta jelenlétével állandó kérdéseket támaszt a környezetében. Ő maga alig cselekszik. A többiek mégis kiborulnak tőle, rávetítik saját tulajdonságaikat, a hazugságaikat, korábbi bűneiket és a félelmeiket. Minden áron szabadulni akarnak tőle. Ebben van gyakorlatuk, hiszen akár ölni is képesek, hogy eltüntessék a számukra nem kívánatos személyeket mondta Sebők Maya, aki a darab címszereplőjét alakítja. 

A rendező, Herczeg T. Tamás úgy fogalmaz, akik szeretnek belesni a királyi családok életébe, sok párhuzamosságot fedezhetnek fel az Ájvonne-ban.  „A való életben is mindig megjelennek a lázadók, a kikacsintók, mindig van egy valaki, aki az elit által megkövetelt elvárásokból, tradíciókból ki akar lépni. A darab is erről szól, hiszen a főhős a maga generációs küzdelmei folytán megpróbál kitörni abból az örökségből, amit a családja, vagy a társadalom elvár.”

A produkciót a valóságtól elrugaszkodó, expresszív formavilág hatja át. Premierjét – a jelenlegi korlátozások értelmében – az online térben láthatják a nézők február 9-én. A színházi élmény nem sérül, a közönség tekintetét a darabba épített kamerák igyekeznek helyettesíteni, az épület különböző helyiségeiben párhuzamosan játszódó jelenetek pedig a díszletbe épített monitorokon láthatók. 

A művet Witold Gombrowitz, Yvonne, a burgundi hercegnő nyomán Bodolay Géza írta, a produkció az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával készül.  

 

FRISS CIKKEINK

Egy kis luxus a végsőkig: Miért költ a Z generáció akkor is, ha bizonytalan a jövő?

A gazdasági nihilizmus és az érzelmi vásárlás pszichológiája a Z generáció körében: hogyan lett a retail therapy az új boldogságkeresési forma, és mit lépnek a márkák?

🏔️ Világjáró kalandorok – 5. rész: Patagónia, ahol a természet mesél

"Patagónia olyan, mintha egy másik világba csöppentünk volna. A természet itt uralkodik, és mi csak vendégek vagyunk. Lili boldogsága, amikor a lámákkal sétált, vagy amikor először látott gleccsert, mindannyiunk számára felejthetetlen élmény marad."

🏰 Világjáró kalandorok – 4. rész: Málta, ahol a történelem életre kel

"Málta apró sziget, de óriási szabadságot ad. Olyan, mintha a történelem és a jelen kézen fogva járnának itt. Lili kalandjaiból mesék születnek, mi pedig újra gyerekek lehetünk mellette."

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!