spot_imgspot_img
spot_img

A Zalando folytatja női munkavállalóinak támogatását

-

Article Top Ad (AdSense)

A Zalando növelte a nők arányát a cégvezetésben és a technológiai pozíciókban, valamint a vállalat az európai multi-brand platformok között elsőként nyújt széles kínálatot a fogyatékossággal élő vásárlók számára.

 

Harmadik alkalommal tette közzé a sokszínűséget és befogadást vizsgáló éves jelentését a Zalando. Az éves riport 12 olyan konkrét kötelezettségvállalás megvalósulását követi nyomon[1], amelyek a cég do.Better nevet viselő stratégiájának négy főszereplőjével – tehetségek, vezetők, vásárlók és partnerek – kapcsolatosak. A jelentés hangsúlyozza: a Zalando elkötelezett aziránt, hogy mindenki számára a divat kiindulópontja legyen. Számos egyéb előrelépés mellett a vállalat az elmúlt egy évben a női vezetők arányát 37,5 százalékra (2,3 százalékpontos javulás), a technológiai területen dolgozó nők arányát pedig 24,8 százalékra (3,6 százalékpontos javulás) növelte, valamint bevezette a piacra adaptív divatkollekcióját is.

A nők támogatása a vezetői és technológiai karrier kiépítésében

Mára a Zalando technológiai jellegű pozícióinak 24,8 százalékát nők töltik be – ez komoly növekedést jelent az előző évi 21,2 százalékos arányhoz képest. A vállalat által 2023-ra kitűzött 40-60 százalékos[2] célszám elérése azonban kihívást jelenthet, különösen, mivel a globális makrogazdasági feltételek miatt összességében lelassult a munkaerő-felvétel üteme. A Zalando a felvételi folyamatok javítását érintő erőfeszítéseit – mint a nemek egyenlő képviseletének biztosítása az interjúztatók csoportjában -, olyan stratégiai kezdeményezésekkel ötvözte, amelyek vonzóak lehetnek a technológia területén tehetséges, alulreprezentált közösségekből érkezők számára:

  • A Zalando a StartSteps támogatásával elindította a Nők a Technológiában Átképzési Programot. A jelenleg is zajló szoftvermérnöki kísérleti projekt lehetővé teszi a női munkavállalók számára, hogy megismerkedjenek a cég technológiai munkaköreivel, tanuljanak, és felvételt nyerjenek az elérhető pozíciókra.
  • A jövőben a Zalando építeni kíván az első program sikereire.

A Zalando nem csupán a technológiai csapatában törekszik a nemek közti egyenlőségre, hanem a teljes vezetőségben biztosítani kívánja a nemek kiegyensúlyozott képviseletét. A 2023-ra vállalt 40-60 százalékos célkitűzéséhez folyamatosan közeledve a vállalatban jelenleg a pozíciók átlagosan 37,5 százalékát töltik be nők az öt legmagasabb vezetői szinten. A 2021-es 35,2 százalékhoz viszonyított folyamatos növekedés a fent említett felvételi folyamatoknak köszönhető, valamint olyan konkrét kezdeményezések elindításával vált lehetővé, mint a karrierfejlesztés belső támogatására létrehozott Grow@Zalando program.

Fókuszban a könnyed öltözködés

A Zalando első alkalommal dobta piacra a fogyatékossággal élő[3] – például kézügyességében korlátozott, mozgáskorlátozott vagy szenzoros érzékenységgel élő – vásárlók számára tervezett adaptív divatkollekcióját. A Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn és Even&Odd saját márkás termékek között elérhető adaptív divatcikkekkel a Zalando befogadó választékot kínál vásárlóinak az árazás, a méretezés és a különböző stílusok tekintetében. Emellett a vállalat elérhetővé tette kínálatában a Tommy Hilfiger adaptív kollekcióját, valamint a Nike adaptív cipőit is. További információk a Zalando honlapján olvashatók.

A Zalando jövőre a Berlinben megrendezett 2023-as Speciális Olimpia Nyári Világjátékok partnereként folytatja a befogadó divat iránti törekvéseit.

A teljes 2022-es do.BETTER riport a https://corporate.zalando.com/en/dobetter-diversity-inclusion-report-2022 oldalon olvasható.

[1] Az éves eredmények a 2021. szeptember 1-től 2022. augusztus 31-ig tartó időszakot ölelik fel.

[2] A Zalando célja, hogy megteremtse a nők és férfiak kiegyensúlyozott képviseletét az öt vezetői szinten, tehát, hogy mindkét nem esetében megvalósuljon a 40-60 százalékos arány.

[3]   Az All is for All fogyatékosságokra specializált tanácsadó céggel való együttműködés és a széles körű fogyasztói felmérés alapján a Zalando szándékosan választotta a „fogyatékosságközpontú” nyelvezetet, amikor a fogyatékossággal élők közösségére utal. Tudomásul vesszük, hogy az „emberközpontú” kifejezések (például „fogyatékos személyek”) is általánosan használatosak.

Bővül a Szentkirályi Tehetségprogram: fiatal tervezők jelentkezését várják az új divattagozat pályázatára

„Magyarországon a divattervezés egy költséges hobbi”

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!