A sikeres karrierépítés első lépése a mentális egészség

-

Hogyan éljünk túl egy izzasztó állásinterjút? Milyen prioritásokat vezessünk be a munkavégzés közben? Mire érdemes figyelni egy új állás esetén? Mit tehetünk a stressz és a szorongás leküzdése ellen? Ezekben és még további karrier- és életvezetési kérdésekben segít praktikus válaszokkal és tippekkel a Brain Bar most induló Újratervező című videósorozata.

Az elmúlt évben sokan jutottak abba a nehéz helyzetbe, hogy kihúzták alóluk a talajt, vagy kénytelen voltak a szükséghelyzet miatt alkalmazkodni az új körülményekhez. Fokozottan igaz ez a munka világára, ahol az újrakezdés sok esetben elkerülhetetlen. De hogyan érdemes jól elkezdeni ezt az építkezést és milyen praktikákkal lehet hatékonyan lavírozni a munkaerőpiacon? Ezen megoldások megtalálásában segít a Brain Bar legújabb videószériája, az Újratervező, amely szakértők segítségével, humoros és szórakoztató módon tudósít a huszon-, harmincévesek aktuális problémáiról, valamint a karrierépítés és a „multitasking” őrjítően kilátástalannak tűnő világáról.

A külső elvárások is szorongást okozhatnak egy válság- vagy döntéshelyzetben, hát még a saját belső késztetések, a magunknak és a külvilágnak való megfelelés. A jelenség, amelyre „kapunyitási pánikként” is hivatkoznak nem újkeletű, és egyre több, élete negyedénél járó fiatalt képes magával rántani a mélybe. Az apróbb gyakorlati változások azonban könnyen előidézhetnek belső egyensúlyt: ehhez ideális kezdés lehet a megfelelő szakirodalmat vagy az életünket szervesen segítő applikációkat felkutatni.

Horváth Irma coach és közösségfejlesztő szerint többek közt az okozza ezt az általános állapotot, hogy „állandóan azt érezzük, termékenynek, hasznosnak és produktívnak kell lennünk”. Az ebből való kiszakadáshoz elengedhetetlen az egészséges mentálhigiéné megalapozása, a befelé tekintés, amely nulladik lépésként kell szolgáljon a nagyobb tervek megvalósítása felé. A karrier tudatos építéséhez tehát olyan lelki állapot kell, amely erős alapot adhat a későbbi munkának és terhelésnek.

Erre kiváló eszköz a rendszeres testmozgás és a sport. Az Újratervező debütáló adásában Alföldi Zoltán pszichológus és edző osztja meg tapasztalatait a szorongáskezelés és a sport viszonyáról: „A sportolás folyamatánál az agyunk is relaxált állapotba kerül, ahol a problémamegoldás és a tisztánlátás folyamata sokkal egyszerűbbé válik. Sokszor nem látjuk a fától az erdőt, mert túl nagy mennyiségű stressz fokozódik a szervezetünkben.”

Alföldi Zoltánt egyáltalán nem lepi meg az, hogy rengeteg ember választja a sportot a fokozódó nyomás leküzdésének eszközeként. A fiatalok kapunyitási pánikját társadalmi alapú problémának tartja, amelynél a nagy kontraszt okozza a károkat. „Fiatalon a család eltart minket, finanszírozza az életünket, ami könnyű és egyszerű, ezt követően óriási váltás következik be. Mivel későbbre tolódott a családalapítás és a felnőtt élet, a munka megkezdése, 25-30 évesen ébred rá az ember először, hogy mennyit kell küzdeni és dolgozni” – mondta el a szakember.

KIADVÁNYAINK

 

FRISS CIKKEINK

Hirdetés

Lájkold Facebook-oldalunkat,
nehogy lemaradj a
legfrissebb bejegyzéseinkről!