A mellrák elleni küzdelem hónapjában az Egészségügyi Világszervezet (WHO) elindította a női egészséggel foglalkozó Viber chatbotját – a globális kampány olyan témákra hívja fel a figyelmet, mint a daganatos megbetegedések, a menstruáció vagy a családon belüli erőszak.
A Rakuten Viber és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában elindítja Nők egészsége chatbotját, az üzenetküldő alkalmazás felületén.
Világszerte rengeteg nőt ér kulturális és/vagy társadalmi előítéletekből fakadó hátrányos megkülönböztetés az egészségügyi ellátásban. Ezt felismerve a Nők egészsége chatbot hasznos információkkal és megvalósítható tanácsokkal szolgál számos egészségügyi témában, kezdve a mellrák megelőzésével.
Amikor egy Viber-felhasználó feliratkozik a chatbotra, kap egy üdvözlő üzenetet, a mellrák megelőzéséhez kapcsolódó információkhoz vezető linkekkel. A felhasználó a gombokra kattintva számos tanácsot és információt kaphat a megelőzésről, a megbetegedés kockázatairól, tüneteiről és kezelési lehetőségeiről. Egy további gombra kattintva pedig hasznos írásos és videós ismertető anyagot találhat a WHO weboldalán a mell önvizsgálatának elvégzéséről.
“Az ismeretterjesztés az egyik legnagyobb fegyverünk, amit a nők egészségének megóvása érdekében, illetve a nem fertőző betegségek és a mellrák elleni küzdelemben bevethetünk” – mondta el Dr. Bente Mikkelsen, az Egészségügyi Világszervezet nem fertőző betegségekért felelős igazgatója. „A tudás életeket ment.”
Amit a Viber és a WHO közös kezdeményezése kínál:
- Egészségügyi információk egy gombnyomással: A chatbot koppintás után azonnal további hasznos információkkal szolgál.
- Többnyelvű lehetőségek a globális elérés érdekében: A felhasználó beállításaitól függően angol, orosz, ukrán, magyar és görög nyelven érhető el, és további fordítások várhatók.
- Színes matricák motiváló idézetekkel: A nőknek szóló, erős és pozitív üzeneteket tartalmazó matricacsomaggal a felhasználók kifejezhetik támogatásukat a nőket érintő ügyek iránt.
„Nagy örömmel csatlakozunk az Egészségügyi Világszervezethez ebben a kiemelten fontos, a nők egészségét támogató projektben„ – mondta Anna Znamenskaya, a Rakuten Viber növekedésért felelős igazgatója. „A világnak vannak olyan részei, ahol a nők és lányok nem beszélhetnek nyíltan olyan egészségügyi kérdésekről, mint a mellrák, a menstruáció és a termékenység. Örülünk, hogy segíthetünk összekapcsolni ezeket a nőket a szükséges információkkal, és pozitív üzenetekkel támogathatjuk őket.”