spot_imgspot_img
spot_img

A testápoló, amely változást hoz a világba

-

Article Top Ad (AdSense)

A Charity Pot 15. születésnapja alkalmából a Lush szeretné megköszönni vásárlóinak, hogy az évek során eddig több mint 54 millió fonttal járultak hozzá mintegy 13.700 alulról szerveződő jótékonysági szervezet támogatásához világszerte.

Miért különleges a Charity Pot?

A 2007-ben piacra dobott Charity Pot kéz- és testápoló eladásaiból származó bevételekből (2190 Ft-tól) kisebb jótékonysági szervezeteket, kampánycsoportokat és egyéb jó ügyeket támogatnak. A Charity Pot termékekért a vásárlók által fizetett kiskereskedelmi ár 100%-át (az ÁFA levonása után) az állatvédelem, az emberi jogok és a környezet területén tevékenykedő szervezeteknek ajánlják fel.

2020-ban megjelent a termék csomagolásmentes verziója, a Charity Pot érme is (450 Ft), illetve bizonyos országokban a Grassroots nevű parfüm. Az ezen termékek eladásaiból származó bevétel (az ÁFA levonása után) szintén a jótékonysági alapba kerül, amelyen keresztül különböző szervezetek és csoportok támogatásért jelentkezhetnek náluk.

Az elmúlt pénzügyi évben – a járvány okozta kihívások ellenére – több mint 3,4 millió fontnyi támogatást osztottak szét világszerte. A Lush üzletei globális szinten 125 Charity Pot-kötődésű eseményt szerveztek a helyi kezdeményezések támogatása érdekében. Az Egyesült Királyságban és Írországban több mint 625 ezer font támogatást osztottak szét 153 pályázat és 48 helyi Charity Shop-esemény segítségével.

Van okuk az ünneplésre!

Az elmúlt 15 év során a Charity Pot eladásaiból 42 országban 13.700 pályázaton keresztül több mint 65 millió fontot (kb. 30,5 milliárd forint) gyűjtöttekk össze. Ezek a pályázatok a következő ügyek támogatását szolgálták:

  • Több mint 500 állatjogi projekt
  • Több mint 150 antirasszizmus tevékenység
  • Több mint 150 békepárti és háborúellenes kezdeményezés
  • Több mint 150 kampány a fogyatékkal élők jogaiért
  • Több mint 250 klímaváltozás projekt
  • Több mint 1000 állatmenhely
  • Több mint 200 megújulóenergia-kampány
  • Több mint 250 őslakosokat támogató projekt
  • Több mint 600 aktivitás az LGBTQIA+ emberek támogatására
  • Több mint 800 kampány a bevándorlók és a menekültek támogatására
  • Több mint 200 adomány a hajléktalan emberek megsegítésére.

Az alábbi térkép segítségével még többet tudhatsz meg a Charity Pot által támogatott kezdeményezésekről.

Lush
„Fotó: Lush”
„Mindent imádok ebben a termékben a földműveseket támogató összetevőktől a kis, változást hozó civil szervezeteket segítő ösztöndíjakon át a bőrápoló hatásig. Mindenki nyer vele.” – Rowena Bird, a Lush társalapítója.

 A Charity Pot célzott támogatást nyújt kisebb, alulról szerveződő csoportok számára. A termék által támogatott szervezetek majdnem mindegyike kevesebb mint 250 ezer font (kb. 115 millió forint) éves bevétellel rendelkezik (a legtöbben ennél jóval kevesebbel), és elsősorban – vagy teljes egészében – önkéntesek működtetik őket.

A pályázatok elbírálása során azokat a projekteket részesítik előnyben, melyek hosszú távú, rendszerszintű változásokat kívánnak elérni, mivel úgy gondolják, a problémák gyökerét célzó kezdeményezések finanszírozása különösen fontos.

Eddig több mint 7 millió tégelyt és több mint 1,5 millió érmét adtak el világszerte. A kéz- és testápolóban található friss aloé és bőrtápláló moringaolaj olyan hatékony összetevők, melyek egyszerre segítenek a bőrnek és az általuk támogatott csoportoknak.

Az öntartósító kéz- és testápolóban található összetevők különböző projektekből – például méltányos kereskedelemből – származnak. Beleértve a kolumbiai kakaóvajat, a kenyai muskátliolajat és a fair trade sheavajat, melyet az Ojoba női szövetkezet készít Ghánában.

A Charity Pot megvásárolható a Lush üzleteiben és a hu.lush.com oldalon.

 

Kategória:
 

FRISS CIKKEINK

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!