A világ leggazdagabb embere: Jeff Bezos. Így tette naggyá az Amazon webáruházat

-

Jeff Bezos üzleti mágnás elképesztő kreativitással és elszántsággal tette az Amazont a világ egyik legismertebb és legnagyobb vállalatává. A webáruház indításával kapcsolatos legérdekesebb dolgokról, valamint Bezos hitvallásáról és egyedi látásmódjáról olvashatsz cikkünkben.  

A techmilliárdos, Jeff Bezos vagyona a Forbes adatai alapján meghaladta a 200 milliárd dollár. Az Amazon alapítója és vezérigazgatója az e-kereskedelmi cég szárnyalásának köszönheti, hogy a Forbes listáján ő lehet első ember, aki ekkora vagyon birtokosa. Az Amazon részvényárfolyamának durva növekedése a vírusnak is köszönhető, hiszen a mostani helyzetben a korábbinál is fontosabb lett az e-kereskedelem.

Egy garázsból az abszolút csúcsra

Közismert tény, hogy Jeff Bezos egy garázsban alapította a céget 25 éve. Az Amazon-mítoszhoz hozzátartozik, hogy a lángeszű alapító a nulláról indulva juttatta el a webáruházat a csúcsra.

A cég online könyvárusként indult, mert Bezos szívügye volt a könyvek széles körben történű forgalmazása. Az 1990-es évek végén már kiszimatolható volt az internetes áruházakban rejlő őrült nagy lehetőség. Bezos a zene, a filmek, az elektronikus eszközök és játékok értékesítése felé is terjeszkedni kezdett, a repertoár mostanra pedig még bővebb.

A karizmatikus, versengő típusú Bezos vásárlóközpontú hozzáállása, és remek üzleti érzéke lódította be az Amazon sikertörténetét. Voltak buktatók, de a cég azóta is iparágakat formál újjá.

Az Amazon, azaz a mindent áruló webáruház

A cikk írásakor is benéztem a virtuális áruház széles, és döbbenetesen színes kínálatába és találomra kattintgattam. Az unikornisos társasjáték, a VR szemüveg, a feliratos bébi zokni, és a vintage, bőrönd formájú lemezjátszó csak pár holmi a feljövő sok-sok közül. Ez a néhány termék is érezteti, hogy mennyire kinőtte magát az egyébként könyves webáruháznak induló oldal.

A kezdetben az olvasók igényeit kielégíteni szándékozó oldal mára a földkerekség legnagyobb választékával rendelkező mindenáruháza lett.

Az Amazon kínálata hihetetlenül színes

Küldetés és mottó

Jeff Bezos újító szemléletű, nyughatatlan ember, aki pontosan tudja, hogy sosem lehet hátradőlni, mert mindig vannak újabb célok, tervek, lehetőségek. Az internetes kereskedelem roppant dinamikusan változik. Az Amazon népszerűségét, és Bezos vagyonát látva egyértelmű, hogy nála jobban senki sem volt résen.

Az Amazon vállalati küldetése, hogy iparágakon átívelően a világ minden szegletére kiterjedően megteremtse a vásárlóközpontúság mércéjét.

Bezos vallja, hogy mindig hosszú távra tervez, támogatja az innovációt, és a lehető legkivételesebb módon akar vásárlóközpontú maradni.

Az Amazon főhadiszállásán ez van kitéve egy táblára, afféle mottóként:

„Annyi minden van, amit még fel kell találni.
Annyi új dolog fog még történni.
Az embernek fogalma sincs, mekkora hatása lesz még az internetnek, és hogy ez még mindig csak az első nap azon a bizonyos úton.”  Jeff Bezos

Az ilyen éles eszű, folyton agyaló vezetők azért nem mindig könnyű emberek, ahogy Bezos sem az. Karizmatikus, céltudatos, de harsány, jellegzetes nevetésétől sokszor összeszorul az alkalmazottai gyomra.

Ezeket olvasva, lehet, hogy érdekelni kezdett, hogy miket oszt meg Instagram oldalán a világ leggazdagabb embere.

Ha elmerülnél az Amazon-sztoriban mélyebben, akkor ne hagyd ki a HVG Minden eladó című könyvét.

A Minden eladó könyv borítója

 

Ha vásárlással kapcsolatos cikkeket olvasnál még, ezeket is nézd meg:

Így spórolj pénzt az impulzusvásárlás elkerülésével

 

Változóban az online vásárlás: új technológiával fejlesztenek a webshopok

Kategória:

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!